Вл. Тодоров: Имаме 148 камери за 20 хил. км пътища у нас
Имаме 148 камери за 20 хил. км пътища у нас Загиналите при катастрофи през миналата година у нас са 680, около 7 000 са ранените на пътя.
Обратно в новинатаИмаме 148 камери за 20 хил. км пътища у нас Загиналите при катастрофи през миналата година у нас са 680, около 7 000 са ранените на пътя.
Обратно в новинатаИмаме 148 камери за 20 хил. км пътища у нас Загиналите при катастрофи през миналата година у нас са 680, около 7 000 са ранените на пътя.
Обратно в новината1. 680 е по-малко от над 1000 което беше обичайното преди да се пуснат магистралите. 2. Пътищата в България се поддържат немарливо от собствениците им. 3. Пътищата в България са безумно регулирани и често с взаимоизключващи се пътни знаци. За хоризонталната маркировка дори няма и да говоря.
Над 90% от нарушенията и катастрофите в България са следствие от липсата на контрол за спазването на закона за движение по пътищата. Останалите нарушения са следствие предимно на лошите пътища, на лошата организация на движението и паркирането и на знаци и маркировки несъобразени с пътната обстановка.
Тъжното е, че от тази "Българска асоциация на пострадалите при катастрофи" досега не са предложили нищо разумно, а винаги предлагат все по строги наказания, т.е. правете нарушения и катастрофи, за да се кефим като ви наказват. Нормалните хора искаме друго - да няма нарушения и катастрофи, т.е. да няма и наказани.
и идваме до "тръна в петата" на ББ - ЕЛЕКТРОННОТО ПРАВИТЕЛСТВО! ако има обмен на данни между институциите шмекерите, дето не си плащат актовете ще се спасят от КАТ, ама ще ги хванат НОИ или НЗОК или някоя друга институция... ако те гепи държавата - плащаш... а сега - акта в коша и си караш...
Големият проблем е съвсем друг. От години КАТ санкционира само за едно на 100 хиляди нарушения. Голяма работа, че този дето е опрал пешкира не си плаща акта. Обикновено КАТ санкционират най-примерните водачи, а най-опасните шофьори остават ненаказани.
КАТ са абдикирали от задълженията си, а когато решат да "работят" се крият в храстите или дебнат за колани. В същото време около тях стават стотици нарушения, които те "не забелязват". Всяка сутрин докато дойда на работа виждам поне 20 нарушения, 5-6 от които фрапантни. Ето днес на едно кръстовище бяхме 2 коли по пътя с предимство и единствения от пресечката без предимство се опита да мине пред всички и да отнеме предимството и на тримата други. На следващата пресечка една фирмена баничарка се ослуша малко и мина на червено. Такива тежки, животозастрашаващи нарушения не се наказват, а се дебне за колани. Аз карам с колан, но не смятам че това е по-опасно от минаване на червено.
Пътищата в България са на нивото в Западна Европа през 1970те години. Държавата е абдикирала от задълженията си да контролира АПИ, а те работят каквото си знаят и каквото са учили в Москва при социализма.
Нали осъзнаваш, че "нормалните хора" сме малцинство в тази държава? Т.е. какво искаме ние, няма реално значение!
Повечето не-магистрални пътища са прекалено тесни за днешните влекачи с полуремаркета. Освен това съм виждал знак "опасен завой надясно" преди ляв завой - сигурно си стои там откак пътят е построен.
КАТ изземва функции на Общинска полиция. Подобни паразити има само в България и Русия.
Временното заграждение на околовръстното до входа на Овча купел 2 - някои от стрелката сочи на дясно, а заобикалянето е от ляво. Извода е противоречив. Или "отговорното лице" го е домързяло да обърне табелата в правилната посока, или изобщо няма понятие, че тази шарения е стрелка.
Празни приказки си приказват представители на асоциации и на Държавата (по различно време). Истината е, че няма воля за промяна на състоянието! Ако от санкциите за нарушенията, които тези 148 камери са регистрирали за една година, бяха отделяни средства, то бройката им би могла да се удвои (за една година). Това в следващата година би позволило ново удвояване и т.н. Това съответно би допринесло за "силова" промяна в поведението на шофьорите! Смешно е да научаваме, че държавната машина за 5 години не е направила нищо по този въпрос. Жалко е, че сега ще си поприказват различни люде пред камерите, а след това всичко ще си продължи по стария начин!
