Министърът на образованието обяви кога ще има задължителна матура по математика
Първо трябва да се увеличат часовете по математика и природни науки, по български език и литература, география и история, каза просветният министър
Обратно в новинатаКоментари - Министърът на образованието обяви кога ще има задължителна матура по математика | Днес.dir.bg
Коментари
Първо трябва да увеличат часовете по български език и и8стория в Парламата. Много попаднали там трябва да преминат начално обучение по български език. Повечето буквално са хванати от улицата и владеят само уличния жаргон. Или смятат че циганският, турският и уличният английски са им дотатъчни?!
В България има и качествени преподаватели в училищата. Защо учебните програми се правят основно от кадровици във властта отново. Слушах идеите да се премахнат или преместят и класически литературни произведения от учебните планове, че не ги разбирали децата и били архаични. А историята също рязко отпадна в горните класове на гимназията. С висене в тик-ток очевидно няма как да очакваш, че децата ще имат интерес да четат и мислят. Аз съм от поколението преди Милениума, с интернет клубовете и скреч картите за почасов интернет със скорост охлюв. Беше супер надъхващо да имаш достъп до интернет и голяма част от ежедневието на учениците също отиваше там. Това обаче не означаваше, че ни беше непонятно да четем и да не схващаме за какво пише Вазов. Отделно от училище отново се ходеше на уроци по математика, бел, рисуване, биология и химия и т.н. и това ставаше на два етапа - в 7 клас за кандидатстване в гимназия и след това последната година в гимназията за подготовка за кандидатстудентските изпити. Сега масово децата тръгват на уроци още 3 клас нататък, което е сигнал, че учебните програми явно са разрушени и неефективни.
Абсурдно си е по дефиниция единственият важен предмет да е литература. Цитати от произведения и празнословия. Нивото на обучение по БЕЛ е трагикомично. Там трябва да се акцентира на богатия речник и четенето с разбиране, а не на разтягането на лукуми. Децата и до ден днешен пишат празнословия като по време на късния соц - като преписано от критик, ама без никаква смислова спойка на текста. Минимумът е да вкараме математиката като задължителен компонент в матурата. Смешно е да определяме класацията на училищата по няколко стотни от гореописания формат. Добре е да фигурират и други предмети или поне междупредметни връзки. Да бъде оценявана способността да се мисли, а не способността да се възпроизведе нещо повтаряно и зубрено 100 пъти. Да, това се отнася и до математиката. 200 вида основни задачи и запаметени схеми. Подобно умение има минимална стойност. И все пак е по-висока от безсмислието на този формат на ДЗИ по БЕЛ.
Трагични малоумници! Оправете качеството, не количеството!
Би ли конкретизирал какво имаш предвид под "качество" и какво под "количество". Малко по-ясно.
До Хммм. Щом задаваш такъв въпрос, значи досегът ти с родната образователна система е нула. Много часове, много материал, механично зубрене, никакви дискусии и критично мислене. Децата са демотивирани. По математика по-голяма част от усилията изтича в разгадаване на безумно зададените условия, а не в развиване на математически умения. То си е за отделен предмет "какво е искал да каже поетът". Домашните всеки ден са като за още един учебен ден. Сух материал с изреждане на факти за зазубряне, сухо поднесен. Една механистична система, скучна и претрупана, която развива наизустяване, скатаване и преписване, но не и мислене и креативност. Един много малък пример - учениците в началния етап за всеки празник правят "проект", който е или лист с някаква еднотична информация, или презентация с еднотипна информация. Ентусиазмът на децата след втория проект е нула,. Едно и също, скучно, монотонно, претрупано, без логика и разсъждения. И т.н.
В каква посока? Няма нищо некачетвено! Материално или нематериално - всяко притежава качества. Какви са те обаче има значение. Едно време имаше стандарти и по тях се определяше качеството. Лошото отиваше за брак и евентуална преработка. С оценка добро, много добро и отлично обикновено оставаха за вътрешния пазар, а "на световно ниво" се изнасяше. Сега няма задължителни стандарти и се изисква само качество Без значение какво е то.
Този министър явно трябва да ходи наново на училище и тогава да говори глупости. Първо имаме закон който е на ниво ЕС, че правото за достъп до интернет е от основните човешки права и никой няма право да ти го ограничава, но след това се забранява в училищата да се използват телефони, а след това обучение по интернет и разните му други глупости като онлайн дневници и т.н. те задължават да ползваш интернет. Същото и с изборите - хем са задължителни - всеки трябва задължително да гласува и сме единствените в ЕС с тази простотия, хем сме с най-ниска избирателна активност.
