Вл. Тодоров: Имаме 148 камери за 20 хил. км пътища у нас

Имаме 148 камери за 20 хил. км пътища у нас Загиналите при катастрофи през миналата година у нас са 680, около 7 000 са ранените на пътя.

Обратно в новината

Коментари - Вл. Тодоров: Имаме 148 камери за 20 хил. км пътища у нас | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Откъде го намериха този разбирач Владимир Тодоров. Да не би да взима комисионни от продажбите на камери. Най-големият проблем е поставил чак на 3-то място. Безнаказаноста и двойните стандарти в законите и спазването им. А именно, че не се събират глобите. Също и че няма затвор за тези, които карат след като им е отнета книжката или дори въобще карат без книжка. Дори не споменава корупцията на полицаите и некомпетентноста им. За да се вземат мерки трябва да се знаят точно причините. МВР да си сядат на задника и си вършат работата да направят подробна и точна статистика за катастрофите по пътищата. Само тогава може да се вземат мерки. Проценти катастастрофи при хубаво време /сух път/; при дъжд /мокър път/; при /зимна обстановка сняг и температури около 0 градуса и по-ниски / хлъзгав заледен път Проценти катастрофи през деня или по тъмно/неосветени пешеходни пътеки, пешеходци с тъмни дрехи ставащи невидими нощеем, заслепяване, липса на светлини/носветени каруци, неосветлини аварирали МПС, движение с неизправни светлини/; Проценти катастрофи в населените места и извън тях; Неправилното изпреварване са преборва със строителство на магистрали, а не с повече полиция и камери. Но тогава пък се появяват камикадзета в насрещното или пък състезатели в аварийната лента.

Не е проблема в скоростта. Проблема е в чувството за безнаказаност, у някои участници в движението.

Достатъчно е да глобяват чужденците, които шофират в България и събраните средства ще са не по-малко от тези от бус лентите. Достатъчно е да глобяват всеки превишил скоростта на Ботевградско шосе в София и резултатът ще е пак същия. Друго трябва - трябва за всяко нарушение да има наказание, а не да изберем нещо конкретно и да глобяваме само за него.

Ботевградско с ограничение 50 е порнография, както обичаме да се сравняваме със другите страни по света, там големите булеварди си имат отделни ограничения.

Подкрепям напълно, че на Ботевградко ограничението трябва да е като на Цариградско шосе. Симеоновско шосе заради паркирали неправилно автомобили е станало, като вътрешноквартална улица. Кметовете на София и на Студентска, МВР и министъра му или са корумпирани, или са слепи. Та не виждат наглите нарушения там.

да не са се раждали чужденци!

Достатъчно е да сложат 20тина камери над бус лентите в София и ако съберат 90% от глобите, ще имат пари да опашат България 3 пъти.

Много по-умно и по-евтино е да сложат 20 камери в 20 автобуса на градски транспорт. Така с тях ще обхванат напълно всички бус ленти. Но заедно с това трябв да оправят и бус лентите и неправилно паркиралите на автобусна спирка Окъжна болница и Плиска. И малоумните бус ленти на Цариградско. Между Плиска и алея Яворов и от Окръжна болница до моста на 4-ти километър. Които освен, че са излищни са и опасни. Ако ги спазваш, при хлъзгаво време може да се завъртиш или да те ударят тези от дясно, които не ги спазват или някой по-бърз автобус.

Високата скорост и неправилните изпреварвания са пряко следствие от липсата на контрол от страна на КАТ, т.е. КАТ са най-честата причина за ПТП.

148 камери са малко даже и за един голям град като Варна например. Малко са и за една магистрала, където на всеки километър трябва да има камера. Знае се, че няма статистика къде се правят повече или по-малко нарушения, за да се сложат там камерите, а и така само ще се премести проблемът в съседните участъци. По-големият проблем е, че КАТ от 28 години не работи, а камерите не могат на 100% да заменят КАТ.

Няма нужда да преоткриваме топлата вода. Има си световноизвестен начин как да се намалят драстично нарушенията и това е както го правят в държавите, в които правилата се спазват. Там всеки шофьор е убеден, че ако извърши нарушение НЕИЗБЕЖНО ще бъде санкциониран за него, като размерът на санкцията е несъществен. В случая с тези камери, това означава. че камерите трябва са много повече, като при това трябва да се пресмята и така наречената средна скорост и да се глобява при превишаване на максимално разрешената скорост.

Не 148, а дори и само 100 камери са достатъчни!!! Ама няма желание за справяне с проблема Ще ти кажа как може да стане: 1. Вземаме 100 камери. 2. Прави се анализ на пътищата, с най-много катастрофи по тях. 3. Директно се монтират 80 камери по тези пътища. 4. Останалите 20 камери се монтират на мобилни платформи - цивилни на външен вид МПС-та, без значение дали лек автомобил, камион, и т.н., оборудвани и с радар, GPS система и софтуер за предаване на информацията за нарушителите към КАТ и НАП. 5. Мобилните платформи контролират основните пътища на страната - за няма и 2-3 седмици 90 % от джигитите ще бъдат изловени, а останалите ще се укротят. Стационарните могат да се местят също, примерно на всеки 20 - 30 дена. Това ще гарантира и контрола по най-опасните пътища. Ефектът ще дойде не само от снимането и глобяването на джигитите, ами и ако след 2 месеца работа на системата се направи мащабна информационна кампания, където да се посочат контролираните километри пътища, броя засечени нарушители, броя издадени фишове/актове, сумата на наложените глоби, броя отнети шофьорски книжки и т.н. Може да стане, но КАТ няма да позволят ....че ще умре ДАЛАВЕРАТА!

