Експерти искат ново трасе без тунел на Кресна

Проектът за изграждането на 15-километров тунел Крупник - Кресна на магистрала “Струма“ да бъде преразгледан и да се търсят алтернативи на това трасе.

Обратно в новината

Коментари - Експерти искат ново трасе без тунел на Кресна | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Най-доброто решение е магистрала на 2 етажа - по един за всяка посока. По -евтино и бързо е от тунел. Точно в Италия съм го виждал.

Сиреч: -експерти и не взели консултантски комисионни защото тунела ще се възлага на инженринг са против тунела - експерти чийто терен няма да се изкупи по протежението на "алтернативното трасе" също са много против тунела -експертите, лично ще подготвят терористи за атака на тунела ...

Ако са мислили така страхливо до сега по света нямаше да има Мегаструктури. Нашите браншовици, като не могат да построят подобно съоръжение, може би е време да се замислят да си актуализират техниката, технологиите и уменията с по-съвременни, а не да използват такива от преди 150-170 години. Апропо майстор Кольо Фичето и до ден днешен ги слага в малкото си джобче!

..." Едно е да искаш, друго е да можеш,трето и четвърто е да го направиш!" Като знам колко добри проекти у нас свършват зле... "Като знам какъв съм инженер ме е страх да ида на доктор".

Няма по-евтин вариант от монтиране на бетонна или стоманена мантинела по осовата линия на съществуващия в момента път. Така няма да има изпреварвания и броя на жертвите на тоиз път ще клони към нула. За жалост е прекалено евтино решение, за което Европа няма да даде пари. Така че ще си мрем по пътя.

м-да, интаресно, а в други държави може...

съгласен съм - магистрала на два етажа, какъв тунел 15км през най-силно земетръсния район в РБ, най-скъпо за изграждане и за подържане съоръжение, ако се налага и еколозите следва да направят компромис. а колкото до натоварването, Е-79 е по-натоварен от магистрала "Тракия" - който пътува често знае.

Строенето на 15-километров тунел наистина е доста неразумно. И от финансова гледна точка, и от гледна точка на неголемия трафик, и от гледна точка на необходимата годишна поддръжка. А и поради това, че никоя българска фирма не може да го построи, т.е. задължително трябва да се наема чужда фирма-изпълнител.

- "Магистрала "Тракия"- на вълни -"Дунавмост-2"- ремонтите ВЕЧЕ започнаха. Е?

Значи това било... Обръчите от фирми не могат да построят тунела, затова дайте да караме без магистрала по съществуващия път, по който и без това сме изкупили земите.

..абе, какъв тунел.. То, ако се замислите, ние и от магистрала нямаме нужда. Какво от това, че от ЕС ни подаряват 85% от парите и имаме уникалния шанс 80 години след Германия и ние да имаме магистрали.. Я да им отказване на европейците и да ходим да садим тютюна, че тази година Пеевски е обещал по 5 лева на кило!

Айде сега съсипете и Кресненското дефиле, малоумници! Много ясно, че единственият вариант е тунел! Как си мислите, че ще взривите дефилето, което е уникален геоложки феномен в световен мащаб? Абе Вие освен за пари и за дебелите си задници за друго можете ли да мислите? (ако глаголът "мисля" не Ви е чужд по подразбиране...)

След бутафорно мегаломанското и комично тъмнобалканско напъване последва подпръдване до пълно покафеняване!

Много сте мил и учтив! А когато се тупаха по гърдите и виеха с фанфари пред изумената тълпа един не се намери да ги пита луди ли са,има ли земетресения, луди ли са,има ли трудности,луди ли са да се правят на звезди от Дискавъри ченъл? Ама гумения герой Бойко Борисов искаше съкратени срокове и блестящи проекти!

Представители на екоорганизациите, които се включиха с въпроси в пресконференцията, изразиха тезата, че "гилдията на строителите и пътищарите" се противопоставя на тунела, защото нямало български фирми, които да се справят самостоятелно с проектирането и строителството на съоръжението Явно че тука става дума за едни пари, които трябва да се усвоят от обръчите от фирми на ДПС. Но тъй като тези фирми не притежават технически , административен и още по-малко интелектуален капацитет да прокарат трасето чрез изграждане на тунела при Кресна , ДПС решили че е по-лесно да променят целият проект и да източат европрограмите през маршрут , който сигурно ще удължи магистралата с няколко десетки километра и ще ни струва , вервайте ми повече от цената на тунела.