Да де, ама за сметка на това вардим еврочиновниците в София с пъти повече камери и ченгета на улицата! Ама то е и въпрос на приоритети! На кой му пука за 600-700 души нашенци, загинали по пътя? По-важно е да опазим дебелите еврозадници, защото те осигуряват паричните поточета към страната ни, които после ББ с калинките да опоскат!
Не 148, а дори и само 100 камери са достатъчни!!! Ама няма желание за справяне с проблема Ще ти кажа как може да стане: 1. Вземаме 100 камери. 2. Прави се анализ на пътищата, с най-много катастрофи по тях. 3. Директно се монтират 80 камери по тези пътища. 4. Останалите 20 камери се монтират на мобилни платформи - цивилни на външен вид МПС-та, без значение дали лек автомобил, камион, и т.н., оборудвани и с радар, GPS система и софтуер за предаване на информацията за нарушителите към КАТ и НАП. 5. Мобилните платформи контролират основните пътища на страната - за няма и 2-3 седмици 90 % от джигитите ще бъдат изловени, а останалите ще се укротят. Стационарните могат да се местят също, примерно на всеки 20 - 30 дена. Това ще гарантира и контрола по най-опасните пътища. Ефектът ще дойде не само от снимането и глобяването на джигитите, ами и ако след 2 месеца работа на системата се направи мащабна информационна кампания, където да се посочат контролираните километри пътища, броя засечени нарушители, броя издадени фишове/актове, сумата на наложените глоби, броя отнети шофьорски книжки и т.н. Може да стане, но КАТ няма да позволят ....че ще умре ДАЛАВЕРАТА!
Няма нужда да преоткриваме топлата вода. Има си световноизвестен начин как да се намалят драстично нарушенията и това е както го правят в държавите, в които правилата се спазват. Там всеки шофьор е убеден, че ако извърши нарушение НЕИЗБЕЖНО ще бъде санкциониран за него, като размерът на санкцията е несъществен. В случая с тези камери, това означава. че камерите трябва са много повече, като при това трябва да се пресмята и така наречената средна скорост и да се глобява при превишаване на максимално разрешената скорост.
148 камери са малко даже и за един голям град като Варна например. Малко са и за една магистрала, където на всеки километър трябва да има камера. Знае се, че няма статистика къде се правят повече или по-малко нарушения, за да се сложат там камерите, а и така само ще се премести проблемът в съседните участъци. По-големият проблем е, че КАТ от 28 години не работи, а камерите не могат на 100% да заменят КАТ.
Високата скорост и неправилните изпреварвания са пряко следствие от липсата на контрол от страна на КАТ, т.е. КАТ са най-честата причина за ПТП.
Достатъчно е да сложат 20тина камери над бус лентите в София и ако съберат 90% от глобите, ще имат пари да опашат България 3 пъти.
Тези, които ти наричаш джигити, са на практика всички шофиращи в България - българи и най-вече чужденците, които шофират най-опасно. Всички те правят нарушение след нарушение, най-често това е превишена скорост. Как смяташ, че с 100 камери ще се изловят няколко милиона човека за два месеца?!
Достатъчно е да глобяват чужденците, които шофират в България и събраните средства ще са не по-малко от тези от бус лентите. Достатъчно е да глобяват всеки превишил скоростта на Ботевградско шосе в София и резултатът ще е пак същия. Друго трябва - трябва за всяко нарушение да има наказание, а не да изберем нещо конкретно и да глобяваме само за него.
Ботевградско с ограничение 50 е порнография, както обичаме да се сравняваме със другите страни по света, там големите булеварди си имат отделни ограничения.
Не е проблема в скоростта. Проблема е в чувството за безнаказаност, у някои участници в движението.
