Пътници от сцепения самолет в Турция разказват за преживения ужас

Аз сам се измъкнах от самолета със счупена ръка като пълзях 30-40 метра, сподели Алпер Кулу

Обратно в новината

Коментари - Пътници от сцепения самолет в Турция разказват за преживения ужас | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Самото летище "Сабиха Гьокчен" е построено на много лошо място - непрекъснат ветрилник, освен това трафика на птици минавал точно там. Има статии защо това е един от най-големите издънки на Ердоган, и че все повече авиокомпании избягват това летище.

"Сцепен" или "разцепен" ? Или все тая?

Някой извънземен им е взел мярката на комшиите напоследък - то земетресения ли не беше, лавини ли, самолетни аварии ли, да погледнат къде се правят на по-велики, отколкото са, и къде се опитват да си вземат повече, отколкото им се полага.

goose

Кацане с 30 възела гръбен вятър е малоумие ... Най-вероятно пилотите толкова са ги натискали за икономии на гориво, че са решили да рискуват въпреки вятъра и за съжаление резултата е видим ...

Гръбен вятър? Аз мислех, че винаги кацат срещу вятъра

И аз не съм специалист от лични наблюдения при многобройните ми пътувания самолетът излита срещу вятъра?това и от законите на физиката можеш да си обясниш/,а кацат в посоката на вятъра.Страничният вятър е много опасен.

Да се пукне и счупи така, какъв срам за майстора! Пак късмет, че са се отървали сравнително леко. В някой незнаен частен гараж бихме направили от двете части нови две по-малки самолетчета и да ги шитнем под Горублянския мост с рекламата, че "са карани само от един собственик, отиващ на пазар отсреща под Алпите, на реални километри, всичко е сменено и работи, в перфектно състояние".

Слава на алаха,че се разминало, но проблемът си е в това,че комшиите са минали тънко при строителството на летището. Пилот да сбърка или техника да откаже макар и рядко но се случва. Поради това от двата края на полосата се оставя достъчно място свободно от препятствия, насипано с материал с малка носеща способност така че да може излязал от полосата самолет да спре безопасно.

ела да видиш как ще оставиш от края на полосата достатъчно място в Сидни :) пистата започва на насип в морето. Като кацаш изглежда че се приводняваш хаха освен това, една къща с 300 кв м двор струва 2 милиона, цената на самата къща е 200 000, сам прецени колко струва 300 кв м по широкоя свят, преди да предлагаш глупости ! пистите масово се правят на насипи в морето

Комшиите трябва да отчетат, че повечето хора са живи, защото въпреки че е сериозен инцидента и самолетът е непоправимо счупен, няма тежък взрив. От изброените инциденти става ясно, че на комшиите им трябват българи за пилоти и подобрение на организацията.

Ефтиното почти винаги излиза по-скъпо. Гадно е, че този ефтин бизнес е с ефтиния живот на хората! Но някои правят много, много пари, натопени в кръв и болка. Турция се срива към дъното с нарастваща корупция и безхаберие. Вижте колко жилища падат при земетресенията там, строени с ниски стандарти и да, пак ефтино!

Научете накрая този български.

Само в Турция е възможно при земетресение от три съседни блока, строени по едно и също време, по един и същи проект, единият да се срине до основи, вторият да се наклони на 30 градуса, а третият да остане непокътнат.

Моли се в Б-я да не друсне така.От новото строителство нищо няма да остане освен да стърчат профилите на гипскартоните.

Кво стааа тия краварски самолети737 са пълен буулшит трошар са кат солети

Нещо в тиквата ти е строшено изглежда.

Шкембе войвода ти ли са бе тюфлек?

Самолета излязъл заради силен вятър от летището, поради лошо пилотиране, както и тясна писта, ама тюфлека наржда Боинг Верно си голям тъпунгер.

Сцепен е на редактора ДИРника

СЕга БОИНГ, неиска да поеме отговорност за случилото се. И какво сега?

Po mako turci. Hubava novina

И тук ли расизма? язък! въздуха който консумираш, бог да ти дава който заслужаваш!

Да, да ... карайте екипажите да правят по три совалки Истанбул-Копенхаген, например, на ден, и то от един екипаж, щото резерва няма и хората ги имате за роботи, и се чудете що така става. Ами много е просто - защото стюардите като се уморят, най-много да разлеят кафето на някой пътник отгоре му и следващият билет да му е на половина цена. При пилотите, ОБИКНОВЕНО, всичко е лесно и автоматиката приземява самолета. ОБИКНОВЕНО! Но в редки случаи се изисква огромна концентрация в рамките на секунди. Отделно ако целия полет е придружен от турболенция и трябва да пилотират на ръчен режим тогава умората си казва думата. Смеем се на Луфтханза, че стачкуват по 11 пъти в годината, но стачкуват заради това - Ръководството вижда, че са застрашени от ей такива компании и губят дял, и за това трябва да са конкурентни и да работят повече, от друга страна синдикатите държат на нормалното работно време, въпреки, че вече автоматиката поема по-голяма част от работата. Заради ей-такива ситуации. И за това с Пегас може да летиш за 50 евро навсякъде в Европа, а с Луфтханза за по-малко от 150 надали ще се намери чартърен билет. Навсякъде може да се случат инциденти, но в случая преумората заради необичайните полети си е казала думата, според мен. И това е една умора, която е систематична в тези пилоти и е с натрупване.

goose

За кацане с 30 възела гръбен вятър, тъч даун в средата на пистата и решението да не се отиде на втори кръг и кацане срещу вятъра определено е виновна само умората :)

"Самолетът се приземи трудно. Беше много бързо в сравнение с други полети"?!?!? "Кулу е посочил, че самолетът изведнъж се наклонил наляво и надясно.." ?!?! Вие ли бъркате или Кулу? Приземяването було трудно , но бързо!?!? Наклонил се изведнъж на ляво и на дясно - значи е останал ИЗПРАВЕН!

