Експерти искат ново трасе без тунел на Кресна

Проектът за изграждането на 15-километров тунел Крупник - Кресна на магистрала “Струма“ да бъде преразгледан и да се търсят алтернативи на това трасе.

Обратно в новината

Коментари - Експерти искат ново трасе без тунел на Кресна | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Бетонните глави създадени по времето на социализма, сега наричащи се експерти пак се обадиха да опорочат и унищожат последното кътче българска природа. Откъде накъде експерт строителен инженер ще говори за икономия? Той има право да говори само за изготвяне на перфектен технически проект, съобразен с природните и екологични дадености на района. От подобни икономични проекти живеем в потъващи панелни блокове, пътищата са като след нападение на американски бомбардировачи, в новите жилищни комплекси няма нормални улици, тротоари, няма зеленина. Защо не дадат статистика колко безценна земеделска земя се унищожи невъзвратимо от изпълнените досега идиотски проекти за автомагистрали и на чужди инвеститори? Направо ми се повръща от тия унищожители на всичко българско, което са ни оставили предците. Англичаните направиха тунел под Ламанша, Турците под Босфора, а на наште идиоти проектакти им дай да застрояват плажове, земеделски земи, да коригират реки и да събарят планини.

проблемът не е в проектите и изпълнението , просто пристанище солун още не е продадено на подходящите хора , затова и пътя се бави , да не му се качва излишно цената

най накрая им доиде акъла, отдавна по този начин трябваше да се разширят всички първокласни и второкалси пътища. бързо и евтино

Лично аз не бих посмял да вляза с колата си , особено ако съм с други хора , в тунел 15 километра строен в България по Идеен Проект на италианска фирма , Работен Проект на португалска фирма и Реализиран проект от турска фирма с подизпълнител българска фирма и работници с трети клас .

Направете пътя на две нива, без да разширявате и копаете!

Ти някога построил ли си и една кучешка колиба сигурно освен от строителство разбираш от футбол и политика в България от тея три неща разбират всички

може и да не е,... но такива са магистралите в колорадо , може да се поинтересуваш

Много по-лесно е като се забрани изпреварването, чрез поставяне на препятствия по осовата линия на шосето. Йофтинко. Нали?

Асфалт не се яде!

Ми научисе да ядеш асфалт всичко е до навик

През далечната 2001 год . КОЙ КРАДЕШЕ Б-я?? К О Й ?? Спомнете си?? Пак ли бише бат Бойко --А???

Ами точно той! Кой стана изведнъж генерал, кой даде Стопанска банка на Цветелинка за една нощ, кой? Айде, не сме толкова късопаметни

нецелесъбразно е да се строй такъв дълъг тунел скоростта пак ще 80 км.в час ,алтернативата предлагана за 4 ленти е по добра ,това и други мой съображения като сейзмичност , нац. сигурност е по добра иде и още много съображения -казвам го като експерт

Ако наистина си строителен инжинер жалко за загубеното време във ВИАС/УАСГ

Неграмотността явно е основното качество на експерта ...

НИ Е ПРАВИМ ЗАДРЪСТВАНЕ В ТУНЕЛ ОТ 200 МЕТРА,А В ТУНЕЛ ОТ 15 КИЛОМЕТРА???

Не е виновен тунела а културата на шофьорите и контрола от КАТ

Браво!Не на безмислените тунели и други проектански глупости

пред грац има 25 км тунел

Интересно колко години ще е затворен пътя към Гърция, ако се разширява сегашния

Ей, тва свинята Пеевски нема спирка! Освен, че смени вече избрания изпълнител на Южната дъга на София със своя фирма, сега иска да спре тунела защото българи това не могат да строят, съответно пари няма да се крадат, да спре тунела да правят нещо КОЕТО СТАВА ЗА КРАДЕНЕ !!!!!! Да ви приседне дано!