Мн ме развесели дебилният ти коментар. Ако разглезеното ти отроче извади телефон и почне да си цъка в което и да е елитно училище в Европа, Азия или Америка, ще го изритат още същия ден. "Правото на интернет", в контекста на праовто да си вреш айфона на всякъде и да се звериш в него по време на лекция - би ли цитирал зокона? Няма как там да не са предвидили и правото на 5 литра бира и секс всеки ден!
За най-високоплатените , важни длъжности , определени със закон, не трябва толкова математика.
Стигна се дотам, че еднокнижници да решават какво се случва с образованието в България! Да бъдат проклети всички гербаджии! Амин!
Не си заслужамват парите. На всички нива в системата корупция и бездарие. В БГ живота приключи.
Да върнат учебниците по математика от преди 100 години и всичко ще е наред. С тези "иновации" а усвояване на пари в обучението по математика само две категории има на изхода - невежи и състезатели по математика. И едните и другите в нормалния живот на 2 магарета слама не могат да разделят.
да попитам този мастит герберджия какво направи в предишното си министерстване! Струва ми се, че абсолютно нищо!
След като всички се превърнахма във врачки, да предсказваме бъдещето, в това "скоро" време дали ще има кой да се явява на матура изобщо? Според статистика от НСИ, заетите лица в трудоспособна възраст в България са общо 2 932.9 000. Не са разделени по производствена дейност, но поне половината вероятно са в непроизводствения сектор. С други думи, получават заплати, а част от тях в количества над средните за страната (например основната заплата на депутатите е в размер на три средни заплатинза страната), които не произвеждат нищо, не внасят и стотинка в общата хазна, но получават заплатите си от там. Като добавим и всички държавни служители, работещите които пълнят общата хазна стават по малко от половината заети. В същото време броя на пенсионерите, според НОИ по вид на водещата пенсия към 30.06.2022 г. е Общо ( първа +втора + трета+ четвърта категории ) е 2 034 590. На дневен ред вече предстои дискусия за наборна военна служба. Ако само една шеста от работещите (които правят вноски в хазната, защото другите ще намерят изход), бъдат принудени да прекратят трудовата си дейност за да отслужат военната си служба, а още толкова напуснат страната за да я избегнат, ще остане ли някой в държавата да учи и да работи за да издържа всички?
Тоя тъпак пак ли го направиха министър. Въртят все едни и същи олигофрени затова сме на тоя хал.
Пуснаха министъра на образованието да ни залъгва с небивалици за да отклонят вниманието ни ,че увеличиха заплатите в сектор сигурност даже и на чистачките,а не само на полицаите с 50%.
Трябва да се промени самото обучение . Като още в началото на урока тупнат едно строго абстрактно математическо определение и учениците почват да се чувстват тъпи и губят интерес. Добре е да се почва с някакви интересни истории с каквото математиката изобилства за това как е възникнало това което ще се преподава , какви проблеми решава и какви приложения има , да се включат образни онагледявания и примери , във интернет е пълно с добри примери. После строго математическите постулати сами ще си дойдат на място някак естествено. И да се повтарят вече наученото по друг повод, за да могат тези , които са пропуснали някакъв раздел, да се върнат в математиката , а не да скъсат отрано завинаги с нея.
Министърът се прави на "ударен", че не знае за корупцията при писането и издаването на безумните скъпи умебници. "Безплатни" но платени от бюджета минимум 3 пъти превишаващи пазарните. Кога ще намерите заместници на кастрова, която опорочи ДЕСЕТКИ изпити?
Аз Учих - Математика , История , Български Език и Литература . Сега съм Щастлив Пенсионер с 3400 лева Пенсия и си ходим с Жената на СПА в България .Работих цял Живот в Производство и Плащах Данъци на светло към НОИ .
Ти не си индикатор за бъдещето на държавата. Как са децата ти и внуците ти? Това е важно за бъдещето!. Ако си от ДС дори и в изводството си пример за срив на държавата .
Да, дай им да увеличат... В 5 клас детето ми втора смяна е на училище до 19.10, докато се приберем става 20 часа, нормално ли е това? Система е отврателна и повече часове няма да поправят глупостите в нея!
