Мостове в риск: Вода подрива един от виадуктите след Витиня

Екип на Dir.bg инспектира опасните съоръжения по магистрала "Хемус"

Обратно в новината

Коментари - Мостове в риск: Вода подрива един от виадуктите след Витиня | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Бързото и качествено ремонтиране е много важно за мостовете. Също така е много важно да се помисли и дори да се изготви проектна документация за замяната на мостовите елементи с стоманени такива. Най-вероятно има вариант колоните да се запазят от стоманобетон, а да се заменят само хоризонталните греди със стоманени. Вярвам, че имаме достатъчно научен потенциал, но трябва да се внимава старите професори, които са защитавали докторантури и професури върху сегашните конструкции да не надделеят и да защитават стоманобетона от лични съображения, защото в предвид дългия експлоатационен срок на мостовете проектантите може да не са вече сред живите. Изобщо, трябва да се направи реална, професионална и отговорна преценка, която да е вярна и след 100 години. Само искам да споделя, че съм се качвал на две стоманени съоръжения на Айфел - кулата в Париж и асансьора в Лисабон и чувството ми беше, че ще са вечни (е може би поне още 200-300 години най-малко).

Явно разбирачите от Дира са се активизирали. Защо водата да е най-големия враг на бетона? Та бетон най-добре свързва и се държи под вода. Моста Моранди в Генуа е градски мост. Защо не огледахте Аспарухов мост във Варна? Или защото там кмета е от ГЕРБ! Защо не се огледаха мостовете в София? Пределно ясно е, че бандата мутри, наречена българско правителство няма понятие от нищо, още по-малко от поддържане на пътища. Така, че Дира, гледайте си журналистчетата с поръчкови статийки и словославете поддържаните от САЩ бандити от ГЕРБ.

дир.ру е отявлен сайт на партията, пълен с мурзилки и психочно болни индивиди като теб. а нещастникът, дето хвърля камъни в кладенците, поне да си ги извади после сам!

Що не ходите да видите моста на главният път за Калотина на входа на град Сливница? От него редовно си падат парчета, кога ли ще се порине целият? Но той не е актуален нали по него не минават тежки камиони, леки автомобили, автобуси.... Кво толкова някакъв си мост, важни са магистралите!

Пак Тато е виновен, че не живя 107 години, за да отремонтира моста.

Тоя участък на Витиня колко петилетки им трябват да го оправят? Комай да нахлупвам калпака и да вървя да им покажа как се работи.

Няма на кого да покажеш. От години никой не виждам да работи там но иначе обектът е затворен уж за ремонтни дейности. Чисто източване на бюджета

Браво на дир и браво на Жиянски. Тия хора като него са си оставили кокалите на тия мостове да ги вдигнат, та 40 години без никаква поддръжка да няма нито един инцидент на тях!!! Видяхме новите "ремонтирани" пътища в дефилето при Своге иначе, за 2 години се утрепаха повече хора отколкото за предишните 50 на тоя път!!! За какво??? За два-три мерцедеса откраднати пари...

Кой беше този Жиянски, че не помня такова същество да е имало отношение към АМ Хемус или АМ Тракия!

До "екипа" на Дир-а..... А УТРЕ КЪДЕ ЩЕ ХОДИТЕ....

Утре в 10 часа, чакам "екипа" на Дир-ь на кръговото в Харманли......., ще бъдем заедно с бившия кмет на градъ....... и с Георги Радев !!!

Абе ТРЕЙС Своге да го почва, какво му мислите!

И какво ще рече тази мозъкопромивка? НЕ ПЪТУВАТЕ ИЛИ ТРЕПЕРЕНЕ АКО ПЪТУВАТЕ БРЪКНЕТЕСЕ ПО - ДЪЛБОКО ЗА НОВА ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ И НОВ ДАНЪК Това е за вас паплачта с еднотонните каруци! А тези със 20-30 тонните ако им пипнат далаверата ще ни преграда шосетата,нали? Щото не те са основните решителни на пътища и мостове,нали драги управници?А вие дребните! ДА ПУКНЕТЕ ДАНО!

@ Дир.бг - вземете си намерете по-добри експерти по мостостроене.

И за финал - "чисто нова НЕносеща армировка". Като не можем или не искаме да оправим проблемите, поне да ги скрием... с повечко боя. Може и с гипсокартон да пробват следващия път, още по-евтино ще им излезат "ремонтите".