Ако беше самолет, а не Боинг само щеше да огъне колесника и да задере с крило.

Умора на екипажа.

Или умора на материалите

Самолет да се "СЦЕПИ"........Дира???

Чета в имтернет ... новото летище в Истанбул придобива лоша слава....

Това не е новото летище. Това е старото в азиатската част- Сабиха Гьокчен. А принципно фесовете редовно си правят простотии - и техниците и пилотите и чат пат стават сакатлъци.Преди 4 години един щеше да се забие челно в чакаш за излитане Боинг и то на рульожката. Тия в Боинга се изприщиха защото феса спря на 2 метра срещу тях.

Гордостта на ЕРДОГАН новото летище над 120 смъртни случая с работници заради занижен трудов контрол, бърза е и лоши условия на хиледи те работници Новото летище Истанбул известно като ЗМИЙСкото(Еврен) заради РВДкулата с форма на изправена кобра 2 ЗМИЙСКИ глави 1вдруга са символ на ОСМАНСКИте СУЛТАНИ ТУГРАТА(султански подпис, знак ) представлява точно 2 стилизирани ЗМИЙСКИ глави

това не е новото летище

В ГОЛЯМА ГРЕШКА СИ .ИНЦИДЕНТЪТ Е СТАНАЛ НА ЛЕТИЩЕТО В АЗИАТСКАТА ЧАСТ "САБИХА ГЮГЧЕН"А НОВОТО ЛЕТИЩЕ Е В ЕРОПЕЙКАТА ЧАСТ И Е ОГРОМНО, ВИСОКИ ТАВАНИ,ПРОСТОР .СТРОЕНО С ПЕРСПЕКТИВА ЗА 50-100 ГОДИНИ НАПРЕД.ФРАНКФУРСКОТО ЛЕТИЩЕ ТИ СЕ СТРУВА СХЛУПЕНО.

Екипажите на ВСИЧКИ нискотарифни авиокомпании летят до пълно изтощение, често правят по четири отсечки на ден, нямат достатъчно часове почивка между полетите! Безумие, което завършва с жертви! В днешно време авиацията се отдалечава все повече и повече от изконното: SAFETY FIRST!

и в края на пистата - изкоп... що за идиотия е това? това си е престъпление. самолетът щеше да си спре и хората да се разминат с уплаха. Толкова ли не можаха да обезопасят това дере? Самолет да напусне пистата не е чак толкова рядък инцидент и това се взема предвид при строежа на летището (в нормалния случай).

3 самолета излезли от пистата в разстояние на 1 година?!... Някой иска бързо да забогатее.

Новото летище Истанбул е наистина отвратително - има много материали по темата в Интернет. Моите лични преживявания през ноември не са много по-различни - трудни кацания, в условия на силен страничен вятър... Носят се слухове, че големите авиокомпании се опитват да го избягват това ново "летище"...

Това не е станало на новото летище, а на друго което е в азиатската част.

Избраното място е доста неподходящо за летище. Още при избора му се изказаха специалисти, че е доста ветровито и ще трудно за пилотите. А отделно прогониха и убиха хиляди щъркели и други птици.

От Север от Кримския п-ов през Черно Море до гръцкиия о-ви Хиос през Истанбул има мощно въздушно течение, новото летище в Истанбул е апотеоз на неосманското ЕГО и простотия на турските управници

Боинг - качество и ефективност ... за пострадалите

Ти да не си от ония "интелигентните", които смятат БМВ виновни за това, че разни идиоти се размазват с колите им? На такъв приличаш....

От тях. До там им стига акъла. Предмета е виновен. Не човека. Жертва на образованието. Сега пасе овце.

Отдавна съм се убедил, че от съседите ни шофьори, ни пилоти става! Добре са се разминали пътниците!

"Нане каза, че пилотите на авиокомпанията са "насърчавани" и обучени, за да избягват рискове, да правят стабилни заходи и при необходимост да избягват приземявания и да се насочват към алтернативни летища. Той изтъкна, че показателите за безопасност на авиокомпанията са над стандартите на ЕС." Няма какво да коментирам, освен една дума: Смърди!

Ровове, трапове, изкопи, насипи, канали, реки в районите на много летища са се оказвали смъртоносни за пътниците на самолети, които или са кацнали преди пистата, или излизат извън нея. Не може ли да оставят малко повече гладка повърхност около пистите? Два наши самолета са с много жертви по тази причина - Ил-18 през 1971 г в Цюрих и Як-40 през 1988 в София.

JeSuis, проблемите с тези два наши самолета, доколкото си спомням не са поради ровове, трапове, изкопи, насипи, канали, реки в районите на летището. Те просто допълнително "сговниха" ситуация, породена от съвсем други причини. Иначе, да речем, през месец-два щеше да се случва нещо подобно! Да не говорим, че съм кацал и на летища, на които (част от) пистите им са на практика в морето!

На една от камерите се вижда че самолета прави "козел', т.е. пилотска грешка при захода.

скъсал се е кат къдънски гащи

вместо да разказват, да викат "благодаряти Господи " всеки на неговия си език

Че то това е станало с разрешението и волята на господа. За какво да му благодарят?