Използването на колани би спасило над 100 живота годишно у нас
Лека катастрофа с непоставен колан може да се равнява на падане от 5-ия етаж
Обратно в новинатаКоментари - Използването на колани би спасило над 100 живота годишно у нас | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
хахаха (нерегистриран)
На калинка опбразованието и преквалификациата й беше за да лапа повече к--ве, което и даде и тази службица, където между лапането да има шанс и да си затвори устата за части от секундата.
ааа (нерегистриран)
Ей, слагайте коланите, наистина е много важно. Като чета коментарите и се плаша, малоумни ли сте, какви сте!? С над 100 при катастрофа, ако нямаш колан си умрял.
70 (нерегистриран)
А с колан си един почти непокътнат...... обгорял труп. Ама като жив.
бабаит (нерегистриран)
Аз като ми кажат да слагам колан, не слагам. И чалгията до мен и щръкват зърната, защото съм голем мъжага. Ако не са задължителни - слагам, защото така пък се чувствам като Фитипалди, той е с три колана. Направо излитам. Същото е с фаровете - ако са задължителни - карам без. Когато не бяха задължителни - карах с пуснати, ако не забравя - на дълги. Защото тогава само гъзарите караха с фарове, защото не им пукаше за крушките, че им се хабят жичките и се хаби повече бензин.
Убийците са с униформи ... (нерегистриран)
А по статистиката на КАТ, колко наложени глоби има за непоставен предпазен колан???Или къде ще пишем, я дай някой лев и си карай как искаш ...
... (нерегистриран)
Пловдив -В.Търново коланите не работят освен че шофьорите разкарват цигани за своя сметка.
gonzales1 (нерегистриран)
статистика за пушещи в колите и умрели от тутуна има ли ? а за блеещите в смартфоните по време на шофиране каква е статистиката ?
Кон (нерегистриран)
Тези не са учени, те са шарлатани. За такива, като госпожата, е достатъчно да забележим, че, без статистика при това, всички загинали в ПТП са пили вода. Но дали ще има смелостта да заключи, че водата е причината за смъртта им?
Dido (нерегистриран)
От както в Софшя е назначена една калинка, мъжка, светофарите на много места са неадекватни на движението.
Пипи (нерегистриран)
Таа калинка от кога започна да разбира от колани? Нещо се прави на много компетентна. Интересно какво и е образованието та разбира и от безопасност на движението. Сигурно е паркирала от пения път на някой паркивг и Б.Б. я харесал.
16 (нерегистриран)
Интересно ти Пипи Чорапчето ли си съботно неделната версия.
Чичо Том (нерегистриран)
Най-много животи спасява разумното шофиране!
индиан (нерегистриран)
тази статия е ПЛАТЕНО социалогическо проучване . без коментари по въпроса
гост (нерегистриран)
защо за мотористите няма ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН колан? и и как ги спират ? коланите спасяват само и ,единствено само Платени журналисти .
я (нерегистриран)
то колко мотористи се изтрепаха , но никой и не мисли да забранява моторите , та тея ; грижи ; за коланите са доста лицемерни , нещо като сламката за удавника , но пък са напълнили милиционерските джобове с десетки милиони
Кон (нерегистриран)
Би трябвало да се отмени тази глоба - служи за тормоз само. Ако имаше някакъв разум в това правило, вече щяха да бъдат задължителни само за задните пътници. Те застрашават предните с телата си. А предните никого освен себе си не застрашават. А всеки човек е свободен да избира какво да прави с живота си.
Muncho (нерегистриран)
От една страна си прав, от друга - не съвсем. Живота може и да си е твой, но живеем в общество което въпреки многото си косури, проявява известна солидарност. Хората пострадали при катастрофи струват на данъкоплатците куп пари - за лечение, за рехабилитация или в най-лошия случай - за обезщетения за инвалидност до края на живота им. Така че позицията - живота си е мой, ще си се убивам или осакатявам както си искам не е чак толкова безупречна.
Кон (нерегистриран)
Безупречна е. В случая трябва да се изменят правилата за гръжи след това, не за коланите. Коланите са ограничаване на личната неприкосновеност. Нарушение отвсякъде. Пък и, нали се сещаш, че е невярна твоята хипотеза за "куп пари" - това е мечтата на чиновника от Каспичан, уреден с роднински връзки в здравна каса.