Янка Такева още ли командори ? Кадстрева излезе ли в пенсия ? Да се изчистят бабите в образованието !
Недейте бе! Сега знаете ли, че повече от половината завършващи няма да могат да вземат диплома?
Завърших математическа гимназия и след това специфична инженерна магистърска степен т е. Инженер. Децата ми с които се занимавах с удоволствие бяха на ти с математиката и с много други предмети, но !!!!!. Моите внуци учат математиката по безобразен начин в училище. Целта е нищо да не научат и да ходят на частни уроци. Министърът да внимава със съветниците, които искат да съсипят държавното образование като "безпогпешните" експерти .
Г-н министър, вместо да се плъзгате по гребена на вълните, кажете как може да се реши главния и най-болезнен проблем в българските училища. Особено софийските. В днешно време те не приличат на нормални образователни средища, а на зверилници. Тотална липса на елементарна дисциплина, безпардонно незачитане достойнството на учителите и повсеместно отсъствие на каквото и да е уважение към тях ....... Невъобразим шум по време и на часовете, крясъци, викове, лигаво, предизвикателно и агресивно поведение към съученици и учители. Демонстративна индиферентност към изучаваните дисциплини. Вместо институция за възпитание и знания, училището днес в страната ни се е превърнало в генератор на простащина.
Ти не си ли бил Ученик ? Това е Училище - трябва да има Шум , Деца са . Не пиши Глупости . Министъра Отваря Друга Тема - Какво се учи в Клас , в Учебните 45 минути .
Знаете ли колко пъти съм ползвал в реалния живот нещо повече от таблицата за умножение?
Преди всичко трябва да се преработят учебните планове и методиката на преподаване. Изощо всичко "иновации" в аритметиката трябва да се отстранят. Няма как нашите писачи на ученици по аритметика да са измислили подобрения на това, което е измислено и потвърдено от вековете. Абревиатури, които не са международни трябва да се изчистят от учебниците. Многото тъпчене на едно място, много еднотипни примери, малко логически задачи - абсолютно затъпяване. Ромчетата смятат по-бързо, броейки подхвърлените им стотинки.
По добре ги учете как да попълват декларации, ка ксе работи с администрация и т.н. 21 век сме - снимаш задачата и програмата ти я решава. не всеки става за математик, защо трябва да им се пълнят главите с глупости, дето не ги помнят. Нашата викаше преди 20 години - няма винаги да си носите калкулатори в джоба Мда, ама си носим телефоните.
Имам позната в Англия, непрекъснато са някакви ваканции, редовно пътуват до България. Имат си и лятна ваканция, поне до 01.09, стига с тия по-малко часове. А за нивото - тя се хвана за главата, като й изпратих химията и уравненията
За мен този е единствения свестен човек в ГЕРБ.
Кр. Вълчев има хрисим вид. Но е ИДЕЛОГИЗИРАН. И е ВРЕДЕН за ОБРАЗОВАНИЕТО. Когато беше м-р на образованието в третото правителство на БиБиткото, го попитаха ЗАЩО ПОДМЕНЯТ ИСТОРИЯТА в учебниците. И той отговори, че НЕ ФАКТИТЕ от историята били важни, а ДНЕШНИЯТ им ПРОЧИТ. И уважението ми към Кр. Вълчев ПРИКЛЮЧИ.
На мен пък ми направи много добро впечатление, когато беше министър по време на пландемията. Винаги се бореше да няма онлайн обучение, да не маскиратдецата и подобни извращения.
Едното не изключва другото. Аз също подкрепях Кр .Вълчев за ПРИСЪСТВЕНИТЕ часове. ... Учебният материал ИЗКРИВЯВА истината, ОБЕЗБЪЛАГАРЯВА училищата. Имаше някакъв Форум за образованието, иницииран от Кр. Вълчев в амплоато му на Шеф на Комисията по образование. Кр Вълчев обяви ВИЗИЯТА на ОБРАЗОВАНИЕТО - ФАКТОЛОГИЯТА щяла ДА НАМАЛЯВА за сметка на засилване на ЦЕННОСТНИЯ елемент... Ат. Семов констатира, че в учебника по история за 5-и клас имало отделени 5 СТРАНИЦИ за ИЗРАЕЛ и 7 РЕДА за Бенковски в учебника за 7-и клас. И НИКЪДЕ не присъствала думичката РОДИНА. ПОТРЕС!