София обновява градския транспорт с 82 електробуса, 30 тролея и 25 трамвая
Общият размер на средствата за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за столицата е 218 млн. лв.
Обратно в новинатаКоментари - София обновява градския транспорт с 82 електробуса, 30 тролея и 25 трамвая | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Фандъкова яко лапа! (нерегистриран)
По тролейбусна линия 9 още се търкалят старите Икаруси от 80-те. Трагедия и яко крадене, това са Фандъкова и Шайката. Милиарди замъкнаха тези диви клептомани.
забравихте да напишете (нерегистриран)
Европейската програма ОП "Околна среда 2014-2020 г- безвъзмездна помощ от Европейските данъкоплатци
смрад (нерегистриран)
точно след една седмица ще приличат на старите... Някой чисти ли ги тези превозни средства изобщо? в някой градове на Германия, автобусите са много по-стари от софийските, но са чисти , приветливи, не смърдят... пълни софийски глупости..
234 (нерегистриран)
Интересно, българинът на каква новина би се зарадвал?
1 (нерегистриран)
А кой се вози в транспорта???
Ренде (нерегистриран)
Да се надяваме поне камери да има в тях, с тия пари, защото всякакви се возят в общественият транспорт, че от съображения за сигурност вечерно време и рано сутрин е добре да има видеонаблюдение!! Ще видим дали ще е по старому или пак крадене на средства ще има
Шило
Добра инициатива. Дано бъде приета и от другите големи населени места. И най-накрая, българинът да разбере, че няма нищо срамно да ползва обществен транспорт. Е, ще трябва да бъде осъвременен, да пооправят графиците, че да не е претъпкан, ама всичко се изплаща.
Камен (нерегистриран)
Щото е Данчето,лошото е че май няма да се кандидатира пак... И ще духаме супата,като при Каракачанов,Янчулев и други знайни и незнайни герои...незабравими!
Западааа (нерегистриран)
Алооо, Фандъкова, има и западни квартали!? Дали знаеш!!! Ела в ТМ номер 10 заедно да се повозим вечер около 18,00ч?!
Да позная... (нерегистриран)
НА ИСТИНСКА. Аз съм в квартал, в който постоянно пробутват старите, амортизирани авъобуси. МИЗЕРИЯ, защото нямат нормални прозорци, а КЛИМАТИКА ИМ ОТДАВНА не работи. Номера 47,48,49,54 са в същото мизерно състояние. Друго да питате?
Стършел (нерегистриран)
Всичко много хубаво, но ако може клошарите, алкохолиците и наркоманите да не бъдат допускани да се возят, ще бъде още по-хубаво. Застрашават живота и здравето на редовните пътници и правят на свинщина новите превозни средства.
AAA (нерегистриран)
АВТОБУС №26 Е ПОД ВСЯКАКВА КРИТИКА !!!! ФАНДЪКОВА ДАЛИ ЗНАЕ, ЧЕ ИМА И ХОРА В СЕВЕРНИТЕ РАЙОНИ НА СТОЛИЦАТА ???
български (нерегистриран)
На запад често минават през ускорителя и нови автобуси не са им нужни
Дада (нерегистриран)
Картата за градската мрежа трябва да стане 15 лева поименната и 40 лева безименната. Броя на закупените карти ще скочи десеторно, а трафика по улиците ще намалее значително. Приходите от карти и билети в момента са под 30 милиона годишно. Ако 500 хиляди си купят карти, което вероятно ще стане при цена 15 лева за месечната, само от картите годишно приходите за Градска мобилност ще са към 100 милиона. При 15 лева всеки ще си купи дори и да не му трябва, а София се води 1,5 милиона жители. Така ще има пари всяка година да се се обновява голяма част от автопарка. Билета разбира се остава 1,6 лева. Естествено ще намалеят приходите на бензиностанциите и авторемонтните, но пък уличните задръствания също ще намалеят значително.
Не е ли скъпо? (нерегистриран)
Не е ли скъпо
Bob (нерегистриран)
само тия нови електробуси да не са шумни като новите еко автобуси.. като спре 72 на спирката пред входа, и такъв шум почва да издава.. и това през 15 минути - не се трае..
Боб (нерегистриран)
А на село птичи пеят и се чува как тревата расте, расте.. Аре на селоо !
Лютви Местан (нерегистриран)
Гласувайте на местните избори за БСП !