Все пак нещо трябва да носи торкрет бетона който ще покрие оголената носеща армировка. Но въпроса е в поддържането, защото солта която се хвърля зимно време при движението на автомобилите се изхвърля като от пулверизатор солени капчици разтвор и полепва по бетона на греди и колони, както и на стоманените елементи. Хлорида стига до армировката в бетона или през олющена боя в метала и предизвиква усилена корозия, която и разрушава бетонното покритие и металните елементи. За това е нужно целогодишно подържане, а великия член на Еврейския съюз, България няма пари. За това явно пак е виновно "комунистическото управление".

Това което ние построихме вие даже не можете да боядисате.

така е!! не може да го боядисаме, защото или се е разпаднало до сега или младите комсомолци са го приватизирали и утилизирали... Къде е гордостта на българската социалистическа металургия? Нарязана за скрап!

D_T

Това, че водата е най-големия враг на бетона е пълна глупост... Нормалната речна вода (тоест не солена) не е никакъв враг за бетона ако е потопен изцяло (това е една от най-добрите среди за набиране на якост на бетона). Проблем може да има при циклично намокряне и изсъхване и в такива случаи бетоновото покритие на армировката се проектира по-голямо. Проблем могат да бъдат и определени соли, които правят водата агресивна към бетона. Другата голяма глупост е, че се отмивал цимента... това което може да се извлече при агресивни към бетона води е калциевата основа, което води до карбонизация на бетона (а реално калциевата основа защитава армировката от корозия)... но както и да е... явно въпросния инженер е спал по време на лекциите по строителни материали и по бетон...

взе ми думите от устата... (+)

А за режима замръзване - размразяване нещо да споменете? Примерно късна есен и ранна пролет? Че и зимата първо дъжд през деня и замръзване през нощта?

Водните молекули нямат само запас от чисто химическо свързване,те имат и физическо електро-статично влияние,което може да преодолее всичко и да направи съединенията нестабилни.По-леко с коментарите за инжинера.

Незадоволителната значи, поддръжка на завещаното от Татово време! Че то, к'вото беше от Татово време или го заграбиха, или разрушиха, или разпродадоха за жълти стотинки и почти нищо не остана, а се оказва, че и почти нищото не могат да поддържат. Прав е бил бай Тошо да каже, "това, което съм построил няма да можете дори да го боядисате"!

Всичко, което сте написали е вярно. Само да Ви корегирам, че Живков никога не говореше в единствено число, той винаги казваше "ние...". В този смисъл неговият съвестен ученик го е надминал, защото Той вече всичко върши сам, затова говори само от свое име - "дадох ви, направих ви, построих ви" и т.н.

Благодаря за корекцията! Това е още едно доказателство за величието на легендарния български държавник!

,,...водата извлича цимента от бетона..." ? Тоя експерт да не е бил изпитван от някой политик уредил се преподавателска работа защото е по-лесно, а и за по-тъпите е удобно да изнудват студентите за пари срещу ,,изкаран" изпит? Защото язовирните стени също са от бетон и как ли издържат с извлечен цимент. А вълноломите, пристанищата - все цимент се използва. Забележка: не става въпрос за цимента произвеждан от една италианска групировка отмъкнала по време на приватизацията циментовите заводи на България и продукта, който сега произвежда е не просто некачествен ами и опасен защото кокошките кълват бетона произведен с този сегашния цимент! А някогашния цимент покриваше европейските изисквания. За сведение непросветените, да знаят - МОСТА НАД Босфора е строен с цимент произведен от някогашната комунистическа България, от завода в Димитровград, произвеждан по мокрия способ. А сега България от износител се превърна във вносител защото италианската групировка не може да се пребори с производството - липсва им административен капацитет и затова не могат създадат организация, която да сниши цената на некачествения цимент произвеждан от тях. Липсват им и академични познания, за да подобрят качеството на цимента на вече снишената цена. Но след смешните и некадърни управления довели до такива приватизации това е резултата. За сметка на това Турция усвои производстовото на цимент и сега продава на България. В това е малката разлика - ТУРЦИЯ УСВОИ ПРОИЗВОДСТВО, а в България БЪЛГАРСКИТЕ ПОЛИТИЦИ УСВОЯВАТ( ПРИСВОЯВАТ) ПАРИТЕ НА НАРОДА!

Така е, ама такъв беше планът на Бжежински и Кисинджър за България, чието успешно начало и с подкрепата на американския шпионин Горби положиха другарите Луканов, Лилов, Джуров, Станишев старши и пр. основатели на БСП с преврата на 10.11.1989г., с който свалиха бай Тошо и после, ведно с политическите си креатури като СДС, ДПС и т.н. е...ха мааму на пейзажа.