Откъде го намериха този разбирач Владимир Тодоров. Да не би да взима комисионни от продажбите на камери. Най-големият проблем е поставил чак на 3-то място. Безнаказаноста и двойните стандарти в законите и спазването им. А именно, че не се събират глобите. Също и че няма затвор за тези, които карат след като им е отнета книжката или дори въобще карат без книжка. Дори не споменава корупцията на полицаите и некомпетентноста им. За да се вземат мерки трябва да се знаят точно причините. МВР да си сядат на задника и си вършат работата да направят подробна и точна статистика за катастрофите по пътищата. Само тогава може да се вземат мерки. Проценти катастастрофи при хубаво време /сух път/; при дъжд /мокър път/; при /зимна обстановка сняг и температури около 0 градуса и по-ниски / хлъзгав заледен път Проценти катастрофи през деня или по тъмно/неосветени пешеходни пътеки, пешеходци с тъмни дрехи ставащи невидими нощеем, заслепяване, липса на светлини/носветени каруци, неосветлини аварирали МПС, движение с неизправни светлини/; Проценти катастрофи в населените места и извън тях; Неправилното изпреварване са преборва със строителство на магистрали, а не с повече полиция и камери. Но тогава пък се появяват камикадзета в насрещното или пък състезатели в аварийната лента.
Подкрепям напълно, че на Ботевградко ограничението трябва да е като на Цариградско шосе. Симеоновско шосе заради паркирали неправилно автомобили е станало, като вътрешноквартална улица. Кметовете на София и на Студентска, МВР и министъра му или са корумпирани, или са слепи. Та не виждат наглите нарушения там.
Много по-умно и по-евтино е да сложат 20 камери в 20 автобуса на градски транспорт. Така с тях ще обхванат напълно всички бус ленти. Но заедно с това трябв да оправят и бус лентите и неправилно паркиралите на автобусна спирка Окъжна болница и Плиска. И малоумните бус ленти на Цариградско. Между Плиска и алея Яворов и от Окръжна болница до моста на 4-ти километър. Които освен, че са излищни са и опасни. Ако ги спазваш, при хлъзгаво време може да се завъртиш или да те ударят тези от дясно, които не ги спазват или някой по-бърз автобус.
Относно колана си в голяма грешка. Удар с 80 км в час в бетонна стена се равнява на скок от 6-7 етаж на жилищен блок. Това е горе долу същото, като челен удар между натоварен бус(3 тона) и малка град кола(900 кг.) движещи се с петдесетина километра в час. Съвременните коли с еърбеци са дори още по-опасни, ако не си сложил колана. Тъй като той се надуват с много голяма скорост- части от секундата. И ако пътника е без колан му нанасят тежки трявми. Преди години пред очите ми стана катастрога. Кола Форд Фокус се удари с 40-50 км/ч в задната част на спрял трамвай. Пътника до шофьора беше без колан. Главата му се удари някъде около сенника и горната част на предното стъкло/счупи го/. Когато го извадиха от колата беше като неадекватен, нокаутиран боксьор и имаше голяма цицина. дойде линейка и го откара, не знам какво е станало след това с него.
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
факти (нерегистриран)
1. 680 е по-малко от над 1000 което беше обичайното преди да се пуснат магистралите. 2. Пътищата в България се поддържат немарливо от собствениците им. 3. Пътищата в България са безумно регулирани и често с взаимоизключващи се пътни знаци. За хоризонталната маркировка дори няма и да говоря.
Реалист (нерегистриран)
Над 90% от нарушенията и катастрофите в България са следствие от липсата на контрол за спазването на закона за движение по пътищата. Останалите нарушения са следствие предимно на лошите пътища, на лошата организация на движението и паркирането и на знаци и маркировки несъобразени с пътната обстановка.
+++ (нерегистриран)
Тъжното е, че от тази "Българска асоциация на пострадалите при катастрофи" досега не са предложили нищо разумно, а винаги предлагат все по строги наказания, т.е. правете нарушения и катастрофи, за да се кефим като ви наказват. Нормалните хора искаме друго - да няма нарушения и катастрофи, т.е. да няма и наказани.
KAT (нерегистриран)
водача е малко поумрял, понеже не се е съобразил с пътните условия!
