Мостове в риск: Вода подрива един от виадуктите след Витиня

Екип на Dir.bg инспектира опасните съоръжения по магистрала "Хемус"

Обратно в новината

Коментари - Мостове в риск: Вода подрива един от виадуктите след Витиня | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

https://dnes.dir.bg/comments/tapa-na-bul-konstantin-velichkov-ot-vtornik

ТЕзи мостове са в пъти по здраво направени от този, който падна в Италия, но без поддръжка няма да бъдат вечни. Изисква се поддръжка, инспекции, ако трябва ремонти. Колко години не са ги барали 20,30 или от как са построени?

Направете нещо!

Интересува ме сцеплението на путката на онази от първия етаж.

Вижте мантинелите на моста на Витиня, как може такава бездна да в “обезопасена” с такива мантинели? Спомняте ли си тира, който висеше на косъм? Ами ако беше кола или автобус?

А КАКВО СТАНА ТАМ С ТОЛ ТАКСИТЕ .....ЕЕЕЕЕЕЕЕЕ....ОООООООООООООО-БУФФФФ !!!!!

"Стълбът на дясното платно до главния път е под вода. Под много вода." "Стълбовте" на хилядите мостове над морета и океани са под вода. Много вода. Солена и силно агресивна вода. "Стълбовете" на мостовете над река Дунав също са под вода. И това не са "стълбове". Изключително тъпа и непрофесионално написана статия за публика от дебили.

Бахти и некадърниците всичките , тия мостове са на по 30-40 години и са издържали земетресения и т.н. а от наще правителства ( всичките ) се изисква само своевременна поддръжка а те и това не могат да направят. Магистрала люлин дето бойко се бие в гърдите пак е със затворен тунел и пак свлачище ,заради тоталната му некадърност и безумната му наглост. Магистралата до морето ( Тракия ) е на вълни , сякаш те подготвя за морска болест. Каквито са му магистралите такова му е и управлението , всичките в тоя парламент трябва да бъдат сложени в газови камери с още милион от по-тъмните субекти дето се мотат безнаказано докато крадат , убиват и се правят на малцинство.

Г-н инжинер представете се, моля. Има огромна разлика да проектираш нещо, което е обичайно да бъде под вода, има и неща, за които се предполага, че не трябва да са под вода. Елементрарен пример - самолет и подводница. Сега схващаш ли какво имат впредвид хората? Освен това, ако не са я написали и на бай Иван да му стане ясно за какво иде реч, за какво е тази статия?

Мъката на една червена свиня

Отворко , а правиш ли разлика "стълбовете" на единия мост , че са проектирани да са във вода , а на другия не са ? Знаеш ли изобщо каква е разликата и диаметъра + дебелината при единия и другия ?

малкодръпкопишковче , пак четеш м/у редовете.

Тази информация не е за нас - гражданите. Тя е важна за онези, които са отговорни и трябва да си вършат работата всеки Божи ден - съвестно и загрижено за хората, чиито живот държат в ръцете си. Тези мостове са построени преди десетилетия, сега просто всеки трябва да си е на мястото и да мисли за отговорността, която това място предполага. Ако поставим на първо място съвестта, а не парите, няма всеки ден да слушаме за трагедии и животът на всеки от нас ще е по-сигурен и спокоен.

Мъката по нещо, което не те засяга лично, означава, че си Човек! Дали е червен не знам, но е написал самата истина, която явно на теб не ти харесва.

Пак ще има стрижка и отново за"наша безопасност".От нас пак ще се вземе казвайки-ми няма и затова,нов налог.

Всяка година от ръката на Борисов отрязването на лентичкч относно пътните участъци води до 1250 жертви на пътя Огромни комисионни в неговия джоб потъват хората нашите си ги погребваме Оплакваме си ги и търсим все някои друг виновен поради единствената причина Без контрол без инвеститори и проектанти За Гинка ВЪрбакова се знае че е поставен слуга но за магистралите се крие неговото участие Няма обект надвишаваш 1 милион без негово участие Няма смърът по пътя без негова вина Купуване на книжки а после води до безпощадни данъци като лош предлог Без контрол на хората поставени горе Не си член на ГЕРБ няма париА мъките топърва започват и със тока Закриването на ТЕЦ бобовдол Където се търсят по 100 000 тона на слама за слама Защтото АЕЦ Белене било един ГЬОЛ Ще бъдем удушени в скоро време с вноса на енергия и наи после народа ще прогледне но късно Тогава тои ще се намира в Турция Единствения шанс е да гръмнат неговия кукловод ТАИПИ А народа спи ли спи

И кои са тия "отговорни"за тези работи?Те храстите и клоните надвиснали над пътя не режат,за мостовете и виадуктите ще мислят.Сбъркан им е чипа.Лапачка е заложено в него и толкова.Такива примери имат само.Крадене и ерчене.

специалисти ИДИОТИ в България - малко добри работници.

Абе, ако падне някой от мостовете на Витиня и Хъбов все още е премиер, то всеки друг ще е виновен, само не той!!!

Водата/отводняването/ е голям проблем в България,защото изобщо не се обръща внимание на това-на жил.сгради,улици,пътища и т.н.

Да си знаят от сега шофьорите, които карат по тези мостове, трябва да съобразят пътната обстановка. т.е. ако падна моста да си занят винвони са. Трейс и АПИ са невинни!