е построен с турски цимент, който много хвалите. Не издържа средно земетресение

Никой не хвали турския цимент, но сравнен със сегашния български е за предпочитане. Освен това в Измир, а и не само там, когато мафията е строила за по-евтино е смесвала бетона с пясък. Това беше основната причина за около 17 000 жертви.

От целият анализ едно стана абсолютно ясно: Господ да ни пази! Но трябва да знае нашият Боко- и той по тези пътища цепи, както и министрите, тъй че всички ходим под един Бог, да го помни, докато крадне!

Винетките да се издават от комисията по верозповедание.

абе тъпоъгълници сега и бай Тошо ви е виновен!!!!! всички пари за подръжка ги крадете а после друг виновен ще видиме вашите мостове колко ще издържат????

Кои мостове?!?

На кого са тия "ваши" мостове??? А "наши" има ли бе, червена кратуно про3та??

Няма , щото освен да крадете нищо друго не можете ! Нещастници ! От нормална държава цигански катун направихте!

Нещо пак объркахте цветовете. Не знаете ли, че кратуните може да са жълти или сивкави, но червена кратуна никой не е виждал, защото такива няма. Правете си изводи кой какъв цвят си е избрал.

Според комунягите асфалт и бетон не се яде. Да ядат на Бойко....

Стига, бе! Бабички и цигани, а, недей!

А бе ей, ,,Ото Скорцени" ти като дъвчеш всеки ден Бойковия какво ти стана? Харесва ти, нали? Ами продължавай, вие сте си такива и кмет от Симитли си имате!

Дърт комсомолец, ти къде си учил и кога, спри да лееш злоба...

Това дето го дъвчете непрекъснато го знаят повечето българи ама с дъвкане само гербераски ''балони'' правите а те от години си го разбират така ''кучето си лае власта си трае и пълни джобове''..

"Водата просто извлича циментовото съдържание от бетона и така отслабва якостните му показатели" Този Експерт по жени, коли и футбол ли е? Водата няма как да извлече цимента от бетона, защото във втвърдения бетона няма цимент! Циментът се свързва с водата с химическа реакция и образува бетон. Проблемът е, че водата корозира армировката, тя се разширява и обрушва бетона. Какъв цимент, какъв Експерт, какво проучване..

не знам дали знаеш, но армировка НЕ корозира ако е покрита с бетон! не поставяй следствието преди причината моля! ако е проникнала вода за да корозира, значи бетона вече е бил компроментиран!

Армировката корозира при наличие на вода, въздух и евентуално допълнителни агресивни среди. Добре вибрираният и качествен бетон предпазва армировката от тях и тя не корозира, но ако е на нужното отстояние от външния край на бетона. Но това е идеалният вариант. Там, където вариантът не е идеален има корозия с последващо поетапно разрушаване на бетона.

Това го обясни на пътните фирми, които от 50 години обработват мостовете зимно време с луга. Кажи им, че трябва да ползват магнезиеви соли, а не морска сол, защото съсипва бетона, а от там и армировката. За съоръжения, подложени на често мокрене, обработка с агресивна химия и цикли на замразяване/размразяване тези мостове са изкарали учудващо дълго. Едно време стандартът за бетон е покривал само якост, а не е отчитал въздействието на околната среда и човешката глупост.

Грамотен коментар от инженер, но не любопитството е причина за отстраняване на оловото, а кражбата.

смешковци, след дъжд качулка е това. няма да падне мост, защото скоро е имало пътен инцидент. следващият инцидент ще е срутена сграда, взрив на трафопост или нещо друго! със тичане след събитита доникъде няма да стигнете. дебилска държава

Нали и миналата година го отравяхте тоя мост !?

Ами нали и тая година трябва да ядем, да си купуваме имоти и да спастрим ''налични'' за ежедневието..

Те пък тези комунисти строили, строили... Сега няма кой и да ремонтира.

Много построили.. за 45 години една магистрлала не успели. Пък заводите им не можаха и две години да изкарат без евтините руски суровини и гарантирания пазар на СИВ.

