Коментари - София обновява градския транспорт с 82 електробуса, 30 тролея и 25 трамвая | Днес.dir.bg
Коментари
Общият размер на средствата за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за София е 218 млн. лв.--и кой дава тази безвъзмездна помощ- путин ли другарю редактор
Дано само при новата поръчка вземат предвид и т.нар. извънградски линии (Нови Искър все пак е район на Столична община) и по-точно това, че на линия 26 до Гниляне са необходими автобуси, които МОГАТ ДА СЕ ПРОВРАТ през ниския тунел след Курило. Сегашните автобуси са ужасно стари, вътре в тях духа отвсякъде и са пълни с прах, а в някои и вали, когато навън вали.
ще трябва да се обновяват! В някои от тях все ощо си стои табелката "Сделано в СССР 1971г"
Средната цена на един автобус по тези данни излиза между 500 и 600 бона.. доста дебеличко ми се струва
Чудесно ! Само че е необходимо да корегирате разписанието на градския транспорт и да не чакаме "нашия" автобус понякога по 20, 30 и повече минути, както се случва с автобусите 102, 67, 88 и ред други. Извинете, но понякога вали или просто бързаме.
Явно абсолютно нищо не разбирате от разписания и пътна обстановка. Ще продължите да си чакате по 20-30 минути, защото такива са обстоятелствата.
Мисля, че не разбирате какво има предвид "софиянец". Например автобус 67 в непикови часове, спазва точно разписанието си, но то е на 30-40 минути. 98 е още по-зле - след 20 часа е на 50 минути. Разбирам, че не е изгодно да се движат празни автобуси, но се получава затворен кръг - тъй като е толкова рядко автобуса, повечето хора ползват автомобилите си. Затова автобуса е празен, затова и е толкова разреден. Обаче се получва изключително неприятно за хората които не карат кола - например учениците втора смяна - те свършват в 19:20 и ако не учат непосредствено до спирка на въпросните "крайградски" автобуси, а се налага и друг транспорт, транспорта до кварталите в полите на Витоша става безумно бавен. Мисля, че проблема идва за пореден път от изкривените данни за населението - примерно голяма част от кв. Симеоново се води вилна зона. Разбира се, това са данни от преди десетилетия - реално почти всяка къща в района е постоянно обитавана. Това обаче води до значителни капиталови разходи, които общината (и концесионерите) трябва да направят - например да прокарат канализация и да инсталират адекватни по мощност трафопостове, а те не искат, затова всички си затварят очите и продължават да водят района за вилен. От там и разписанието на транспорта.
Давай, Данче, купувай турски и китайски кокошарници, давай! Във Варна си имаме Соларис и скоро няма да се учудя софиянци да се местят във Варна, за да не им се налага да се возят в тия анадолски дъскорезници. Апропо, за китайските автобуси вземи назначи по един с колело да върви след всеки Ютонг с една голяма чанта да му събира частите като изпадне някоя ;)
Почти всички нови превозни средства са много неудобни - седалките са твърди и ръбести, амотрисьори въобще няма, друса ужасно, непрекъснато ти натрапвят някакъв климатик и всички прозорци са заключени. Имаш избор да се задушиш или да замръзнеш. За сметка на това са на рядко, особено в извънработно време е трагедия. Нямаме собствено производство, съответно добре платена заетост покрай това, но пък вземаме доста скъпи и много некачествени возила. Цената на билетите изобщо не допринася за ползването на градския транспорт. Накратко казано транспортната политика на общината и държавата като цяло е пълен провал, заменят много старите возила с нови, които имат по-посредствени качества. Вероятно става въпрос за тежки комисиони.
Колко издържа батерията на едно такова возило. Да не се наложи пътниците да слизат по средата на пътя, щото батерията свършила....Доколко ще са ефективни. В Белгия и Холандия има електробуси, ама които имат пантограф и се зареждат като им свърши батерията.
Веднъж пуснати в движение новите возила подлежат ли на почистване, най-вече седалките, или се ползват мръсни докато се закупят следващите нови возила?
Пълно безобразие! С тези пари можехме да вземем още един самолет заедно с патрондаша.Като ни нападне врага със трамваи ли ще се вардим?
Старите ще ги бракуват ли, или ще отидат в някой друг град, за да "обновят" там транспорта?
Има нужда от подмяна на целия автопарк. Електричките задължително по 10 редуктора че ще стават големи бели.
Това са с европари ако бяха местно финансиране или от общината надали щяха да купуват тези луксозни возила дето билета после да стане 2 лв и да ни глобяват контрольори с полицаи което е абсолтно незаконно?