си объркал статията.Сега няма да ти платят от ГЕРБ за допуснатата грешката :))

Ех тия експерти и консултанти, кат римлянин в симпозиум ... с едната ръка чепка грозде а с другата в посудата с мед, а иначе как беше " Да го.....бедните и кой не е консултант и експерт. Те тъй а наздраве от мен екперто. Аз с винце вие с водичка.

Пак някаква комунистическо-турска далавера за източване на нашите пари. Прилича доста на граничната ограда с Турция, от която успяха да откраднат 7 милиона за има няма няколко месеца...

явно турската ограда е била за загрявка и сега следва удара за милиард...

Като чета статията и коментарите ми става ясно че има много заблуден народ и явно никой не е минавал през този участък. Кресненското дефиле наистина е силно сеизмична зона но има решение благодарение на добрите проектантски практики. Друг е въпроса колко ще струва това, заслужава ли си направата на тунел има ли друга алтернатива. Заслужава си и няма по добра алтернатива. Да караш с 90 км/h си е самоубийство както препоръчват експертите. Да резнеш планината да добавиш още две плътна е пълна лудост. Поддръжката и неудобствата на този път въобще не е евтина имайки предвид честите ПТП-та, срутени камъни, преди няколко години реката откъсна пътя като единствения обходен маршрут бе през Гоце Делчев преминавайки през три дефилета Какво ще се случи ако в един хубав ден река Струма откъсне магистралата. Алтернативата е само една. Тунел с обходен,алтернативен маршрут сегашния път. Един ден магистралата ще се плаща и затова трябва да има алтернатива. Ако се помисли добре плюсовете за тунела са повече отколкото минусите. Всяка българска идея в зародиша е мъртва. Италия определено може да се похвали че знае как се правят магистрали така че по добре да черпим свежи идеи и да ги доразвиваме а не тепърва да откриваме топлата вода. Господ да пази България и всички българи. Нека разумът победи

Хората правят тунели, за да пестят време и пари, тези тъпаци искат обратното?!

Наистина не може ли да се построи магистрала на 5 -10 км. западно от сегашния път с няколко виадукта и няколко къси тунела. Така ще се запази и дефилето, а и скороста на преминаване ще е по-голяма тъй като в тунелите е ограничена до 80км./ч. А не ми се и мисли какво ще стане при някоя катастрофа на дългия тунел.

Ха, ха та по тази логика да се опашем с пътища, а времето кучета го яли.

Не ми се мисли колко катастрофи ще стават на ден и на час в тоя тунел. Ще се задръсти с ламарини от таратайките на разни джигити.

Тъпчо, това са 2 отделни тунела - ти някъде пътувал ли си?????

Кви са тия строители като една ДУПКА не може да на павят Цената никога не намалява а расте прогресивно .

а глупости, те във всяка дупка могат да те оправят ... не се притеснявай ... могат ги тия неща

И тези са експерти колкото и "експертите от експертното правителство"!!

Тунелът бил в най-силно сеизмичната зона.А стига бе.Ами господа експерти,то по тази логика трябва да евакуираме цяла София,Пловдив,Благоевград,Русе,Варна които са ими със същия сеизмичен коефициент или с една степен по-ниска.Нали затова има стандарти за проектиране.Още повече много интересно тези скали,които доколкото знам са магмени са застрашени от земетръс при здравината им и при положение,че в тази среда сеизмичните вълни се движат най-бързо.

очевидно е че нищо не знаеш, затова не ми се прави на много компетентен ... ти изобщо имаш ли представа какво е вълна? или като екстарасенс ми говориш за некви енергии ... :)

Любопитен съм да науча-слушам...Все пак да кажа,че може би вълните са три вида-надлъжни,напречни и повърхтностни (Релееви),но може би греша,интересно ми е вашето тълкувание и какво точно не ви хареса.

Хайде бе,присмехулник,обясни ми какво точно ти беше толкова смешно.Като по-разбиращ едва ли ще ти е проблем.