Stan Stan

За 15 години, от 1974 до 1989 са построени 273 км магистрали. Или 18.2 км на година. От 1990-та до влизането в ЕС през 2007 г. или за 16 години са построени 150 км, или 9.3 км/година. От 1989-та до 2018 г., за 29 години, са построени 504 км магистрали, или 17.4 км на година. Първите 273 км включват и проектирането на целия магистрален пръстен, отчуждаването на земите и строежа на най-трудния участък - Витиня, през най-голямата планина, 5 виадукта, 6 тунела. Демократично-европейските 527 км са само в равнината - от Плодовитово до Бургас и от Хасково до Свиленград. Нито един виадукт или тунел, даже и мостове няма - само дренажни тръби. И 20 км през планината Люлин, с два къси тунела.

D_T

С малката подробност, че строените преди 89та магистрали са в относително по-добро състояние от тези строени преди 5-6 години... Защото качеството е било друго... сега половината пари потъват в правилните джобове, а магистралите и пътищата се строят за колкото пари останат - евтино и некачествено...

С робски труд! То нали във ФРГ си караха колите по черни пътища, щото си нямаха комунизъм. Ако бяха прегърнали другаря Хонекер, той щеше да им построи!

Ако тези от ФРГ или иначе казано германци бяха върнали на България това, което ограбиха от България през ВСВ - между 50 и 100 милиарда по днешния мащаб на цените, и ако България не беше една изоставена от някогашния ,,елит" на обществото и ,,цвят" на нацията само една обрулена държава, то и в България магистралите можеше да са повече, но според нуждите. Защото комунистите наследиха само 9 километра асфалтиран път от Варна до Евксиноград, а оставиха между 20 хиляди и 30 хиляди километра асфалтирана пътна мрежа. Е след толкова капиталовложения през оня кървав комунизъм колко му сега някой малоумник да се снима как реже лентички на строежи, които дори не разбира какво са всъщност!

Тридесет години държавата е оставена на самотек. От управляващите - само крадене.

Бате ви Бойко слага лентички,но като тази в черно в горния ляв ъгъл на екрана за което похвалвам Дир,че стои.Дано съветите на инжинера стигнат до някого.

Чакаме да падне някой мост, тогава ще има резултат. А до този момент - мислете му откъде ще минавате! Да не попаднете в черната хроника.

ако водиш затварянето на пътната отсечка за резултат , да ще има , но друго няма да се случи.

Комунистите ни завещаха мостове и пътища, които се рушат. После защо ги мразим...

Си тъпанар. Комунистите го построиха преди 50 години. Преди 30ви ги завещаха.Е,за тия 30 какво, дали ги подържаха или направиха такива? Фактите са на лице. Нещо да кажеш?

Стига с този комунизъм! Не съм комунист, бързам да ти кажа за да не ме обвиняваш. Само виждам, че това което комунистите построиха за 45 години , демокрацията за 35 години не можа да пребоядиса.

Да не говорим да го ремонтира и поддържа.

Не само - не успяха и да го откраднат, колкото и да се стараят!

Рушат се гробарските евроатлнтически пътища. Ако бяхме още на комунистическите щяхме да се радваме.Мейд ин ЕС е по-зле и от китайсо качество.

Друго ако ,не поне колекционер на лентички си имаме. Комунизма победи в България. Правата за комунистите ,задълженията за робите.

Стига пискахте червени мижитурки, не били поддържали мостовете?!? Абе ахмаци недоклатени 3 от мостовете и 4 тунела по Хемус ги ремонтират от 5 години вече, защо лъжете? Да не мислите, че всичко може да серемонтира за една година при липса на средства и работна ръка? Всичко се прави на етапи, всичко ще се ремонтира-но не става бързо. Само пискате-като затворят участък за ремонт пищите, че има задръствания. В друг случай пък- що не ремонтират, айде стига тролене.

Да де, от години ги ремонтират и все не са ремонтирани ... Май тези мостове са поредната партийна касичка.

Средства липсват, защото докато стигнат до предназначението си, биват откраднати.

Да си знаят от сега шофьорите, които карат по тези мостове, трябва да съобразят пътната обстановка. т.е. ако падна моста да си занят винвони са. Трейс и АПИ са невинни!

Водата/отводняването/ е голям проблем в България,защото изобщо не се обръща внимание на това-на жил.сгради,улици,пътища и т.н.

Абе, ако падне някой от мостовете на Витиня и Хъбов все още е премиер, то всеки друг ще е виновен, само не той!!!

То и БСП да е все тая. Те са от едно и също котило - дс

специалисти ИДИОТИ в България - малко добри работници.

И кои са тия "отговорни"за тези работи?Те храстите и клоните надвиснали над пътя не режат,за мостовете и виадуктите ще мислят.Сбъркан им е чипа.Лапачка е заложено в него и толкова.Такива примери имат само.Крадене и ерчене.