То и БСП да е все тая. Те са от едно и също котило - дс

Стига пискахте червени мижитурки, не били поддържали мостовете?!? Абе ахмаци недоклатени 3 от мостовете и 4 тунела по Хемус ги ремонтират от 5 години вече, защо лъжете? Да не мислите, че всичко може да серемонтира за една година при липса на средства и работна ръка? Всичко се прави на етапи, всичко ще се ремонтира-но не става бързо. Само пискате-като затворят участък за ремонт пищите, че има задръствания. В друг случай пък- що не ремонтират, айде стига тролене.

Друго ако ,не поне колекционер на лентички си имаме. Комунизма победи в България. Правата за комунистите ,задълженията за робите.

Комунистите ни завещаха мостове и пътища, които се рушат. После защо ги мразим...

Чакаме да падне някой мост, тогава ще има резултат. А до този момент - мислете му откъде ще минавате! Да не попаднете в черната хроника.

Бате ви Бойко слага лентички,но като тази в черно в горния ляв ъгъл на екрана за което похвалвам Дир,че стои.Дано съветите на инжинера стигнат до някого.

Тридесет години държавата е оставена на самотек. От управляващите - само крадене.

ако водиш затварянето на пътната отсечка за резултат , да ще има , но друго няма да се случи.

Те пък тези комунисти строили, строили... Сега няма кой и да ремонтира.

Си тъпанар. Комунистите го построиха преди 50 години. Преди 30ви ги завещаха.Е,за тия 30 какво, дали ги подържаха или направиха такива? Фактите са на лице. Нещо да кажеш?

Нали и миналата година го отравяхте тоя мост !?

смешковци, след дъжд качулка е това. няма да падне мост, защото скоро е имало пътен инцидент. следващият инцидент ще е срутена сграда, взрив на трафопост или нещо друго! със тичане след събитита доникъде няма да стигнете. дебилска държава

Грамотен коментар от инженер, но не любопитството е причина за отстраняване на оловото, а кражбата.

каква е тази утопия,която изповядваш?Това са живи хора-българи,а не ангели с крила.

Да де, от години ги ремонтират и все не са ремонтирани ... Май тези мостове са поредната партийна касичка.

"Водата просто извлича циментовото съдържание от бетона и така отслабва якостните му показатели" Този Експерт по жени, коли и футбол ли е? Водата няма как да извлече цимента от бетона, защото във втвърдения бетона няма цимент! Циментът се свързва с водата с химическа реакция и образува бетон. Проблемът е, че водата корозира армировката, тя се разширява и обрушва бетона. Какъв цимент, какъв Експерт, какво проучване..

Много построили.. за 45 години една магистрлала не успели. Пък заводите им не можаха и две години да изкарат без евтините руски суровини и гарантирания пазар на СИВ.

Това дето го дъвчете непрекъснато го знаят повечето българи ама с дъвкане само гербераски ''балони'' правите а те от години си го разбират така ''кучето си лае власта си трае и пълни джобове''..

Ами нали и тая година трябва да ядем, да си купуваме имоти и да спастрим ''налични'' за ежедневието..

Стига с този комунизъм! Не съм комунист, бързам да ти кажа за да не ме обвиняваш. Само виждам, че това което комунистите построиха за 45 години , демокрацията за 35 години не можа да пребоядиса.

Според комунягите асфалт и бетон не се яде. Да ядат на Бойко....

не знам дали знаеш, но армировка НЕ корозира ако е покрита с бетон! не поставяй следствието преди причината моля! ако е проникнала вода за да корозира, значи бетона вече е бил компроментиран!

абе тъпоъгълници сега и бай Тошо ви е виновен!!!!! всички пари за подръжка ги крадете а после друг виновен ще видиме вашите мостове колко ще издържат????

Стига, бе! Бабички и цигани, а, недей!

Армировката корозира при наличие на вода, въздух и евентуално допълнителни агресивни среди. Добре вибрираният и качествен бетон предпазва армировката от тях и тя не корозира, но ако е на нужното отстояние от външния край на бетона. Но това е идеалният вариант. Там, където вариантът не е идеален има корозия с последващо поетапно разрушаване на бетона.

Това го обясни на пътните фирми, които от 50 години обработват мостовете зимно време с луга. Кажи им, че трябва да ползват магнезиеви соли, а не морска сол, защото съсипва бетона, а от там и армировката. За съоръжения, подложени на често мокрене, обработка с агресивна химия и цикли на замразяване/размразяване тези мостове са изкарали учудващо дълго. Едно време стандартът за бетон е покривал само якост, а не е отчитал въздействието на околната среда и човешката глупост.

Винетките да се издават от комисията по верозповедание.

За 15 години, от 1974 до 1989 са построени 273 км магистрали. Или 18.2 км на година. От 1990-та до влизането в ЕС през 2007 г. или за 16 години са построени 150 км, или 9.3 км/година. От 1989-та до 2018 г., за 29 години, са построени 504 км магистрали, или 17.4 км на година. Първите 273 км включват и проектирането на целия магистрален пръстен, отчуждаването на земите и строежа на най-трудния участък - Витиня, през най-голямата планина, 5 виадукта, 6 тунела. Демократично-европейските 527 км са само в равнината - от Плодовитово до Бургас и от Хасково до Свиленград. Нито един виадукт или тунел, даже и мостове няма - само дренажни тръби. И 20 км през планината Люлин, с два къси тунела.

Кои мостове?!?