5 Тъпака до момента :) А главният тъпак нещо се ската и не иска да изкаже компетентното си мнение за вълните,би било доста интересно и разведряващо и конкурентно в категория "ученически бисери".

ей мушмороци ще строим такъв обект какъвто си пожелаем .аз определям играта.ако кажа без тунел ще е без.на мен ми отърва така и това ще бъде.може да ревете на друго място.хващайте куфарите и чао. симо

СИМО да не е абревиатура на Слабо Интелигентен Мъжки Обект ! Много прилича да е вярно!

Прави са от строителната камара-само виадукт над дефилето-хем по-евтино, хем по-екологично, в цяла Европа се прави така. Стига с тия мрачни тунели, с оскъдно осветление, а то и за осветлението още повече разходи- изобщо никъв тунел там!

Чета и се чудя някои хора наистина ли са толкова зле.Къде е казано,че трябва да се избира или Хемус или тунела.Този коридор е приоритетен за Европа и затова тя дава пари за него.Хемус и е последна грижа,понеже е единствено от национално значение.Набийте си го в кратуните най-накрая.И какъв е тоя вой при положение,че въпросния тунел ще е финансиран от структурните фондове на ЕС.Да,няма да го строи българска фирма,първо защото няма физическата възможност и второ,защото в Европа също има лобита и големите евро проекти ги лапат големи европейски строителни компании.А експертите да ходят на майната си,никой не ги *бава в Брюксел.Възможностите им се простират само на местно ниво-да превилегироват една фирма за сметка на друга.Сори,ама от тоя проект нищо няма да лапнете,пък обсъждането може да си го направите ей така за спорта,колкото да се видите един друг и да побъбрите.

Европейски данъкоплатец (24.04.2014 15:49) Големи експерти сте бе, идете вижте международните коридори на картата на Европа и тогава говорете за тая измислена магистрала Хемус, която е само за вътрешно ползване. Пак да напомним че пари се дават за международни коридори. Какво да се направи че всички такива коридори минават само през Южна България а в Северна има само в посока север-юг ( Видин-кулата, Русе- Маказа). Това са фактите. Тия пари са определени за тая магистрала и толкоз, какво ги мсилите, да не би Вие да ги давате че вече и ги харичте къде-колко?

1. Ние ги даваме! Това са парите на БГ данъкоплатец. 2. За Русе - Маказа колко са дали досега? 3. Добре, Хемус е локална. Съгласен съм. Но тъй като не трябва да има двойни стандарти към южна и северна БГ, ти съгласен ли си да ти вдигнат винетките тройно примерно, за да се построи Хемус?

Що да е локална бе брато? София - Букурещ като европейски столици с какво ще ги свързваме, или част от Хемус не е транс европейски коридор? Гърците си направиха Игнатия Одос така, че да свързва Истамбул с Игуменица и от там в Европата. И какво Търция да не е в ЕС. А пък този тунел за чий ни е, то не е само да го построиш, трябва и да се поддържа..., обаче не от ЕС, а от БГ

Бедна държава със скъп тунел.Вземете испанския опит.Те разсичат цели планини и няма тунели, нито виадукти.Е, вярно малко повече завой, но ние сме царе на завойте даже в тунелите и то с обратен наклон, пързалки.

абе тази камера на стр. трябва да се закрие.там председател е руснака глосов,ама той е мекере на пешов от ГБС

МОЛБА! Ако все още има хора с IQ клонящо към нулата които да не са се изказали по темата, много ви моля направете го. Правим статистическо проучване за изпростяването на нацията и ще съм ви много благодарен ако участвате активно. Пол и възраст не са от значение. Ще ви дадем и по един банан за награда. Благодаря Ви предварително! Успех!

Наистина е грехота и престъпление за 15 километра тунел да се дадат парите, които биха стигнали да се довърши Хемус плюс част от черно море

На софето не му дреме - вече има шосенце до морето ;)

Парите са отпуснати от ЕС нали се сещаш че няма как да се пренасочат за Хемус?