Всяка година от ръката на Борисов отрязването на лентичкч относно пътните участъци води до 1250 жертви на пътя Огромни комисионни в неговия джоб потъват хората нашите си ги погребваме Оплакваме си ги и търсим все някои друг виновен поради единствената причина Без контрол без инвеститори и проектанти За Гинка ВЪрбакова се знае че е поставен слуга но за магистралите се крие неговото участие Няма обект надвишаваш 1 милион без негово участие Няма смърът по пътя без негова вина Купуване на книжки а после води до безпощадни данъци като лош предлог Без контрол на хората поставени горе Не си член на ГЕРБ няма париА мъките топърва започват и със тока Закриването на ТЕЦ бобовдол Където се търсят по 100 000 тона на слама за слама Защтото АЕЦ Белене било един ГЬОЛ Ще бъдем удушени в скоро време с вноса на енергия и наи после народа ще прогледне но късно Тогава тои ще се намира в Турция Единствения шанс е да гръмнат неговия кукловод ТАИПИ А народа спи ли спи

Пак ще има стрижка и отново за"наша безопасност".От нас пак ще се вземе казвайки-ми няма и затова,нов налог.

Тази информация не е за нас - гражданите. Тя е важна за онези, които са отговорни и трябва да си вършат работата всеки Божи ден - съвестно и загрижено за хората, чиито живот държат в ръцете си. Тези мостове са построени преди десетилетия, сега просто всеки трябва да си е на мястото и да мисли за отговорността, която това място предполага. Ако поставим на първо място съвестта, а не парите, няма всеки ден да слушаме за трагедии и животът на всеки от нас ще е по-сигурен и спокоен.

каква е тази утопия,която изповядваш?Това са живи хора-българи,а не ангели с крила.

Бахти и некадърниците всичките , тия мостове са на по 30-40 години и са издържали земетресения и т.н. а от наще правителства ( всичките ) се изисква само своевременна поддръжка а те и това не могат да направят. Магистрала люлин дето бойко се бие в гърдите пак е със затворен тунел и пак свлачище ,заради тоталната му некадърност и безумната му наглост. Магистралата до морето ( Тракия ) е на вълни , сякаш те подготвя за морска болест. Каквито са му магистралите такова му е и управлението , всичките в тоя парламент трябва да бъдат сложени в газови камери с още милион от по-тъмните субекти дето се мотат безнаказано докато крадат , убиват и се правят на малцинство.

Мъката на една червена свиня

малкодръпкопишковче , пак четеш м/у редовете.

Мъката по нещо, което не те засяга лично, означава, че си Човек! Дали е червен не знам, но е написал самата истина, която явно на теб не ти харесва.

"Стълбът на дясното платно до главния път е под вода. Под много вода." "Стълбовте" на хилядите мостове над морета и океани са под вода. Много вода. Солена и силно агресивна вода. "Стълбовете" на мостовете над река Дунав също са под вода. И това не са "стълбове". Изключително тъпа и непрофесионално написана статия за публика от дебили.

Г-н инжинер представете се, моля. Има огромна разлика да проектираш нещо, което е обичайно да бъде под вода, има и неща, за които се предполага, че не трябва да са под вода. Елементрарен пример - самолет и подводница. Сега схващаш ли какво имат впредвид хората? Освен това, ако не са я написали и на бай Иван да му стане ясно за какво иде реч, за какво е тази статия?

Отворко , а правиш ли разлика "стълбовете" на единия мост , че са проектирани да са във вода , а на другия не са ? Знаеш ли изобщо каква е разликата и диаметъра + дебелината при единия и другия ?

А КАКВО СТАНА ТАМ С ТОЛ ТАКСИТЕ .....ЕЕЕЕЕЕЕЕЕ....ОООООООООООООО-БУФФФФ !!!!!

Вижте мантинелите на моста на Витиня, как може такава бездна да в “обезопасена” с такива мантинели? Спомняте ли си тира, който висеше на косъм? Ами ако беше кола или автобус?

Интересува ме сцеплението на путката на онази от първия етаж.

Направете нещо!

ТЕзи мостове са в пъти по здраво направени от този, който падна в Италия, но без поддръжка няма да бъдат вечни. Изисква се поддръжка, инспекции, ако трябва ремонти. Колко години не са ги барали 20,30 или от как са построени?

https://dnes.dir.bg/comments/tapa-na-bul-konstantin-velichkov-ot-vtornik