"Боинг" откри втори проблем в самолетите 737 MAX

От компанията обявиха, че е постигнат напредък в обновяването на софтуера, което ще предотврати бъдещи аварии

Обратно в новината

Коментари - "Боинг" откри втори проблем в самолетите 737 MAX | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Хамериканците са пълни некадърници. Ама иначе нагли и нахални.

Авиокомпаниите да купуват Ту, Як и Ил. Те са направени с теслата, но са много сигурни. Съветският самолет - най-самолетния самолет.

В определен смисъл е така. Свят без компютри е свят без грешки от компютри. Остава разбира се статистиката на катастрофите, която не е в полза на старите железа за които говориш. Доста поколения самолети има с безупречно работещи контролери от десетилетия насам, връщане към тях по би могъл да продадеш като идея. Последните омазаности в софтуера са резултат на много неща, за част от тях говоря в поста си по-долу. Най-обобщено работата е в това, че светът е наводнен от "програмисти" и хардуерни дизайнери които не умеят да търсят друго решение освен предложените им по менютата пред тях; и началническото ниво ("мениджърското" по нашему) не е дорасло да има акъла да отсее ако има от какво да отсява (най-често няма).

Точно така е - абсолютно си прав ! Руското е най-сигурно.

Отде ви изравят бе.

Въпрос на време беше докато почне да се разчува какво мазало е днешният софтуер. Това е едва първата миниатюрна стъпчица, публиката не може да види/разбере как се пише и маже тоя софтуер. Особено жесток начин да почне да го научава, да се надяваме следващите уроци да не са чак кървави. Но е наложително да ги има, софтуерът масово се пише от хора мажещи на езици от високо ниво - за тях C е "ниско" ниво, LOL - и те просто не знаят какво са написали, да не говорим колко раздуто и размазано знаят, че са го написали много от тях.

Че некадърници пишат 90% от кода, тук няма да споря. Но! Нагледал съм се на големи разбирачи, които се кефят да "управляват паметта ръчно", и определено ми е писнало да тичам след тях да им оправям течовете на памет, достъпа до вече освободена памет и изключително често - неадекватното подравняване на адресите, заради което уж бързите програми са доста бавни, а в процесорния инструкционен конвейр е пълно с балончета. Още по-забавно е като решат да подкарат няколко нишки върху споделени данни - потресаващо е. На такива хора им казвам - хубаво е, че го знаеш, аре сега хвани език, който решава тези проблеми далеч по-добре от теб. Ако се чудиш, дори хора като Ерик Реймънд - дърт, бесен програмист, изписал милиони редове код на ”C” - предпочита да пише на езици от по-високо ниво - Python, Go, Haskell, Rust. Ходи чети блога му (на esr, де), пише изключително интелигентно и винаги има информирано мнение. Дори, когато не съм съгласен с него, не мога да отрека, че изгражда и защитава силни тези. В същия ред на мисли, има една статия със заглавие "C Is Not a Low-level Language", най-добре я прочети в списанието Queue, издавано от ACM, има я в интернет със свободен достъп. Накратко, авторът обяснява как и защо ”C” отдавна се е отклонил от развитието на съвременните процесорни архитектури и в много случаи дори спъва прогреса им. Да, статията има своите недостатъци, но като цяло тезата е вярна.

Това, което описваш е стандартното мислене в момента и то е правилно просто защото няма достатъчно хора които да могат да пишат свястно на достатъчно ниско ниво. Под ниско ниво не рзбирам C - който събира неодстатъците и на ниското, и на високото ниво - не разбирам естествено и прост асемблер за load/store машини, това би било мазохизъм. Но решение има, ако го назова бих нарушил анонимността си така че не го правя - а дори и да го направя това само ще предизвика спорове защото то е далеч от масова приетост, ако и да върши прекрасна работа там, където я върши. Ще минат години, може би десетилетия, докато светът узрее за това. Що се отнася до нечии блогове мерси но не, мерси. Тия дето ги пишат има доста какво да научат от мене (съжалявам за нескромното твърдение, правя го с чисто комуникационна цел, няма откъде да знаеш кой съм и какъв съм, дали ще приемеш това което ти казвам за себе си е отделна, твоя работа).