Първо още не са отпуснати, второ като (ако) ги отпуснат те са за цялата оперативна програма и трето като ги дават лесно, дай да ги прахосаме по балкански, вместо да ги оползотворим оптимално.

Много се радвам,че на някои хора най-после им просветна нешо в главите. Района е силно сеизмичен и тунел,който ще се строи 15-20 години не ни трябва.Трябва да се сритат екоактивистите и да се направи най-бързия вариант защото жертвите се увеличават в геометрична прогресия.

В момента Кресненското Дефиле е едно от най-опасните места с висок трафик в България - освен всичко друго пътуват стотици ТИР-ове за пристанищата в Солун . Когато към тях се прибавят и пътуващите към морето, ужасът става пълен. За съжаление в този участък не са наливани средства по времето на Тодор Живков, за да не отидат на халост в случай на война с Гърция.

Тези "експерти-антитерористи" да ми дадат проекта на мен. Ще им го построя за 1,5 милиарда. Хайвани такива!

камерата защитава интересите само на тъй наречените големи.за средните и малките не прави нищо.създала е правила който големите не спазват ама с тях раказват играта на останалите.сега воят е ,че големите не могат да построят тунелите.Това е така защото те са големи само корупционно

И с тунел, и без, рушвета като процент е един и същ. Колкото по-скъпо обаче, толкова реалния рушвет ще е по-голям. Питайте боко тиквата, той е най-много в час с тая материя.

Боко не е на власт от повече от 12 месеца. Пак ли той е виновен?

вместо да използват ситуацията и да си дигнат технологичното ниво и знания тия измислени незнам как да ги нарека мрънкат и не искат да приемат нито йота предизвикателство

Този път еколозите са страшно прави: -Квичат, защото българска фирма няма възможност да построи такъв тунел. Демект, не можем да лапаме, затова не трабва да има тунел-точка!

Който твърди, че този път Е-79 не е натоварен, значи не е пътувал никога досега маршрута София-Кулата. ТИР-трафикът на пътя е 50-55 % от целия за страната. Европа ясно ни казва, както пише един пич по-долу: Строим магистрали по европейските коридори. До преди 10 години от Солун до Кулата нямаше магистрала, гърците нарочно не сикаха хубав път към нас, но Европа ги натисна и започнаха да строят. още не сая построили цялата, но е към края си. Каквото и да лаете, това е положението, Кресненското дефиле е резерват+Натура 2000, ника няма да позволят да се строи над земята-разберете го!

++++++++++++ жалко, че само един мога да ти дам. Искам да добавя само, че Гърция вече прави междуградски магистрали във вътрешността на страната. Сега започнат ли да умуват нов проект, ще изпукаме и ние и магистрала няма да видим, така както бог да прости дедо ми, не видя метро а му беше мечта да се повози

Не знам как е в другите сфери,но на мен ми се драйфа от строителната гилдия.Страхотна завист и всеки се има за най-най.Отврат.А по тези камари са разни стари изкопаеми,които се имат за феодали,вместо за хора начело на браншова организация с цел спазване и защита на правата на членовете си.

Не зная за експертите, но аз като лаик съм категорично против този измислен, скъп и труден за направа, поддържане и експлоатация и опасен тунел. Ние при Кресна не сме нито Алпите, нито Ламанша, нито дори Стара планина - НЕ на тунела!

Хахахаха: "не е оправдан от гледна точка на очаквания трафик" тия специалисти някога пътували ли са от София до Солун? Къде е по-голям трафика? Можеби само по Цариградско.

Тия "специалисти" сигурно пътуват със самолет и затова не знаят какъв е трафикът. И сега се страхуват да не им спре кранчето, ако чужда фирма дойде да строи тунела.

