Двете богатства, заради които е създадена София - близостта до планината и термалните води, не се използват. На Витоша освен с кола няма как да се качиш, а лечебната вода изтича в земята. Това не е само жалко, но и вместо огромни ползи носи само загуби на всички софиянци, заяви за Dir.bg Тончо Токмакчиев, кандидат за кмет на София и общински съветник от Партия на зелените.

Достъпът на софиянци до Витоша трябва да стане по-лесен. Планината е оставена на произвола, а съоръженията са на поне 50 г., посочи той. Трябва да имаме достъп от центъра на София до Витоша по най-лесен начин, подчерта той.

"Аз съм скиор. Карам в Боровец, Пампорово и Банско. Навсякъде въпреки трудностите подновиха съоръженията и са нови.

Единствено на "Витоша" от 15 години нищо не се случва

и в далечното минало останаха състезанията по ски, където участваха по 4-5 хиляди деца и ученици. Лошото състояние на Витоша е голям дълг на общината към софиянци", смята Токмакчиев.

С интерес следи проекта за съединяването на метрото при Ринг мола и Икеа с удължаването на кабинковия лифт над околовръстното. Вече има утвърден подробен устройствен план. Така много лесно от метрото директно може да се качиш на лифта и за 15-20 минути да стигаш на "Алеко".

В момента хората се качват с коли. Има и автобуси, но те са дизелови и одимяват планината, обясни Токмакчиев. Минаха 15 години, откакто общинарите в София приеха, че не могат да управляват ефективно въжения транспорт на Витоша и го продадоха. Преди това той беше на загуба и беше разпокъсан между много собственици. Парадоксално, през същите 15 години, общинари, коментатори и НПО-та спориха и настояваха, че именно те, а не собственикът на лифтовете, инвестирал милиони в покупката, знаят как да подменят старите с нови. Всъщност, нещата могат да бъдат много по-рационални. Канят се световни фирми, които са производители на такъв тип съоръжения. Задават се параметрите. Те казват къде, какви и с какъв капацитет лифтове трябва да се построят, за да са удобни за туристите. Например Княжевският лифт не работи от 1995 г. Вече почти четвърт век държава и община не могат да решат проблема с възстановяването му. Той не само трябва да се модернизира, а да се удължи до "Златните мостове", "Ветровала", "Офелиите" и до "Конярника". Същото е положението и с Драгалевския лифт, коментира Тончо Токмакчиев. Гледал съм архивни кадри - открит е през 1956 г. от Вълко Червенков. Свършва на "Голи връх" в нищото, до "Торфено бранище". Разбира се, че трябва да се удължи до "Щастливеца" и "Алеко" за удобство на туристите. Трябва да се възстановят още лифтовете "Спас", "Боби" и "Заека". Романският лифт, който също е затворен, трябва по най-бързия начин да се подмени. За да се случи това, Общината трябва да настоява да се променят законите, плановете и наредбите, така че да се създадат предпоставките за възможната модернизация. Защото сега тя е блокирана от противоречия в законодателството, каза Тончо Токмакчиев.

Другата голяма битка на Тончо Токмакчиев в кампанията за кмет и общински съветник от Партия на зелените е

София за 4 години да стане град свободен от пластмаса

Тя е навсякъде - по градинки и тротоари, веят се пликчета по дървета и храсти. Гледката е особено тъжна и грозна през зимата, когато всичко се вижда. На запад вече мислят в тази посока и на много места влизат забрани за използването на пластмаса, обяви Тончо Токмакчиев. Следваща му цел е да бъдат заставени фирмите, които са печелили обществени поръчки за ремонти, да си поправят шахтите по улиците и булевардите на столицата. Из целия град няма нито една шахта, която да е направена, както трябва. Колите правят слаломи между пропадналите капаци. Да не говорим какви пари отиват за поправки на автомобилите, а и физическото усещане е ужасно, коментира той.

В тази връзка смята, че е много важно да се възстановят ликвидираните 24 общински предприятия за ремонти в столичните райони. Това са така известните БКС, които в доста градове по страната съществуват. София е изградена от 38 населени места. Това не е само центърът на града. Трябва да се обърне внимание на кварталите и селата. Там също живеят столичани. По кварталите имат проблеми с почистването на улиците, лоша инфраструктура, липса на канализация през зимата и с отоплението също. Говорим за чиста околна среда, а нямаме газификация на крайните квартали. Там всички са на твърдо гориво. При възстановяването на общинските предприятия, БКС ще могат да решават бързо проблемите с дупки, шахти и почистване на кварталите и селата, допълни кандидатът за кмет и общински съветник от Партия на зелените.