Пътници от сцепения самолет в Турция разказват за преживения ужас
Аз сам се измъкнах от самолета със счупена ръка като пълзях 30-40 метра, сподели Алпер Кулу
Обратно в новинатаКоментари - Пътници от сцепения самолет в Турция разказват за преживения ужас | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
1000 (нерегистриран)
Самото летище "Сабиха Гьокчен" е построено на много лошо място - непрекъснат ветрилник, освен това трафика на птици минавал точно там. Има статии защо това е един от най-големите издънки на Ердоган, и че все повече авиокомпании избягват това летище.
Байо (нерегистриран)
"Сцепен" или "разцепен" ? Или все тая?
гаетано ре (нерегистриран)
Някой извънземен им е взел мярката на комшиите напоследък - то земетресения ли не беше, лавини ли, самолетни аварии ли, да погледнат къде се правят на по-велики, отколкото са, и къде се опитват да си вземат повече, отколкото им се полага.
goose
Кацане с 30 възела гръбен вятър е малоумие ... Най-вероятно пилотите толкова са ги натискали за икономии на гориво, че са решили да рискуват въпреки вятъра и за съжаление резултата е видим ...
Не съм специалист (нерегистриран)
Гръбен вятър? Аз мислех, че винаги кацат срещу вятъра
До "НЕ СЪМ СПЕЦИАЛИСТ" (нерегистриран)
И аз не съм специалист от лични наблюдения при многобройните ми пътувания самолетът излита срещу вятъра?това и от законите на физиката можеш да си обясниш/,а кацат в посоката на вятъра.Страничният вятър е много опасен.
Лоша реклама (нерегистриран)
Да се пукне и счупи така, какъв срам за майстора! Пак късмет, че са се отървали сравнително леко. В някой незнаен частен гараж бихме направили от двете части нови две по-малки самолетчета и да ги шитнем под Горублянския мост с рекламата, че "са карани само от един собственик, отиващ на пазар отсреща под Алпите, на реални километри, всичко е сменено и работи, в перфектно състояние".
Сакат орел (нерегистриран)
Слава на алаха,че се разминало, но проблемът си е в това,че комшиите са минали тънко при строителството на летището. Пилот да сбърка или техника да откаже макар и рядко но се случва. Поради това от двата края на полосата се оставя достъчно място свободно от препятствия, насипано с материал с малка носеща способност така че да може излязал от полосата самолет да спре безопасно.
if you believe... (нерегистриран)
ела да видиш как ще оставиш от края на полосата достатъчно място в Сидни :) пистата започва на насип в морето. Като кацаш изглежда че се приводняваш хаха освен това, една къща с 300 кв м двор струва 2 милиона, цената на самата къща е 200 000, сам прецени колко струва 300 кв м по широкоя свят, преди да предлагаш глупости ! пистите масово се правят на насипи в морето
гумата (нерегистриран)
Комшиите трябва да отчетат, че повечето хора са живи, защото въпреки че е сериозен инцидента и самолетът е непоправимо счупен, няма тежък взрив. От изброените инциденти става ясно, че на комшиите им трябват българи за пилоти и подобрение на организацията.
шер (нерегистриран)
Ефтиното почти винаги излиза по-скъпо. Гадно е, че този ефтин бизнес е с ефтиния живот на хората! Но някои правят много, много пари, натопени в кръв и болка. Турция се срива към дъното с нарастваща корупция и безхаберие. Вижте колко жилища падат при земетресенията там, строени с ниски стандарти и да, пак ефтино!
... (нерегистриран)
Научете накрая този български.
Костадинов (нерегистриран)
Само в Турция е възможно при земетресение от три съседни блока, строени по едно и също време, по един и същи проект, единият да се срине до основи, вторият да се наклони на 30 градуса, а третият да остане непокътнат.
Ех Костадинов (нерегистриран)
Моли се в Б-я да не друсне така.От новото строителство нищо няма да остане освен да стърчат профилите на гипскартоните.
Ф16 Лобист популист мазохист (нерегистриран)
Кво стааа тия краварски самолети737 са пълен буулшит трошар са кат солети
тъпоист (нерегистриран)
Нещо в тиквата ти е строшено изглежда.
Ф16 Лобист популист (нерегистриран)
Шкембе войвода ти ли са бе тюфлек?
до Ф-16 (нерегистриран)
Самолета излязъл заради силен вятър от летището, поради лошо пилотиране, както и тясна писта, ама тюфлека наржда Боинг Верно си голям тъпунгер.