Тези, които ти наричаш джигити, са на практика всички шофиращи в България - българи и най-вече чужденците, които шофират най-опасно. Всички те правят нарушение след нарушение, най-често това е превишена скорост. Как смяташ, че с 100 камери ще се изловят няколко милиона човека за два месеца?!

Да де, ама за сметка на това вардим еврочиновниците в София с пъти повече камери и ченгета на улицата! Ама то е и въпрос на приоритети! На кой му пука за 600-700 души нашенци, загинали по пътя? По-важно е да опазим дебелите еврозадници, защото те осигуряват паричните поточета към страната ни, които после ББ с калинките да опоскат!

защото си плащат

Празни приказки си приказват представители на асоциации и на Държавата (по различно време). Истината е, че няма воля за промяна на състоянието! Ако от санкциите за нарушенията, които тези 148 камери са регистрирали за една година, бяха отделяни средства, то бройката им би могла да се удвои (за една година). Това в следващата година би позволило ново удвояване и т.н. Това съответно би допринесло за "силова" промяна в поведението на шофьорите! Смешно е да научаваме, че държавната машина за 5 години не е направила нищо по този въпрос. Жалко е, че сега ще си поприказват различни люде пред камерите, а след това всичко ще си продължи по стария начин!

Пътищата в България са на нивото в Западна Европа през 1970те години. Държавата е абдикирала от задълженията си да контролира АПИ, а те работят каквото си знаят и каквото са учили в Москва при социализма.

КАТ са абдикирали от задълженията си, а когато решат да "работят" се крият в храстите или дебнат за колани. В същото време около тях стават стотици нарушения, които те "не забелязват". Всяка сутрин докато дойда на работа виждам поне 20 нарушения, 5-6 от които фрапантни. Ето днес на едно кръстовище бяхме 2 коли по пътя с предимство и единствения от пресечката без предимство се опита да мине пред всички и да отнеме предимството и на тримата други. На следващата пресечка една фирмена баничарка се ослуша малко и мина на червено. Такива тежки, животозастрашаващи нарушения не се наказват, а се дебне за колани. Аз карам с колан, но не смятам че това е по-опасно от минаване на червено.

Относно колана си в голяма грешка. Удар с 80 км в час в бетонна стена се равнява на скок от 6-7 етаж на жилищен блок. Това е горе долу същото, като челен удар между натоварен бус(3 тона) и малка град кола(900 кг.) движещи се с петдесетина километра в час. Съвременните коли с еърбеци са дори още по-опасни, ако не си сложил колана. Тъй като той се надуват с много голяма скорост- части от секундата. И ако пътника е без колан му нанасят тежки трявми. Преди години пред очите ми стана катастрога. Кола Форд Фокус се удари с 40-50 км/ч в задната част на спрял трамвай. Пътника до шофьора беше без колан. Главата му се удари някъде около сенника и горната част на предното стъкло/счупи го/. Когато го извадиха от колата беше като неадекватен, нокаутиран боксьор и имаше голяма цицина. дойде линейка и го откара, не знам какво е станало след това с него.

и идваме до "тръна в петата" на ББ - ЕЛЕКТРОННОТО ПРАВИТЕЛСТВО! ако има обмен на данни между институциите шмекерите, дето не си плащат актовете ще се спасят от КАТ, ама ще ги хванат НОИ или НЗОК или някоя друга институция... ако те гепи държавата - плащаш... а сега - акта в коша и си караш...

Големият проблем е съвсем друг. От години КАТ санкционира само за едно на 100 хиляди нарушения. Голяма работа, че този дето е опрал пешкира не си плаща акта. Обикновено КАТ санкционират най-примерните водачи, а най-опасните шофьори остават ненаказани.

КАТ изземва функции на Общинска полиция. Подобни паразити има само в България и Русия.

Повече камери - повече клипове в нета на утрепани!

водача е малко поумрял, понеже не се е съобразил с пътните условия!

Тъжното е, че от тази "Българска асоциация на пострадалите при катастрофи" досега не са предложили нищо разумно, а винаги предлагат все по строги наказания, т.е. правете нарушения и катастрофи, за да се кефим като ви наказват. Нормалните хора искаме друго - да няма нарушения и катастрофи, т.е. да няма и наказани.

Нали осъзнаваш, че "нормалните хора" сме малцинство в тази държава? Т.е. какво искаме ние, няма реално значение!

Над 90% от нарушенията и катастрофите в България са следствие от липсата на контрол за спазването на закона за движение по пътищата. Останалите нарушения са следствие предимно на лошите пътища, на лошата организация на движението и паркирането и на знаци и маркировки несъобразени с пътната обстановка.

1. 680 е по-малко от над 1000 което беше обичайното преди да се пуснат магистралите. 2. Пътищата в България се поддържат немарливо от собствениците им. 3. Пътищата в България са безумно регулирани и често с взаимоизключващи се пътни знаци. За хоризонталната маркировка дори няма и да говоря.

Повечето не-магистрални пътища са прекалено тесни за днешните влекачи с полуремаркета. Освен това съм виждал знак "опасен завой надясно" преди ляв завой - сигурно си стои там откак пътят е построен.

Временното заграждение на околовръстното до входа на Овча купел 2 - някои от стрелката сочи на дясно, а заобикалянето е от ляво. Извода е противоречив. Или "отговорното лице" го е домързяло да обърне табелата в правилната посока, или изобщо няма понятие, че тази шарения е стрелка.