Абе,човече,ти пътувал ли си по този маршрут. Натоварването е безкрай.Няма сезон ,няма ден, няма празник. Стига с тези идиотщини - нямало български фирми,които да я строят - като ги няма да обявят международен търг и да го направят. За строителството на летището не поканиха ли чужди фирми? Айде стига идиотщини. И без това това строителство закъсня минимум с 15 години. Само и само разни измислени екоорганизации да си напълнят гушката...

Къф е тоя тунел бе, тия луди ли са? Ние сме бедна страна, не можем да си позволим такова нещо.

В момента по Кресненското дефиле, скоростта на движение е около 70 км/ч. В тунелите на магистралите, разрешената скорост е 80 км/ч. И от тук следва въпросът, струва ли си 1 милиард за спестяване на няколко минути?

Магистрала Струма ....на пилони и над река Струма ....на 3м над ниво най-високи води и да следва реката ....

Магистралата не трябва да бъде фикс идея. Аз лично не виждам никаква принципна разлика между четирилентов път и магистрала, когато става дума за един къс участък от около 30 километра. Трябва ли сега заради 2 аварийни платна в този участък да започваме тази твърде скъпа и рискова авантюра с този чудовищен тунел, какъвто има само в 2-3 свръхбогати страни в Европа.

Ама много загрижен за европейските пари бе другарю.То вярно, че статията пропусна да го каже, но да....финансирането ще е с европейски средства. Ама защо пък да вземем 1 млрд от Европа, ще прекрачим всякакви граници относно екология, Европа ще ни тегли една майна, ние също и накрая ще го построим за 400 млн с наши пари от нашите хора. Всички доволни, даже и телетата по форумите.

Сто плюса имаш от мен.

А бе каква бедна държава, нали 80% от разходите се финансират от еврофондове. Бедна сме защото сегашните популисти заделят 100 милиона за да раздадат бонуси по 30 лв. на пенсионер еднократно.

Факт е, че този тунел е безумно скъп и ще глътне почти целия бюджет за магистрали до 2020г. Според мен е по-добре ако не се измисли по-евтин и практичен вариант (очевидно има такъв щом в първоначалния идеен проект на италианската компания е нямало тунел) този участък да се остави за по-добри времена и с тези пари да се построи цялата магистрала Хемус. Все пак е несравнимо по практично да имаме цяла една магистрала срещу 19км тунел. Все някак ще ги преживяваме задръстванията за едни 19км. Варианта за дълга естакада и магистрала на две нива също не звучи невъзможен.

Понеже нашите не могат да строят такъв тунел и няма да им го дадат на тях и няма да могат да краднат - те искат алтернативен вариант :D А завършването на трасето да се протака още 100 години.

Извинете, но магистрала на 2 етажа през земетръсен район, не е ли като тунела?

Имаме и други пътни проекти, в които можем да инвестираме въпросния 1 млрд. За сметка на един тунел от 19км можем да построим цяла магистрала Хемус, от която има нужда цяла северна България.

`+

19 км тунел може да се равняват на 100 км обходен маршрут??? В случая как е?

Аз лично знам че там ще има тунел още от преди 5 години,така че това не е новина от 2014-а,както се твърди.Освен това не съм детайлно запознат със алтернативните трасета,но е логично,че в планински район е трудно да се избегнат по-сложни съоръжения.В тези камари е пълно с "експерти",които чрез постовете си целят лично облагодетелстване или просто на готова работа се стремят да изпъкнат и те.Нека кажат експертите,каква е алтернативат,колко струва и колко време повече ще коства на пътуващите.Ако са прави няма лоша при еднакви параметри да се спестят няколко стотици милиона,но на мен повече ми мироше на професионална ревност и мерене на пи*ки -един вид "то е решено,ама ние сме по-големи експерти и това решение не струва".

Pesh0

Колко милиарда ще усвоят експертите , за новия проект ? Ако не удобряват стария , стария , ще се върнат ли парите похарчени за него ? По добре на всеки експерт по 1 кирка и да копа . Така и тунел ще има някога и пари по малко ще се харчат.