Елементарно Уотсън - Нали се сещаш ако направят бърз път от София до Гърция какво ще стане с хотелите по нашето Черноморие... Треска ги тресе нашите хотелиери и с всякакви средства 'стимулират" разни специалисти да вземат "правилното решение"...

Франция и Англия можаха за 6 г. да построят тръби под Ла манша с дължина 50 км, който е " чудо, родено от техническия гений на човечеството, тази година спечели световната награда за инженерно постижение, наречена "Най-голям граждански инженерен проект за последните 100 години" а нашите прости некадърници искат пак тънко да минат и колкото се може повече да откраднат. Значи сегашния път трябва да си остане в този вид. Стига с тея пари. Нужно е да се правят красиви неща в България. Всеки е чувал за златния град около Петрич и други ден това ще е топ дестинация на балканите. Не може така все парите да се цедят, ами те колкото повече цедят, толкова повече и крадат. Всеки вижда състоянието на пътищата ни какво е след уж основен ремонт. На втората година почват да се кърпят. Е не става така. Като се е почнало да се прави

Борисов като дойде на власт, а това е повече от сигурно - за пет години ще го построите този тунел без да мрънкате и стотинка без да откраднете!

Това го обясни на пенсионерите, че ще им резнеш пенсиите в имато на "красотата" както казваш, при положение, че вероятно има и доста по-икономичен вариант. Всичко може стига пари да има. Ама като нема... и пак ще ми изберете същите гьонове в парламента ... красиво!

magit@abv.bg

Проекта е финансиран от Европа и не разбирам къде е проблема? За пенсионерите трябва да се погрижи държавата по друга линия с отстояване за субсидиране на пенсиите. Поне да са като техническа помощ от ЕС в размер на сегашната им пенсия... значи варианти много има, стига воля да има

приказваш глупости, тунелът в Япония Сейкан, е по-дълъг, по-дълбок, и по-сложен проект

magit@abv.bg

Не приказвам глупости. Както виждаш съм го копирал от официални източници. Така, че обяви за глупаци тези който са дали наградата. Поне преди да се изказваш провери, защото се получава глупаво.

Отговарям веднага "защо е нужен този тунел" - Ами защото е много по лесно да се краде от голям проект (и повече пари има) от колкото от по малък. А упрвляващите от консорциум "Батко и братко" знаят как и могат да крадат даже с Г.за си.

Прав си, ама времената дето само се крадеше и нищо не се правеше отминаха. Сега все нещо трябва да направят. Поне 100 метра тунел.. а те не могат, дори това.. затова реват.

Да предположим следното: Цена на преминаване - 15лв във всяка посока ще има по 6 пункта за плащане. Едно плащане ще отнема 1мин Тунела ще е натоварен и в двете посоки на 100% 24/365 Тогава: 15(лв)6(пункта)2(посоки)60(минути)24(часа)*365(дни) = около 95 милиона лева приход на година. Ако тунела няма никакви разходи, вкараните 1500 милиона ще се върнат за около 16 години при този идеализиран приход. Реалистично прихода ще е вероятно 1/10 от това, а разходите ще го надхвърлят поне 3 пъти. Този тунел може да излезе на печалба след 100 години поне.

По вашата логика да изследваме Луната и Космоса е напълно безсмислено, а адронният колайдер - тотално разхищение! Не всичко е бакалски сметки!

да, ако има друг начин да се постигне същия резултат ... но ти си куха лейка така или иначе ... бедните трябва да си правят добре сметката за да не стане така че децата им да почнат да ги избиват с лопата и да се срамуват от тях ... както почти сме го докарали в момента другарю Кухин.

Не знам дали си красна, ама си наистина куха лейка! Как така ще сравняваш адронен колайдер и Космос с пътен тунел? Прави разлика между фундаментални изследвания и икономически изгодни рутинни приложения.