Вуйчо Ваньо (нерегистриран)
Повече камери - повече клипове в нета на утрепани!
66 (нерегистриран)
и идваме до "тръна в петата" на ББ - ЕЛЕКТРОННОТО ПРАВИТЕЛСТВО! ако има обмен на данни между институциите шмекерите, дето не си плащат актовете ще се спасят от КАТ, ама ще ги хванат НОИ или НЗОК или някоя друга институция... ако те гепи държавата - плащаш... а сега - акта в коша и си караш...
КАТ да се закрие (нерегистриран)
Големият проблем е съвсем друг. От години КАТ санкционира само за едно на 100 хиляди нарушения. Голяма работа, че този дето е опрал пешкира не си плаща акта. Обикновено КАТ санкционират най-примерните водачи, а най-опасните шофьори остават ненаказани.
БМ (нерегистриран)
КАТ са абдикирали от задълженията си, а когато решат да "работят" се крият в храстите или дебнат за колани. В същото време около тях стават стотици нарушения, които те "не забелязват". Всяка сутрин докато дойда на работа виждам поне 20 нарушения, 5-6 от които фрапантни. Ето днес на едно кръстовище бяхме 2 коли по пътя с предимство и единствения от пресечката без предимство се опита да мине пред всички и да отнеме предимството и на тримата други. На следващата пресечка една фирмена баничарка се ослуша малко и мина на червено. Такива тежки, животозастрашаващи нарушения не се наказват, а се дебне за колани. Аз карам с колан, но не смятам че това е по-опасно от минаване на червено.
(нерегистриран)
Пътищата в България са на нивото в Западна Европа през 1970те години. Държавата е абдикирала от задълженията си да контролира АПИ, а те работят каквото си знаят и каквото са учили в Москва при социализма.
--- (нерегистриран)
Нали осъзнаваш, че "нормалните хора" сме малцинство в тази държава? Т.е. какво искаме ние, няма реално значение!
факт и от мен (нерегистриран)
Повечето не-магистрални пътища са прекалено тесни за днешните влекачи с полуремаркета. Освен това съм виждал знак "опасен завой надясно" преди ляв завой - сигурно си стои там откак пътят е построен.
KAT e паразитна структура (нерегистриран)
КАТ изземва функции на Общинска полиция. Подобни паразити има само в България и Русия.
пресен факт (нерегистриран)
Временното заграждение на околовръстното до входа на Овча купел 2 - някои от стрелката сочи на дясно, а заобикалянето е от ляво. Извода е противоречив. Или "отговорното лице" го е домързяло да обърне табелата в правилната посока, или изобщо няма понятие, че тази шарения е стрелка.
Празни приказки (нерегистриран)
Празни приказки си приказват представители на асоциации и на Държавата (по различно време). Истината е, че няма воля за промяна на състоянието! Ако от санкциите за нарушенията, които тези 148 камери са регистрирали за една година, бяха отделяни средства, то бройката им би могла да се удвои (за една година). Това в следващата година би позволило ново удвояване и т.н. Това съответно би допринесло за "силова" промяна в поведението на шофьорите! Смешно е да научаваме, че държавната машина за 5 години не е направила нищо по този въпрос. Жалко е, че сега ще си поприказват различни люде пред камерите, а след това всичко ще си продължи по стария начин!
123 (нерегистриран)
Да де, ама за сметка на това вардим еврочиновниците в София с пъти повече камери и ченгета на улицата! Ама то е и въпрос на приоритети! На кой му пука за 600-700 души нашенци, загинали по пътя? По-важно е да опазим дебелите еврозадници, защото те осигуряват паричните поточета към страната ни, които после ББ с калинките да опоскат!