Най-интересното е,че милиционерите могат да пътуват безплатно в градския транспорт. Дори и да не са служебно. Понеже са им малко привилегиите и това в добавка. А проверките на билети, вършени и от милиционери по автобусите са незаконни.
Ако нямаше еврофинансиране-нито щеше да има жп проекти, нито новите магистрали, нито метро, нито автобуси, тролеи, трамваи, нито Дунав мост-2, нито пречиствателни станции, нито нови пътища.
Усладиха им се комисионните и гледай какво става.
София обновява градския транспорт с електробуси, тролейбуси и трамвай, а Пловдив спря тролейбусите преди доста години и сега висят скъсани жици и трепят пешеходци! Вече 30 години, не се намират читави хора, да управляват Пловдив!
Тролеят и трамваят е транспортът на градовете в бъдещето. Дори не електробусите-заради това,че 1. технологията на акумулаторите за електробуси още не е достатъчно развита 2. Дори и да се направят в бъдеще по-добри акумулатори-остава проблемът със замърсяването при изхвърляне. Докато при тролей не стои въпросът за акумулатори(на става въпрос за наличния акумулатор за фаровете, а за мощните акумулатори за захранване на двигател).
За трамваите и тролеите -добре. Но електробусите са още в началото на развитието на технологията. Все още акумулаторите издържат малко. По-добре да се инвестира изцяло в трамваи и тролеи -да има модерни трамваи-с футуристичен вид-като в Брюксел. Може да се пуснат и експериментално, но няколко електробуса. Електробусите-по-добре след 3-4 години да се купят-като се подобри технологията.
Гласувайте на местните избори за БСП !
само тия нови електробуси да не са шумни като новите еко автобуси.. като спре 72 на спирката пред входа, и такъв шум почва да издава.. и това през 15 минути - не се трае..
Не е ли скъпо
Картата за градската мрежа трябва да стане 15 лева поименната и 40 лева безименната. Броя на закупените карти ще скочи десеторно, а трафика по улиците ще намалее значително. Приходите от карти и билети в момента са под 30 милиона годишно. Ако 500 хиляди си купят карти, което вероятно ще стане при цена 15 лева за месечната, само от картите годишно приходите за Градска мобилност ще са към 100 милиона. При 15 лева всеки ще си купи дори и да не му трябва, а София се води 1,5 милиона жители. Така ще има пари всяка година да се се обновява голяма част от автопарка. Билета разбира се остава 1,6 лева. Естествено ще намалеят приходите на бензиностанциите и авторемонтните, но пък уличните задръствания също ще намалеят значително.
АВТОБУС №26 Е ПОД ВСЯКАКВА КРИТИКА !!!! ФАНДЪКОВА ДАЛИ ЗНАЕ, ЧЕ ИМА И ХОРА В СЕВЕРНИТЕ РАЙОНИ НА СТОЛИЦАТА ???
Всичко много хубаво, но ако може клошарите, алкохолиците и наркоманите да не бъдат допускани да се возят, ще бъде още по-хубаво. Застрашават живота и здравето на редовните пътници и правят на свинщина новите превозни средства.
Алооо, Фандъкова, има и западни квартали!? Дали знаеш!!! Ела в ТМ номер 10 заедно да се повозим вечер около 18,00ч?!
Щото е Данчето,лошото е че май няма да се кандидатира пак... И ще духаме супата,като при Каракачанов,Янчулев и други знайни и незнайни герои...незабравими!
Добра инициатива. Дано бъде приета и от другите големи населени места. И най-накрая, българинът да разбере, че няма нищо срамно да ползва обществен транспорт. Е, ще трябва да бъде осъвременен, да пооправят графиците, че да не е претъпкан, ама всичко се изплаща.
Да се надяваме поне камери да има в тях, с тия пари, защото всякакви се возят в общественият транспорт, че от съображения за сигурност вечерно време и рано сутрин е добре да има видеонаблюдение!! Ще видим дали ще е по старому или пак крадене на средства ще има
Интересно, българинът на каква новина би се зарадвал?
точно след една седмица ще приличат на старите... Някой чисти ли ги тези превозни средства изобщо? в някой градове на Германия, автобусите са много по-стари от софийските, но са чисти , приветливи, не смърдят... пълни софийски глупости..
Европейската програма ОП "Околна среда 2014-2020 г- безвъзмездна помощ от Европейските данъкоплатци
София обновява градския транспорт с 82 електробуса, 30 тролея и 25 трамвая
Общият размер на средствата за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за столицата е 218 млн. лв.
Обратно в новината