Е, да. Обаче до луната за сега (уж) е ходила само една нация. Сомалия, Камерун и Еритрея със сигурност не са се и опитвали да си мислят за ходене на луната. Американската лунна програма е струвала около 20 милиарда по онова време. Тунела в Кресна ще е 1 милиард (долара), или 1/20 от ЦЯЛАТА лунна програма на щатите? Аз нямам нищо против да има тунел, не ме разбирайте погрешно. Просто цената от 1.5 милиарда е неразумна за плащане.

То трябва да можем и тунели да правим а не само да крадем пари от пътища и магистрали.

Явно не си се научил още как се краде от тунели ...не не се съмнявам че е се научиш г-н Експерт Смешников! :)

Изграждането на дълъг тунел през земетръсна зона ще го превърне в най-скъпата руска рулетка! Затова да оправят и заобиколните пътища-за неиграещите на такава рулетка! :)

Това го кажи на японците. Те не тунел са построили в много по-земетръсна зона, ами цяла държава за 127 милиона и и то истинска!

не знам дали разбираш, че Японците нямат избор, докато ние имаме :) май не го разбираш :)

Не само това ще им го кажа,а и да не строят повече АЕЦ-ове и на брега, че има опастност от цунамита. Това пък те ми го казаха още преди години.

Тунелите като цяло нямат никъкви проблеми със земетресенията. Шоковите вълни и разместванията минават през земята около тях без да причиняват някъкви значими щети в повечето случаи...

Стига бье! Ни думай! Ако взема да падне нещо обаче те пращаме в затвора за поне 20 г за масова лъжа :)

Само не разбрах, евентуалните надземни съоръжения няма ли да бъдат в същата сеизмична зона? Дори в тези надземни части сеизмичните сили ще са по-големи. А турците явно не са били консултирани от нашите "специалисти" и наскоро построиха тунел за високоскоростни влакове под Босфора.

Построй го ти над Босфора и да видим колко ще излезе :) И дали земетресенията не влияят на мост с опънати въжета :) Абе ейййй ... никой не те кара да коментираш. Щом си прост си мълчи по-добре.

Не "експерти" а мутри от родните строителни фирми, които знаят че няма как да построят тунела. ЕС няма да ни даде и стотинка ако не се направи тоя тунел. Дори и ще си иска парите за другите лотове ако не се направи цялата магистрала по правилата. Такава е договорката за Струма...

много си запознат :) с ЕС се водят преговори ако възникне проблем :) и предполагам ЕС иска да харчи пари на поразия затова държи на най-скъпия проект :) познанията ти по бизнес са като на пролетарий :)

Сега ли се сетиха да изказват съмнения - когато вече дойде времето за търсене на изпълнител. Върха на сладоледа ще е, ако провалят проекта заради такива "експерти".

А това най-редовно се прави и то не само за такива проекти.

Pesh0

Колко милиарда ще усвоят експертите , за новия проект ? Ако не удобряват стария , стария , ще се върнат ли парите похарчени за него ? По добре на всеки експерт по 1 кирка и да копа . Така и тунел ще има някога и пари по малко ще се харчат.

Аз лично знам че там ще има тунел още от преди 5 години,така че това не е новина от 2014-а,както се твърди.Освен това не съм детайлно запознат със алтернативните трасета,но е логично,че в планински район е трудно да се избегнат по-сложни съоръжения.В тези камари е пълно с "експерти",които чрез постовете си целят лично облагодетелстване или просто на готова работа се стремят да изпъкнат и те.Нека кажат експертите,каква е алтернативат,колко струва и колко време повече ще коства на пътуващите.Ако са прави няма лоша при еднакви параметри да се спестят няколко стотици милиона,но на мен повече ми мироше на професионална ревност и мерене на пи*ки -един вид "то е решено,ама ние сме по-големи експерти и това решение не струва".

Понеже нашите не могат да строят такъв тунел и няма да им го дадат на тях и няма да могат да краднат - те искат алтернативен вариант :D А завършването на трасето да се протака още 100 години.

`+