Тончо (нерегистриран)
Сцепен е на редактора ДИРника
Borisova (нерегистриран)
СЕга БОИНГ, неиска да поеме отговорност за случилото се. И какво сега?
Tyson Fury (нерегистриран)
Po mako turci. Hubava novina
Мачо пичю от лос младост (нерегистриран)
И тук ли расизма? язък! въздуха който консумираш, бог да ти дава който заслужаваш!
Инженерче
Да, да ... карайте екипажите да правят по три совалки Истанбул-Копенхаген, например, на ден, и то от един екипаж, щото резерва няма и хората ги имате за роботи, и се чудете що така става. Ами много е просто - защото стюардите като се уморят, най-много да разлеят кафето на някой пътник отгоре му и следващият билет да му е на половина цена. При пилотите, ОБИКНОВЕНО, всичко е лесно и автоматиката приземява самолета. ОБИКНОВЕНО! Но в редки случаи се изисква огромна концентрация в рамките на секунди. Отделно ако целия полет е придружен от турболенция и трябва да пилотират на ръчен режим тогава умората си казва думата. Смеем се на Луфтханза, че стачкуват по 11 пъти в годината, но стачкуват заради това - Ръководството вижда, че са застрашени от ей такива компании и губят дял, и за това трябва да са конкурентни и да работят повече, от друга страна синдикатите държат на нормалното работно време, въпреки, че вече автоматиката поема по-голяма част от работата. Заради ей-такива ситуации. И за това с Пегас може да летиш за 50 евро навсякъде в Европа, а с Луфтханза за по-малко от 150 надали ще се намери чартърен билет. Навсякъде може да се случат инциденти, но в случая преумората заради необичайните полети си е казала думата, според мен. И това е една умора, която е систематична в тези пилоти и е с натрупване.
goose
За кацане с 30 възела гръбен вятър, тъч даун в средата на пистата и решението да не се отиде на втори кръг и кацане срещу вятъра определено е виновна само умората :)
име (нерегистриран)
"Самолетът се приземи трудно. Беше много бързо в сравнение с други полети"?!?!? "Кулу е посочил, че самолетът изведнъж се наклонил наляво и надясно.." ?!?! Вие ли бъркате или Кулу? Приземяването було трудно , но бързо!?!? Наклонил се изведнъж на ляво и на дясно - значи е останал ИЗПРАВЕН!
ъхъ (нерегистриран)
Ако беше самолет, а не Боинг само щеше да огъне колесника и да задере с крило.
Тони (нерегистриран)
Умора на екипажа.
Металознаещ (нерегистриран)
Или умора на материалите
AVICOS (нерегистриран)
Самолет да се "СЦЕПИ"........Дира???
М да (нерегистриран)
Чета в имтернет ... новото летище в Истанбул придобива лоша слава....
X (нерегистриран)
Това не е новото летище. Това е старото в азиатската част- Сабиха Гьокчен. А принципно фесовете редовно си правят простотии - и техниците и пилотите и чат пат стават сакатлъци.Преди 4 години един щеше да се забие челно в чакаш за излитане Боинг и то на рульожката. Тия в Боинга се изприщиха защото феса спря на 2 метра срещу тях.
РВД (нерегистриран)
Гордостта на ЕРДОГАН новото летище над 120 смъртни случая с работници заради занижен трудов контрол, бърза е и лоши условия на хиледи те работници Новото летище Истанбул известно като ЗМИЙСкото(Еврен) заради РВДкулата с форма на изправена кобра 2 ЗМИЙСКИ глави 1вдруга са символ на ОСМАНСКИте СУЛТАНИ ТУГРАТА(султански подпис, знак ) представлява точно 2 стилизирани ЗМИЙСКИ глави
хе хе (нерегистриран)
това не е новото летище
ДО М ДА (нерегистриран)
В ГОЛЯМА ГРЕШКА СИ .ИНЦИДЕНТЪТ Е СТАНАЛ НА ЛЕТИЩЕТО В АЗИАТСКАТА ЧАСТ "САБИХА ГЮГЧЕН"А НОВОТО ЛЕТИЩЕ Е В ЕРОПЕЙКАТА ЧАСТ И Е ОГРОМНО, ВИСОКИ ТАВАНИ,ПРОСТОР .СТРОЕНО С ПЕРСПЕКТИВА ЗА 50-100 ГОДИНИ НАПРЕД.ФРАНКФУРСКОТО ЛЕТИЩЕ ТИ СЕ СТРУВА СХЛУПЕНО.