мнение (нерегистриран)
За трамваите и тролеите -добре. Но електробусите са още в началото на развитието на технологията. Все още акумулаторите издържат малко. По-добре да се инвестира изцяло в трамваи и тролеи -да има модерни трамваи-с футуристичен вид-като в Брюксел. Може да се пуснат и експериментално, но няколко електробуса. Електробусите-по-добре след 3-4 години да се купят-като се подобри технологията.
1 (нерегистриран)
Не. Нов трамвай струва от 3-5 млн лева. Говорим за немски, или полски, а не китайски. Теи смееш ли да пратиш детето си на китайски травай-знаеш ли какъв ток и каква е мощността, и ако нещо не е сглобено правилно какво ще стане?
Чико (нерегистриран)
София обновява градския транспорт с електробуси, тролейбуси и трамвай, а Пловдив спря тролейбусите преди доста години и сега висят скъсани жици и трепят пешеходци! Вече 30 години, не се намират читави хора, да управляват Пловдив!
1 (нерегистриран)
Не думай. На ул Гео милев минава 9-електробус-никакъв шум няма. Ама викаш-за вас са пуснали шумни електробуси.
еха (нерегистриран)
Усладиха им се комисионните и гледай какво става.
погнусен (нерегистриран)
Ще гласувам за който си искам! Баси наглата герберска пропаганда.
1 (нерегистриран)
Тролеят и трамваят е транспортът на градовете в бъдещето. Дори не електробусите-заради това,че 1. технологията на акумулаторите за електробуси още не е достатъчно развита 2. Дори и да се направят в бъдеще по-добри акумулатори-остава проблемът със замърсяването при изхвърляне. Докато при тролей не стои въпросът за акумулатори(на става въпрос за наличния акумулатор за фаровете, а за мощните акумулатори за захранване на двигател).
така е (нерегистриран)
навсякъде по света в столиците се пътува с обществен транспорт, а не с коли. В ню йорк и милионери пътуват с метрото.
Възмутен пътник (нерегистриран)
Това са с европари ако бяха местно финансиране или от общината надали щяха да купуват тези луксозни возила дето билета после да стане 2 лв и да ни глобяват контрольори с полицаи което е абсолтно незаконно?
Мда (нерегистриран)
Да, дори аз който ходи веднъж годишно w Sofiq бих си закупил веднага карта за 15 лв. Ама как да стане, бакшишите ще ореват света, те Uber изгониха, ти чакай карта за 15 лв :D
1 (нерегистриран)
Най-интересното е,че милиционерите могат да пътуват безплатно в градския транспорт. Дори и да не са служебно. Понеже са им малко привилегиите и това в добавка. А проверките на билети, вършени и от милиционери по автобусите са незаконни.
соросоид (нерегистриран)
А още по-интересното е, че и ромляните могат да пътуват безплатно...
1 (нерегистриран)
Ако нямаше еврофинансиране-нито щеше да има жп проекти, нито новите магистрали, нито метро, нито автобуси, тролеи, трамваи, нито Дунав мост-2, нито пречиствателни станции, нито нови пътища.
Факт! (нерегистриран)
Интересното е, че има и сложен минус на коментара. Наистина ли някой живее с илюзията, че иначе щяхме да имаме какво да е от това...
Ма не, бе (нерегистриран)
По-добре да си бяхме със старите нафтови печки. За да няма комисионни, нали...
Браво (нерегистриран)
Има нужда от подмяна на целия автопарк. Електричките задължително по 10 редуктора че ще стават големи бели.
1 (нерегистриран)
А дали се къпете?
мак (нерегистриран)
Старите ще ги бракуват ли, или ще отидат в някой друг град, за да "обновят" там транспорта?
г-жа Маврудиева (нерегистриран)
Пълно безобразие! С тези пари можехме да вземем още един самолет заедно с патрондаша.Като ни нападне врага със трамваи ли ще се вардим?
Ползвател (нерегистриран)
Веднъж пуснати в движение новите возила подлежат ли на почистване, най-вече седалките, или се ползват мръсни докато се закупят следващите нови возила?
Да питаме Европа (нерегистриран)
Ще ни отпуснат ли средства за хигиена на градския транспорт, защото явно такива не се залагат от години в бюджета на СО.