1) Хемус няма да го бъде с Евро средства. Тая дето ти я пеят червените пропагандатори: ще спестим едни евро пари и ще ги вложи в други - не са баш така.Ще спестиш 1 млрд, Европа ще ни изгледа с изцъклени очи, а под сурдинка ще ни се посмее. 2) Натовареността на тези 19 км са далеч повече от натовареността на целите оставащи 200-300 оставащи от Хемус.

Сега ли се сетиха да изказват съмнения - когато вече дойде времето за търсене на изпълнител. Върха на сладоледа ще е, ако провалят проекта заради такива "експерти".

Европа не ти дава пари по този начин. Ей ти милиард ти строй пътища, каквито и където искаш.

Тая нашата магистрала с 1000 остри завоя :D Каква магистрала е? Поне да вземат да натоварят камионите на БДЖ-то!!!

А това най-редовно се прави и то не само за такива проекти.

Не "експерти" а мутри от родните строителни фирми, които знаят че няма как да построят тунела. ЕС няма да ни даде и стотинка ако не се направи тоя тунел. Дори и ще си иска парите за другите лотове ако не се направи цялата магистрала по правилата. Такава е договорката за Струма...

Надали идеята на италианските проектанти е била със 100км обходен маршрут. Ето как може да се направи естакада и магистрала на две нива goo.gl/hTm105. В най-лошия случай ще караме по стария път и ще има една тапа при стесняването (в пикови моменти).

Изграждането на дълъг тунел през земетръсна зона ще го превърне в най-скъпата руска рулетка! Затова да оправят и заобиколните пътища-за неиграещите на такава рулетка! :)

Объркал си се, аз мразя комунистите (даже повече и от теб), но с тези пари може да се направи цялата АМ Хемус.

То трябва да можем и тунели да правим а не само да крадем пари от пътища и магистрали.

Напротив баш така ти ги дава. Имаш си бюджет по оперативна програма "транспорт", а държавата сама си решава с кои проекти ще кандидатства за финансиране по дадената оперативна програма.

Според мене е доста по-зле :D Но и в Япония е пълно с тунели и мостове, а там ги друса доста по-силно.

Това го кажи на японците. Те не тунел са построили в много по-земетръсна зона, ами цяла държава за 127 милиона и и то истинска!

Тунелите като цяло нямат никъкви проблеми със земетресенията. Шоковите вълни и разместванията минават през земята около тях без да причиняват някъкви значими щети в повечето случаи...

Хемус беше включена в европейски коридор и одобрена за европейско финансиране. Имаме отпуснати едни пари от европа по ОП "Транспорт" и само от нас зависи кои проекти ще предложим за финансиране по тази програма. За натовареността отчасти съм съгласен, въпреки че след Благоевград (където е този участък) тя спада, но пък за сметка на по-малката натовареност имаме много повече километри. Дали едни 19км ще ги караш по магистрала или не не е чак толкова фатално, докато като става дума за 200-300 км. определено си има значение.

Само не разбрах, евентуалните надземни съоръжения няма ли да бъдат в същата сеизмична зона? Дори в тези надземни части сеизмичните сили ще са по-големи. А турците явно не са били консултирани от нашите "специалисти" и наскоро построиха тунел за високоскоростни влакове под Босфора.

Явно не си се научил още как се краде от тунели ...не не се съмнявам че е се научиш г-н Експерт Смешников! :)

Напълно те подкрепям Камене. Пари за 19км = АМ Хемус поне до Търново + тунел под Шипка + Русе-Търново. Последния е натоварен като магистрала. Вероятно ще остане и за Хемус до Шумен. А това за какво дава пари Европа -- въпрос на договорка, та нали това са нашите пари?

Да предположим следното: Цена на преминаване - 15лв във всяка посока ще има по 6 пункта за плащане. Едно плащане ще отнема 1мин Тунела ще е натоварен и в двете посоки на 100% 24/365 Тогава: 15(лв)6(пункта)2(посоки)60(минути)24(часа)*365(дни) = около 95 милиона лева приход на година. Ако тунела няма никакви разходи, вкараните 1500 милиона ще се върнат за около 16 години при този идеализиран приход. Реалистично прихода ще е вероятно 1/10 от това, а разходите ще го надхвърлят поне 3 пъти. Този тунел може да излезе на печалба след 100 години поне.