Jack Western (нерегистриран)
Няма особено значение дали в повечето случаи коланът е полезен или вреден. При всички случаи поставянето или непоставянето му трябва да е въпрос на личен избор. Пълноретните граждани никого не сме упълномощавали да ни "предпазва" и "защитава". Собствената безопасност е лична работа, не на институции и особено на неизбирани от никого безименни чиновници. Също така безсмислени са дневните светлини и детските столчета.
gjjvvz (нерегистриран)
Да , но като станете инвалид настоявате да ви обгрижваме за наша сметка.
Кон (нерегистриран)
То и ти като станеш инвалид настояваш за това, нали?
Кон (нерегистриран)
За светлините е абсолютно вярно - чист тормоз. По принцип правилото е незаконно, но няма организация, която да го оспори пред съда и отмени. А за детските столчета не знам, не съм ги ползвал. Предполагам, че са допълнителен тормоз за родителите. Много стана, неизбежно ще наритаме самозабравилите се законотворци - не само тук, а предимно на запад. Тук сме заспала територия.
Ам (нерегистриран)
Ама не се ли научиха вече да ги слагат тия колани?
Мда (нерегистриран)
Четейки коментарите, 80-те процента се потвърждават.
Briana (нерегистриран)
Бременни да слагат ли колан?
Ханко (нерегистриран)
Каски за всички в автомобилите. Минимум 300 спасени от смърт.
Marinov (нерегистриран)
Коланите УБИВАТ също така МНОГО невинни ХОРА, и са причина за ИЗГАРЯНЕТО на Хиляди! Трябва да се Кажат на Хората Истините за Тях, да НЕ са Задължителни и Всеки съм да Избира Риска и Дали да ги ползва???
Обаче! (нерегистриран)
Коланът също може да нанесе големи поражения. Особено опасен е за жените - удар през гърдите води до тежки последствия върху чувствителната тъкан. Това също трябва да се взима под внимание от самите конструктори. Запазва живота, но може да го втежни в бъдещето.
Кон (нерегистриран)
Сигурен съм, че няма много невинни хора пострадали заради колани. Бих казал, че няма такива изобщо - поне няма начин ти да го знаеш. Абсолютно вярно е, че коланите спасяват живот и здраве - за да го разбереш, трябва да спреш да се държиш за волана, той не е за опора, а за управление. Просто никого освон себе си не застрашаваш - никой няма право да те тормози и защитава без твое съгласие. Знам я легендата - заял колан, не мога да изляза... от труповете ли го знаеш? С умрелите ли говориш?
Гого (нерегистриран)
Ти да не мислиш, че помнят от курса как се слага правилно колана? Закопчават го там и айдяяя. Те седалката и огледалата не знаят как да си нагласят, нито волана как се държи. Хора разбирате ли, че за един уикенд имаме 3 катастрофи с мотор с един умрял, имаме две блъснати патрулки, отново с двама загинали и един бере душа, има убити пешеходка и колоездач, и момичето от вчерашната катастрофа - шест умрели на пътя! Плюс още няколко по-леки катастрофи само с ранени.
Реплика (нерегистриран)
На теория може, но животът друго показва. Чувал ли си за посттравматични кисти, които се получават от хематоми и трябва да се оперират? Докторите знаят много такива случаи тъкмо след удари от колан.
Кон (нерегистриран)
На теория, само така може да се разбере какво си избегнал - това което си чул е по-желателен и по-добър изход от еднопосочен билет до гробищата. Да получават се травми от колана - предимно леки, но те са за предпочитане пред резултатите, постигнати без колан. Теб сигурно те затруднява да сравниш два резултата, защото налице е само единия. Би трябвало да сравняваш тези "кисти" не със здраво тяло, а например с тяло без глава, или без някой друг орган, получило този бонус след катастрофа без колан. Не го изпитвай върху себе си!
Ами то (нерегистриран)
Колко милиционери щяха да оцелеят, ако си слагат коланите??? Няма нито един случай милиционер с колан!!!
Каруцар (нерегистриран)
Слагането на колан трябва да е въпрос на личен избор.Както употребата на цигари и алкохол.Случвало се е да ме спират полицаи в София в огромно задръстване за колан,при положение,че в тази ситуация няма нужда от колан.И да пострадаш ти си си виновен ,че не си с колан
А (нерегистриран)
Абсолютно същото е и с фаровете през деня. Някой си няма да ми види колата, но ще ми види запалените фарове, а слънцето пече ли пече. И като стане катастрофа, с двустранните протоколи точки не ти взимат, а и надали кат ти водят това в досието, но за неправилно уж паркиране вой да те глобяват с пари и точки. Рибата на кат и други организации около него отдавна е вмирисала главата.
ss (нерегистриран)
Точно когато слънцето пече най-силно фаровете се виждат отдалеко. без фарове ще различиш автомобила твърде късно. Изпитано е, не се напрягай.
Кон (нерегистриран)
Невярно. Светлините помагат когато слънцето изгрява или залязва само. В нашите географски ширини то не заслепява като на север. На север е задължително, там наистина светлините помагат. При нас не помагат, защото няма такова слънцестояне както на север. Абсолютно ненужно ограничение на личните свободи на водачите.
! (нерегистриран)
Не е вярно! Светлините принципно касят и чуждата безопасност. Коланът касае само моята! И бих искал да имам собствен контрол върху МОЯТА безопасност, при положение, че не застрашавам по този начин чуждата!
Алиса Б (нерегистриран)
Ами то и сега е така. За алкохола и цигарите акциз, без колан - глоба.
и ДА и НЕ (нерегистриран)
Имам познат, при лек удар, със счупена ключица и извадена раменна става, остана инвалид 1 група от колана.
Бг (нерегистриран)
Ами ако не го е бил сложил правилно, нормално.
Кон (нерегистриран)
Ако беше без колан, щеше да имаш един познат по-малко.
Илиян (нерегистриран)
Ако започнем да спазваме Закона за Движение по пътищата много повече от 100 живота ще бъдат спасени :)
Коледна елха (нерегистриран)
Правилно. Ако пък започнем и да пикаем във фонтани може да се увеличи популацията даже.
А (нерегистриран)
Когато е адекватен си е за спазване, но понякога закона ни прави на идиоти и не искам да е такъв.
Илиян (нерегистриран)
Закона си е закон ! Всичко друго е мнение по въпроса ! И защото всеки зад волана има собствено мнение за ЗЗДП резултата е такъв !
? (нерегистриран)
Ся, тея с нАучните експертизи да обяснят на семейството на Шабан Шаулич защо коланът е причина за смъртта му и защо повечето медии малко си замълчаха, че поради силния удар предпазният колан е натиснал аортата и я спукал. https://dariknews.bg/novini/sviat/razkriha-novi-podrobnosti-za-smyrtta-na-shaban-shaulich-2149223
! (нерегистриран)
А на други пък не е спукал нищо.
Кон (нерегистриран)
Няма нужда да обясняват на семейството. Трябва на теб да ти пояснят катво значи причина, какво е условие. Не ги разбираш тези работи, но пък си нахално смел. Та коланът е условие, а причината е удара. С колан карат мнозина, а е умрял един, следователно не е умрял заради колана. Просто бъркаш причина с условие, поради невежество, но пък агресивно наевежество - то си е диагноза и се казва магария.
Кон (нерегистриран)
Законът, без поправките последните 10-15 г, ни е добър. Приложението му - от общински чиновници и катаджии - е абсурдно и много често, даже като правило е незаконно. Приложението това са пътните знаци и маркировката. Решава местния каруцар в общината да рисува на пътя и го прави, при това в съучастие с катаджиите, които са "специалисти" - защо да не сложим знак 30? 50 са много, няма да тормозят като 30... и така.. Безумията на тези субекти са незаконни.
НАЙ
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Мощната градушка в Южна България е унищожила хиляди декари зедемелска продукция (видео)
Какво стои зад неочаквания арест на руския зам.-министър на отбраната?
Гърция отказа да достави на Украйна системи за ПВО "Пейтриът" или С-300
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Лена Бориславова допусна нова сглобка с ГЕРБ, но под условие
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно
Пеевски: ПП приключи, Петков ще драска като пудел на вратата на Борисов в Банкя
Денков: Защо не видяхме снимките на Калин Стоянов със Стефан Димитров? Да обвинят пудела