Струмяни (нерегистриран)
Колко издържа батерията на едно такова возило. Да не се наложи пътниците да слизат по средата на пътя, щото батерията свършила....Доколко ще са ефективни. В Белгия и Холандия има електробуси, ама които имат пантограф и се зареждат като им свърши батерията.
ха ха ха (нерегистриран)
ще ги ползваме като ;електрически стол;
аха (нерегистриран)
а кучета , може ли
Jack Western (нерегистриран)
Почти всички нови превозни средства са много неудобни - седалките са твърди и ръбести, амотрисьори въобще няма, друса ужасно, непрекъснато ти натрапвят някакъв климатик и всички прозорци са заключени. Имаш избор да се задушиш или да замръзнеш. За сметка на това са на рядко, особено в извънработно време е трагедия. Нямаме собствено производство, съответно добре платена заетост покрай това, но пък вземаме доста скъпи и много некачествени возила. Цената на билетите изобщо не допринася за ползването на градския транспорт. Накратко казано транспортната политика на общината и държавата като цяло е пълен провал, заменят много старите возила с нови, които имат по-посредствени качества. Вероятно става въпрос за тежки комисиони.
дедо Цоко (нерегистриран)
Давай, Данче, купувай турски и китайски кокошарници, давай! Във Варна си имаме Соларис и скоро няма да се учудя софиянци да се местят във Варна, за да не им се налага да се возят в тия анадолски дъскорезници. Апропо, за китайските автобуси вземи назначи по един с колело да върви след всеки Ютонг с една голяма чанта да му събира частите като изпадне някоя ;)
софиянец (нерегистриран)
Чудесно ! Само че е необходимо да корегирате разписанието на градския транспорт и да не чакаме "нашия" автобус понякога по 20, 30 и повече минути, както се случва с автобусите 102, 67, 88 и ред други. Извинете, но понякога вали или просто бързаме.
Ивайло Йорданов (нерегистриран)
Явно абсолютно нищо не разбирате от разписания и пътна обстановка. Ще продължите да си чакате по 20-30 минути, защото такива са обстоятелствата.
а (нерегистриран)
Средната цена на един автобус по тези данни излиза между 500 и 600 бона.. доста дебеличко ми се струва
И сегашните влакчета в Метрото (нерегистриран)
ще трябва да се обновяват! В някои от тях все ощо си стои табелката "Сделано в СССР 1971г"
Muncho (нерегистриран)
Трамваите са безумно скъпи, така не е коректно да се изчислява "средна цена" между тях и автобус. Дори в богати градове като Виена или Амстердам се движат и доста стари трамваи - 20+ годишни. Те и проектно са предвидени да се експлоатират десетилетия.
Muncho (нерегистриран)
Мисля, че не разбирате какво има предвид "софиянец". Например автобус 67 в непикови часове, спазва точно разписанието си, но то е на 30-40 минути. 98 е още по-зле - след 20 часа е на 50 минути. Разбирам, че не е изгодно да се движат празни автобуси, но се получава затворен кръг - тъй като е толкова рядко автобуса, повечето хора ползват автомобилите си. Затова автобуса е празен, затова и е толкова разреден. Обаче се получва изключително неприятно за хората които не карат кола - например учениците втора смяна - те свършват в 19:20 и ако не учат непосредствено до спирка на въпросните "крайградски" автобуси, а се налага и друг транспорт, транспорта до кварталите в полите на Витоша става безумно бавен. Мисля, че проблема идва за пореден път от изкривените данни за населението - примерно голяма част от кв. Симеоново се води вилна зона. Разбира се, това са данни от преди десетилетия - реално почти всяка къща в района е постоянно обитавана. Това обаче води до значителни капиталови разходи, които общината (и концесионерите) трябва да направят - например да прокарат канализация и да инсталират адекватни по мощност трафопостове, а те не искат, затова всички си затварят очите и продължават да водят района за вилен. От там и разписанието на транспорта.
НАЙ
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Мощната градушка в Южна България е унищожила хиляди декари зедемелска продукция (видео)
Светът отбелязва 38 г. от най-тежката ядрена катастрофа в света (снимки)
Какво стои зад неочаквания арест на руския зам.-министър на отбраната?
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Лена Бориславова допусна нова сглобка с ГЕРБ, но под условие
Светът отбелязва 38 г. от най-тежката ядрена катастрофа в света (снимки)
Пеевски: ПП приключи, Петков ще драска като пудел на вратата на Борисов в Банкя
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно