Използването на колани би спасило над 100 живота годишно у нас

Лека катастрофа с непоставен колан може да се равнява на падане от 5-ия етаж

Обратно в новината

Коментари - Използването на колани би спасило над 100 живота годишно у нас | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ся, тея с нАучните експертизи да обяснят на семейството на Шабан Шаулич защо коланът е причина за смъртта му и защо повечето медии малко си замълчаха, че поради силния удар предпазният колан е натиснал аортата и я спукал. https://dariknews.bg/novini/sviat/razkriha-novi-podrobnosti-za-smyrtta-na-shaban-shaulich-2149223

Ако започнем да спазваме Закона за Движение по пътищата много повече от 100 живота ще бъдат спасени :)

Имам познат, при лек удар, със счупена ключица и извадена раменна става, остана инвалид 1 група от колана.

Ами ако не го е бил сложил правилно, нормално.

Слагането на колан трябва да е въпрос на личен избор.Както употребата на цигари и алкохол.Случвало се е да ме спират полицаи в София в огромно задръстване за колан,при положение,че в тази ситуация няма нужда от колан.И да пострадаш ти си си виновен ,че не си с колан

Правилно. Ако пък започнем и да пикаем във фонтани може да се увеличи популацията даже.

Абсолютно същото е и с фаровете през деня. Някой си няма да ми види колата, но ще ми види запалените фарове, а слънцето пече ли пече. И като стане катастрофа, с двустранните протоколи точки не ти взимат, а и надали кат ти водят това в досието, но за неправилно уж паркиране вой да те глобяват с пари и точки. Рибата на кат и други организации около него отдавна е вмирисала главата.

Когато е адекватен си е за спазване, но понякога закона ни прави на идиоти и не искам да е такъв.

Колко милиционери щяха да оцелеят, ако си слагат коланите??? Няма нито един случай милиционер с колан!!!

Коланът също може да нанесе големи поражения. Особено опасен е за жените - удар през гърдите води до тежки последствия върху чувствителната тъкан. Това също трябва да се взима под внимание от самите конструктори. Запазва живота, но може да го втежни в бъдещето.

Коланите УБИВАТ също така МНОГО невинни ХОРА, и са причина за ИЗГАРЯНЕТО на Хиляди! Трябва да се Кажат на Хората Истините за Тях, да НЕ са Задължителни и Всеки съм да Избира Риска и Дали да ги ползва???

Каски за всички в автомобилите. Минимум 300 спасени от смърт.

Бременни да слагат ли колан?

Четейки коментарите, 80-те процента се потвърждават.

Точно когато слънцето пече най-силно фаровете се виждат отдалеко. без фарове ще различиш автомобила твърде късно. Изпитано е, не се напрягай.

А на други пък не е спукал нищо.

Ама не се ли научиха вече да ги слагат тия колани?

Няма особено значение дали в повечето случаи коланът е полезен или вреден. При всички случаи поставянето или непоставянето му трябва да е въпрос на личен избор. Пълноретните граждани никого не сме упълномощавали да ни "предпазва" и "защитава". Собствената безопасност е лична работа, не на институции и особено на неизбирани от никого безименни чиновници. Също така безсмислени са дневните светлини и детските столчета.

Да , но като станете инвалид настоявате да ви обгрижваме за наша сметка.

Би трябвало да се отмени тази глоба - служи за тормоз само. Ако имаше някакъв разум в това правило, вече щяха да бъдат задължителни само за задните пътници. Те застрашават предните с телата си. А предните никого освен себе си не застрашават. А всеки човек е свободен да избира какво да прави с живота си.

То и ти като станеш инвалид настояваш за това, нали?

то колко мотористи се изтрепаха , но никой и не мисли да забранява моторите , та тея ; грижи ; за коланите са доста лицемерни , нещо като сламката за удавника , но пък са напълнили милиционерските джобове с десетки милиони

За светлините е абсолютно вярно - чист тормоз. По принцип правилото е незаконно, но няма организация, която да го оспори пред съда и отмени. А за детските столчета не знам, не съм ги ползвал. Предполагам, че са допълнителен тормоз за родителите. Много стана, неизбежно ще наритаме самозабравилите се законотворци - не само тук, а предимно на запад. Тук сме заспала територия.

Сигурен съм, че няма много невинни хора пострадали заради колани. Бих казал, че няма такива изобщо - поне няма начин ти да го знаеш. Абсолютно вярно е, че коланите спасяват живот и здраве - за да го разбереш, трябва да спреш да се държиш за волана, той не е за опора, а за управление. Просто никого освон себе си не застрашаваш - никой няма право да те тормози и защитава без твое съгласие. Знам я легендата - заял колан, не мога да изляза... от труповете ли го знаеш? С умрелите ли говориш?

Невярно. Светлините помагат когато слънцето изгрява или залязва само. В нашите географски ширини то не заслепява като на север. На север е задължително, там наистина светлините помагат. При нас не помагат, защото няма такова слънцестояне както на север. Абсолютно ненужно ограничение на личните свободи на водачите.

Ако беше без колан, щеше да имаш един познат по-малко.

Законът, без поправките последните 10-15 г, ни е добър. Приложението му - от общински чиновници и катаджии - е абсурдно и много често, даже като правило е незаконно. Приложението това са пътните знаци и маркировката. Решава местния каруцар в общината да рисува на пътя и го прави, при това в съучастие с катаджиите, които са "специалисти" - защо да не сложим знак 30? 50 са много, няма да тормозят като 30... и така.. Безумията на тези субекти са незаконни.

защо за мотористите няма ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН колан? и и как ги спират ? коланите спасяват само и ,единствено само Платени журналисти .

тази статия е ПЛАТЕНО социалогическо проучване . без коментари по въпроса

Ами то и сега е така. За алкохола и цигарите акциз, без колан - глоба.

Най-много животи спасява разумното шофиране!

Не е вярно! Светлините принципно касят и чуждата безопасност. Коланът касае само моята! И бих искал да имам собствен контрол върху МОЯТА безопасност, при положение, че не застрашавам по този начин чуждата!

Таа калинка от кога започна да разбира от колани? Нещо се прави на много компетентна. Интересно какво и е образованието та разбира и от безопасност на движението. Сигурно е паркирала от пения път на някой паркивг и Б.Б. я харесал.

От както в Софшя е назначена една калинка, мъжка, светофарите на много места са неадекватни на движението.

Ти да не мислиш, че помнят от курса как се слага правилно колана? Закопчават го там и айдяяя. Те седалката и огледалата не знаят как да си нагласят, нито волана как се държи. Хора разбирате ли, че за един уикенд имаме 3 катастрофи с мотор с един умрял, имаме две блъснати патрулки, отново с двама загинали и един бере душа, има убити пешеходка и колоездач, и момичето от вчерашната катастрофа - шест умрели на пътя! Плюс още няколко по-леки катастрофи само с ранени.

Закона си е закон ! Всичко друго е мнение по въпроса ! И защото всеки зад волана има собствено мнение за ЗЗДП резултата е такъв !

статистика за пушещи в колите и умрели от тутуна има ли ? а за блеещите в смартфоните по време на шофиране каква е статистиката ?

Пловдив -В.Търново коланите не работят освен че шофьорите разкарват цигани за своя сметка.

Интересно ти Пипи Чорапчето ли си съботно неделната версия.

Няма нужда да обясняват на семейството. Трябва на теб да ти пояснят катво значи причина, какво е условие. Не ги разбираш тези работи, но пък си нахално смел. Та коланът е условие, а причината е удара. С колан карат мнозина, а е умрял един, следователно не е умрял заради колана. Просто бъркаш причина с условие, поради невежество, но пък агресивно наевежество - то си е диагноза и се казва магария.

Тези не са учени, те са шарлатани. За такива, като госпожата, е достатъчно да забележим, че, без статистика при това, всички загинали в ПТП са пили вода. Но дали ще има смелостта да заключи, че водата е причината за смъртта им?

А по статистиката на КАТ, колко наложени глоби има за непоставен предпазен колан???Или къде ще пишем, я дай някой лев и си карай как искаш ...

От една страна си прав, от друга - не съвсем. Живота може и да си е твой, но живеем в общество което въпреки многото си косури, проявява известна солидарност. Хората пострадали при катастрофи струват на данъкоплатците куп пари - за лечение, за рехабилитация или в най-лошия случай - за обезщетения за инвалидност до края на живота им. Така че позицията - живота си е мой, ще си се убивам или осакатявам както си искам не е чак толкова безупречна.

Аз като ми кажат да слагам колан, не слагам. И чалгията до мен и щръкват зърната, защото съм голем мъжага. Ако не са задължителни - слагам, защото така пък се чувствам като Фитипалди, той е с три колана. Направо излитам. Същото е с фаровете - ако са задължителни - карам без. Когато не бяха задължителни - карах с пуснати, ако не забравя - на дълги. Защото тогава само гъзарите караха с фарове, защото не им пукаше за крушките, че им се хабят жичките и се хаби повече бензин.

Ей, слагайте коланите, наистина е много важно. Като чета коментарите и се плаша, малоумни ли сте, какви сте!? С над 100 при катастрофа, ако нямаш колан си умрял.

На теория може, но животът друго показва. Чувал ли си за посттравматични кисти, които се получават от хематоми и трябва да се оперират? Докторите знаят много такива случаи тъкмо след удари от колан.

А с колан си един почти непокътнат...... обгорял труп. Ама като жив.

Безупречна е. В случая трябва да се изменят правилата за гръжи след това, не за коланите. Коланите са ограничаване на личната неприкосновеност. Нарушение отвсякъде. Пък и, нали се сещаш, че е невярна твоята хипотеза за "куп пари" - това е мечтата на чиновника от Каспичан, уреден с роднински връзки в здравна каса.

На теория, само така може да се разбере какво си избегнал - това което си чул е по-желателен и по-добър изход от еднопосочен билет до гробищата. Да получават се травми от колана - предимно леки, но те са за предпочитане пред резултатите, постигнати без колан. Теб сигурно те затруднява да сравниш два резултата, защото налице е само единия. Би трябвало да сравняваш тези "кисти" не със здраво тяло, а например с тяло без глава, или без някой друг орган, получило този бонус след катастрофа без колан. Не го изпитвай върху себе си!

На калинка опбразованието и преквалификациата й беше за да лапа повече к--ве, което и даде и тази службица, където между лапането да има шанс и да си затвори устата за части от секундата.