пазим ги (нерегистриран)
защото си плащат
Владимиреееее (нерегистриран)
Не 148, а дори и само 100 камери са достатъчни!!! Ама няма желание за справяне с проблема Ще ти кажа как може да стане: 1. Вземаме 100 камери. 2. Прави се анализ на пътищата, с най-много катастрофи по тях. 3. Директно се монтират 80 камери по тези пътища. 4. Останалите 20 камери се монтират на мобилни платформи - цивилни на външен вид МПС-та, без значение дали лек автомобил, камион, и т.н., оборудвани и с радар, GPS система и софтуер за предаване на информацията за нарушителите към КАТ и НАП. 5. Мобилните платформи контролират основните пътища на страната - за няма и 2-3 седмици 90 % от джигитите ще бъдат изловени, а останалите ще се укротят. Стационарните могат да се местят също, примерно на всеки 20 - 30 дена. Това ще гарантира и контрола по най-опасните пътища. Ефектът ще дойде не само от снимането и глобяването на джигитите, ами и ако след 2 месеца работа на системата се направи мащабна информационна кампания, където да се посочат контролираните километри пътища, броя засечени нарушители, броя издадени фишове/актове, сумата на наложените глоби, броя отнети шофьорски книжки и т.н. Може да стане, но КАТ няма да позволят ....че ще умре ДАЛАВЕРАТА!
Да бе, да (нерегистриран)
Няма нужда да преоткриваме топлата вода. Има си световноизвестен начин как да се намалят драстично нарушенията и това е както го правят в държавите, в които правилата се спазват. Там всеки шофьор е убеден, че ако извърши нарушение НЕИЗБЕЖНО ще бъде санкциониран за него, като размерът на санкцията е несъществен. В случая с тези камери, това означава. че камерите трябва са много повече, като при това трябва да се пресмята и така наречената средна скорост и да се глобява при превишаване на максимално разрешената скорост.
Да бе, да (нерегистриран)
148 камери са малко даже и за един голям град като Варна например. Малко са и за една магистрала, където на всеки километър трябва да има камера. Знае се, че няма статистика къде се правят повече или по-малко нарушения, за да се сложат там камерите, а и така само ще се премести проблемът в съседните участъци. По-големият проблем е, че КАТ от 28 години не работи, а камерите не могат на 100% да заменят КАТ.
Пак манипулации (нерегистриран)
Високата скорост и неправилните изпреварвания са пряко следствие от липсата на контрол от страна на КАТ, т.е. КАТ са най-честата причина за ПТП.
(нерегистриран)
Достатъчно е да сложат 20тина камери над бус лентите в София и ако съберат 90% от глобите, ще имат пари да опашат България 3 пъти.
??? (нерегистриран)
Тези, които ти наричаш джигити, са на практика всички шофиращи в България - българи и най-вече чужденците, които шофират най-опасно. Всички те правят нарушение след нарушение, най-често това е превишена скорост. Как смяташ, че с 100 камери ще се изловят няколко милиона човека за два месеца?!
Достатъчно е (нерегистриран)
Достатъчно е да глобяват чужденците, които шофират в България и събраните средства ще са не по-малко от тези от бус лентите. Достатъчно е да глобяват всеки превишил скоростта на Ботевградско шосе в София и резултатът ще е пак същия. Друго трябва - трябва за всяко нарушение да има наказание, а не да изберем нещо конкретно и да глобяваме само за него.
Жоро (нерегистриран)
Ботевградско с ограничение 50 е порнография, както обичаме да се сравняваме със другите страни по света, там големите булеварди си имат отделни ограничения.
така е (нерегистриран)
да не са се раждали чужденци!
(нерегистриран)
Не е проблема в скоростта. Проблема е в чувството за безнаказаност, у някои участници в движението.
1 (нерегистриран)
Откъде го намериха този разбирач Владимир Тодоров. Да не би да взима комисионни от продажбите на камери. Най-големият проблем е поставил чак на 3-то място. Безнаказаноста и двойните стандарти в законите и спазването им. А именно, че не се събират глобите. Също и че няма затвор за тези, които карат след като им е отнета книжката или дори въобще карат без книжка. Дори не споменава корупцията на полицаите и некомпетентноста им. За да се вземат мерки трябва да се знаят точно причините. МВР да си сядат на задника и си вършат работата да направят подробна и точна статистика за катастрофите по пътищата. Само тогава може да се вземат мерки. Проценти катастастрофи при хубаво време /сух път/; при дъжд /мокър път/; при /зимна обстановка сняг и температури около 0 градуса и по-ниски / хлъзгав заледен път Проценти катастрофи през деня или по тъмно/неосветени пешеходни пътеки, пешеходци с тъмни дрехи ставащи невидими нощеем, заслепяване, липса на светлини/носветени каруци, неосветлини аварирали МПС, движение с неизправни светлини/; Проценти катастрофи в населените места и извън тях; Неправилното изпреварване са преборва със строителство на магистрали, а не с повече полиция и камери. Но тогава пък се появяват камикадзета в насрещното или пък състезатели в аварийната лента.
1 (нерегистриран)
Подкрепям напълно, че на Ботевградко ограничението трябва да е като на Цариградско шосе. Симеоновско шосе заради паркирали неправилно автомобили е станало, като вътрешноквартална улица. Кметовете на София и на Студентска, МВР и министъра му или са корумпирани, или са слепи. Та не виждат наглите нарушения там.
1 (нерегистриран)
Много по-умно и по-евтино е да сложат 20 камери в 20 автобуса на градски транспорт. Така с тях ще обхванат напълно всички бус ленти. Но заедно с това трябв да оправят и бус лентите и неправилно паркиралите на автобусна спирка Окъжна болница и Плиска. И малоумните бус ленти на Цариградско. Между Плиска и алея Яворов и от Окръжна болница до моста на 4-ти километър. Които освен, че са излищни са и опасни. Ако ги спазваш, при хлъзгаво време може да се завъртиш или да те ударят тези от дясно, които не ги спазват или някой по-бърз автобус.
1 (нерегистриран)
Относно колана си в голяма грешка. Удар с 80 км в час в бетонна стена се равнява на скок от 6-7 етаж на жилищен блок. Това е горе долу същото, като челен удар между натоварен бус(3 тона) и малка град кола(900 кг.) движещи се с петдесетина километра в час. Съвременните коли с еърбеци са дори още по-опасни, ако не си сложил колана. Тъй като той се надуват с много голяма скорост- части от секундата. И ако пътника е без колан му нанасят тежки трявми. Преди години пред очите ми стана катастрога. Кола Форд Фокус се удари с 40-50 км/ч в задната част на спрял трамвай. Пътника до шофьора беше без колан. Главата му се удари някъде около сенника и горната част на предното стъкло/счупи го/. Когато го извадиха от колата беше като неадекватен, нокаутиран боксьор и имаше голяма цицина. дойде линейка и го откара, не знам какво е станало след това с него.
НАЙ
Една от осъдените за източените £54 млн.: Страх ме е да изляза на улицата, всъщност аз дължа пари
13 от 93 страни в мирната среща за Украйна не подкрепиха заключителния документ
Светът подготвя почвата за преки преговори с Русия (снимки)
"Ние сме на добре намазаната пързалка": ПП-ДБ нямат бъдеще в този вид, според Радан Кънев
Сигнали за змии в градовете, опасни са само два вида
Зеленски: Русия може да преговаря за мир още утре, ако се изтегли от нашата територия
13 от 93 страни в мирната среща за Украйна не подкрепиха заключителния документ
Кремъл: Путин допуска преговори с Украйна, но не и със Зеленски
Светът подготвя почвата за преки преговори с Русия (снимки)
"Ние сме на добре намазаната пързалка": ПП-ДБ нямат бъдеще в този вид, според Радан Кънев
Една от осъдените за източените £54 млн.: Страх ме е да изляза на улицата, всъщност аз дължа пари
13 от 93 страни в мирната среща за Украйна не подкрепиха заключителния документ
Светът подготвя почвата за преки преговори с Русия (снимки)
"Ние сме на добре намазаната пързалка": ПП-ДБ нямат бъдеще в този вид, според Радан Кънев
Сигнали за змии в градовете, опасни са само два вида
Зеленски: Русия може да преговаря за мир още утре, ако се изтегли от нашата територия
13 от 93 страни в мирната среща за Украйна не подкрепиха заключителния документ
Кремъл: Путин допуска преговори с Украйна, но не и със Зеленски
Светът подготвя почвата за преки преговори с Русия (снимки)
"Ние сме на добре намазаната пързалка": ПП-ДБ нямат бъдеще в този вид, според Радан Кънев