dp, Айде, по-полека, не те пращам към "нечии блогове", а към статия в списание към много сериозна организация. Тази статия е минала преглед от експерти в областта, в случая архитекти на процесори и разработчици на компилатори. Не е "просто нечие си мнение". Всъщност, доста странна реакция относно ACM и публикациите там ... Ми, не се издавай кой си, няма нужда. Хора със силни доводи нямат нужда името/титлите/работодатели/заниманието им да им служи като довод.

Е за доводите нито му е мястото тук, нито би стигнало ако и да беше. Работата ми говори достатъчно за мене, но както казах не искам да излизам от анонимност - така че няма как да продължим. Под "нечии блогове" имам предвид чиито и да е блогове, статии и т.н.

Летиш, летиш и съобщение : рестарира се след 5...4...3....2...1 за по-добра оптимизация на легализацията за гравитацията! Честито. Боинг Ви пожелава......

дайте ги на домуса. ще ги продаде за скраб и ще изпере парите в лудогорес

Краварски шитни са тия летящи ковчези Боинг това им е проблема

Да????? Чак сега????? А на изпитанията???? Открилиса че китайците им биха дуспата !!!!!?!? ПИН ще копува ербъси а не фантасмагории от USA!!!!!

Преди да пътувам вече ще питам какъв е самолета, целия мениджмънт на Боинг до стената.

Докато не достигнат 737 MAX жертви, няма проблем! ;) Интересно дали ще ги правят като колите, на които дистанциони пускаха команди, като да им се движат чистачките. Това обновление как ли се прави? Дали на място или през интернет!

След още два-три "инцидента" ще налучкат правилната комбинация

Принципа "проба грешка" е във всички направления на живота на планетата Земя.

проблемите са сравнително малки, човешките животи също

Колкото повече "атоматични системи", толкова повече проблеми. Както при автомобилите. Необходим е баланс между човек и система. Когаот дадена система прези на човека/пилота да си свърши работата, последния да може да я изключва при необходимост. И аз на колата имам система против буксуване, ама мога да си я изключвам, ако реша.

pri tova gore ima 300 choveka i da niamash kontrol nad mashinata e SUPER PROSTOTIA ... a v kolata ste max. 5 ...

Да бе!Ей го руският Ту който падна в Черното море и издави ,,Александровците” Светла им Памет!

Проблемът тук е, че без тази система за стабилизация пилотът не може или поне му е много трудно да управлява 737 Макс. За да 'вкарат' повече седалки, Боинг удължава корпуса, но без да мести крилата. За компенсация двигателите се монтират малко по-напред с удължаване на конзолите, които ги придържат към крилата. В резултат на това се нарушава стабилността на планера, която инженерите 'оправят' със системата за стабилизация. Лично аз не бих се решил да летя с Макс...

Ще те контрират с онзи побъркалият се втори пилот Андреас Лубиц, дето катострофира самолет умишлено.

Ще видим колко дефекта ще има и в другите американски кошници ф16 70 блок, да ви ..ера и на името

Най големият им дефект на F-16блок 70 ще да е,че може да сваля от много далеч ,,присъединително-асвобадительнъйе”самолети на ,,братска” нам страна.

каталясалият барутник ф-16 модел " ще ще ще" ще сваля руските самолети както винаги на снимачната площадка на накой холивудски филм за 20 ст.поръчан от БТВ нова или дойче зеле.Дори супер мега фамозните филмови невидими и невъзвможни ултра ф-35 падат като круши.

защо се радвате. Самолетът като свали руския самолет, следващия ще дойде да бомбардира града ви. Глупаци, не видели война и само за убийства мислят. Запасете се с памперси, щом искате война.

3евзек

Напълно в реда на нещата е, дори не си струва да се отбелязва. Дори Путин вече се е примирил със сваления самолет над Турция и дружи с Ердоган. Не си струва да се карат за незначителни събития.