Аз (нерегистриран)
Екипажите на ВСИЧКИ нискотарифни авиокомпании летят до пълно изтощение, често правят по четири отсечки на ден, нямат достатъчно часове почивка между полетите! Безумие, което завършва с жертви! В днешно време авиацията се отдалечава все повече и повече от изконното: SAFETY FIRST!
??? (нерегистриран)
и в края на пистата - изкоп... що за идиотия е това? това си е престъпление. самолетът щеше да си спре и хората да се разминат с уплаха. Толкова ли не можаха да обезопасят това дере? Самолет да напусне пистата не е чак толкова рядък инцидент и това се взема предвид при строежа на летището (в нормалния случай).
Rumyana Grudina
3 самолета излезли от пистата в разстояние на 1 година?!... Някой иска бързо да забогатее.
Пътуващия (нерегистриран)
Новото летище Истанбул е наистина отвратително - има много материали по темата в Интернет. Моите лични преживявания през ноември не са много по-различни - трудни кацания, в условия на силен страничен вятър... Носят се слухове, че големите авиокомпании се опитват да го избягват това ново "летище"...
ref (нерегистриран)
Това не е станало на новото летище, а на друго което е в азиатската част.
Вярно е! (нерегистриран)
Избраното място е доста неподходящо за летище. Още при избора му се изказаха специалисти, че е доста ветровито и ще трудно за пилотите. А отделно прогониха и убиха хиляди щъркели и други птици.
Ти да видиш (нерегистриран)
От Север от Кримския п-ов през Черно Море до гръцкиия о-ви Хиос през Истанбул има мощно въздушно течение, новото летище в Истанбул е апотеоз на неосманското ЕГО и простотия на турските управници
gonzales1 (нерегистриран)
Боинг - качество и ефективност ... за пострадалите
хехе (нерегистриран)
Ти да не си от ония "интелигентните", които смятат БМВ виновни за това, че разни идиоти се размазват с колите им? На такъв приличаш....
43 (нерегистриран)
От тях. До там им стига акъла. Предмета е виновен. Не човека. Жертва на образованието. Сега пасе овце.
Щурмана (нерегистриран)
Отдавна съм се убедил, че от съседите ни шофьори, ни пилоти става! Добре са се разминали пътниците!
Маймуна (нерегистриран)
"Нане каза, че пилотите на авиокомпанията са "насърчавани" и обучени, за да избягват рискове, да правят стабилни заходи и при необходимост да избягват приземявания и да се насочват към алтернативни летища. Той изтъкна, че показателите за безопасност на авиокомпанията са над стандартите на ЕС." Няма какво да коментирам, освен една дума: Смърди!
LeGrandTulup
Ровове, трапове, изкопи, насипи, канали, реки в районите на много летища са се оказвали смъртоносни за пътниците на самолети, които или са кацнали преди пистата, или излизат извън нея. Не може ли да оставят малко повече гладка повърхност около пистите? Два наши самолета са с много жертви по тази причина - Ил-18 през 1971 г в Цюрих и Як-40 през 1988 в София.
Маймуна (нерегистриран)
JeSuis, проблемите с тези два наши самолета, доколкото си спомням не са поради ровове, трапове, изкопи, насипи, канали, реки в районите на летището. Те просто допълнително "сговниха" ситуация, породена от съвсем други причини. Иначе, да речем, през месец-два щеше да се случва нещо подобно! Да не говорим, че съм кацал и на летища, на които (част от) пистите им са на практика в морето!
Емо (нерегистриран)
На една от камерите се вижда че самолета прави "козел', т.е. пилотска грешка при захода.
4 (нерегистриран)
скъсал се е кат къдънски гащи
той (нерегистриран)
вместо да разказват, да викат "благодаряти Господи " всеки на неговия си език
TheAgnostic
Че то това е станало с разрешението и волята на господа. За какво да му благодарят?
НАЙ
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Светът отбелязва 38 г. от най-тежката ядрена катастрофа в света (снимки)
Пеевски: ПП приключи, Петков ще драска като пудел на вратата на Борисов в Банкя
Мощната градушка в Южна България е унищожила хиляди декари земеделска продукция (видео)
Какво стои зад неочаквания арест на руския зам.-министър на отбраната?
Пеевски: ПП приключи, Петков ще драска като пудел на вратата на Борисов в Банкя
Светът отбелязва 38 г. от най-тежката ядрена катастрофа в света (снимки)
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Лена Бориславова допусна нова сглобка с ГЕРБ, но под условие
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно