Коментари - Разказват българи, пострадали на ферибота-факла | Днес.dir.bg

Разказват българи, пострадали на ферибота-факла

Като истински ад определил случилото се на ферибота “Норман Атлантик” Вергил Доспатлиев. Един от настанените в болница е и Галин Хайтов.

Обратно в новината

Коментари - Разказват българи, пострадали на ферибота-факла | Днес.dir.bg

Коментари

Поне капитана е напуснал последен. Стават такива работи, като се има в предвид колко малоумни хора има, всичко може да се случи. Хубаво е, че булгаристанците са нахални и са успели да се спасят преди децата и пенсионерите.

Да бяха си стояли в България,нищо нямаше да им се случи!

За съжаление България не е толкова безопасна. Но а дано! Би трябвало да бъде.

Абе, вие пътували ли сте с ферибоот, за да знаете какво е!?На тия фериботи винаги има строг ред и отговорност!Куфарите и колите са в трюма, подредени по дестинация, докъде ще се пътува.В гръцките лайнери от Атина до островите е претъпкано, на всеки остров се изсипва сума ти народ-от порядъка на малко градче!Самият ферибот е многоетажен, с много зали, салони, ресторанти, каюти, палуби, тоалетни,огромно пространство!При всяко потегляне и спиране звучи сигнал от сирена, предупреждение и пожелания на много езици!На български няма превод, но който знае езици, разбира напътствията и указанията на персонала!Даже и лете, при хубаво и слънчево време, при спокоен вятър, пак си е страшничко в открито море!Ферибота се люшка и имаш чувството, че всичко се люлее под кратата ти и нямаш стабилна почва!А в такива критични ситуацие си е направо геройство да запазиш самообладание и да действаш бързо и според правилата!Добре, че хората са спасени и критичната ситуация е овладяна!Бог да пази всички ни!

Към всички, които смятат, че само тук в България има безхаберие и безотговорност - ето Ви случай, в който се вижда, че има проявена безотговорност в особено голям и опасен размер. На този ферибот не са имали добра подготовка за евентуална евакуация на хора. Добре че всичко все пак приключи добре и няма много жертви!

Безхаберие има на всякъде където дрънкат и играят пари. А няма капитализъм без дрънкането на пари. БГ с нищо не се отличава по основните неща от останалите капиталистически държави по света.

Aко на кораба беше Б.Борисов,а той е пожарникар,всичко щеше да приключи на минутата....

И какво, сега като са пострадали по време на огъня дайте да ги направи направо хора на годината, националния герои... Това ли искате всички тука дето сте започнали да ги съжалявате? Хайде и по един паметник на всеки в центъра на София да вдигнем на мястото на Сердика... И по един голям булевард да им кръстим на тяхно име не щете ли? Па и да им дадем по 2-3 къщи в Бояна на всеки да си има за всеки случай... Какво ви става бе хора, това са най-обикновени граждани! Ни повече, ни по-малко от нас! Нищо, че имената им ги има по новините! Това не ги прави свръхчовеци! Това не ги прави богопомазани! Разберете го! Не всеки, който го дават по новините е нещо свръхестествено!

Понеже никой друг не се наема да обясни,а пежду пишещите има колеги които са с по-голям морски стаж от мен ...на всяко спасително средство-лодка ,надуваем плот има сателитен предавател за обозначение на мястото където се намира в морето спасителното средство! Как така ,питам аз са били нужни цели 9 часа за да бъдат открити и спасени?! После от момента на подаване на сигнала за бедствие -Мейдей в 4 часа сутринта до моментът на реалните спасителни работи от бреговите служби на Италия са изминали цели 9 -10 часа!!!В моментът когато капитанът е решил,че корабът трябва да се напусне морето не е било толкова бурно, а филмите от първият хеликоптер показва,че даже има и слънце!!!

сигналът за бедствие е подаден шест часа след началото на пожарът!!! ти къде го чу това за четири часът!!!

Спекулации колкото искаш. Разследването ще покаже истините. Важното е че почти всички са спасени. Жалко за МПС-тата. Другото интересно е как точно се разраства пожар на кораб след като всичко е желязо навсякъде. Бил съм на фериботи - нямат дървени облицовки и тем подобни, само в ресторанта евентуално.

...корабът е пет годишен-нов дето се вика.Има телекамери на товарните палуби има сензори за пушек дим огън,нам ко си и явно никой не е следил състоянието на товарните палуби-отговорноста за това е старши помощник капитана.А иначе гори това което може да гори-боята по палубата,автомобилите наблизо-горивото им -пълна трагедия!

Мога само да кажа,че ако това се беше случило по линията-Игуменитца -Бари,или Игуменитца-Бриндизи броят на българите на борда щеше да бъде десетократно по-вече! Морските конвенции за превоз на пасажери трябва спешно да бъдат променени!!! Морето е екстремна среда и в него обикновенни пасажери без и най-малък опит за оцеляване нямат място!Пасажерите преди да се качат на борда на плавателното средство трябва да бъдат обучени -какво е сигнал за общокорабна тревога къде са изходите на кораба водещи до спасителните средства и никога да не скачат зад борд!

Колко от пишештите тук,например знаят ,какво означава сигнал с звънците на кораб-7 къси и един дълъг? Много е вероятно също така сигналът за общокорабна тревога да е бил издаден на време ,но пасажерите не са знаели какво означава той и какво трябва да правят в такива моменти!

дя-до

"Галин е сред първите качили се на спасителните лодки" На Титаник е имало 91 българи. Оцелели са 53 - 58%. Били са в трета класа, където общият процент на оцелелите е 25%. Били са само мъже, а правилото е било да се спасяват първо жените. Да се гордеем ли, да се срамуваме ли с умението на българина да оцелява в такива ситуации?

Това си е за срам. Близо половината нашенци са се издавили. Требва да се гордеем, ако например само българите бяха оцелели. Е това е як резултат!

Чул си го от българските новини, е те използват гоогле за превод. Я надникни в оригиналните сайтове за новини.

Капитаните на кораби са хора с дълга плавателна практика с голям опит в корабоводенето,и лица с отговорности! Тепърва ще се доказва как и кога е издаден сигналът на борда за общокорабна тревога! Имало ли е хора ,които са допускани да спят в автомобилите си!Редовна практика ли е било това?!Защо в спасителните лодки не е бил попълнен броят на местата а е допускано лодка с вместимост 150 човека да се спуска на вода със само-50 човека! Как на практика е провеждал капитанът евакуацията на хората и още и още.... За ограничаването и гасенето на пожара се споменава,че на товарните палуби е имало две независими системи за гасене! Едната е била с вода а другата с пяна!Как са били използвани те? ТТова следствието евентуално ще докаже по късно,ако има желание някой да доказва каквото и да е !

Е тя пък за къде се е разбързала. Винаги се дава път на младите.

Гледам и не вярвам на очите си. Какви глупости,колко излишни приказки. Колко от многознайковците тук са попадали в критични ситуации и са реагирали правилно. Дали като капитани,дали като пилоти,дали като шофьори или просто в ежедневието. В това ежедневие сме свидетели на какви ли не безмислици при които дори загиват хора. И все търсим вината в ръководния фактор и все той ни е виновен. Как мислите дали е по силите на един човек, пък бил той и капитан да се справи сам с кораб на който има 50 души персонал,400 пътника,200коли. Или са допуснати ред нарушения,които еди човек няма как да обхване чисто физически. Да не би капитана да продава билетите, или да подрежда колите, или да ги укрепва. Да не би той да стои на всяка лодка и да следи как се спуска на вода или през това време да гаси с пожарната система, докато разговаря с властите по телефона. Да не би ферибота да е негов и той да си набира екипажа. Или да е присъствал на последната инспекция. Както капитана,така и пилотите,така и машинистите отиват на работа, качват се на машината и я управляват. Годността и техническата поддръжка се сертифицират и извършват от други. Така че не очаквайте и не си мислете че един човек може да е бог.

Капитанът е отговорен за живота на пасажерите,за плавучеста на кораба,за организирането и провеждането на спасителните операции за запазване животът на всички хора намиращи се на борда!

Това да не е кораб с 15 души екипаж. Той да не е сторъкия Шива или си мислиш че е господ. Не е ,той е просто човек.

Случвало ми се да се държа и като герой, и като последния страхливец- човек не знае как ще реагира в определенна ситуация; най- лесно на топло зад прикритието на комповете си да се правим на отворени, но истината е една- в минути на стрес и страх човек реагира първосигнално и само малцина наистина са героите, в повечето случаи чувство за самосъхранение надделява и човек в последствие мисля и премисля къде сгреши и как би тлябвало да действа.

Като ни се случи нещо лошо уреваваме целия свят,нещо което много ме дразни.

Турци и сирийци са раздавали шамари на жени и деца за да бъдат първи спасени от хеликоптерие на военните!

В италианските медии и по форумите пишат,че капитанът-италианец бил герой.Останал бил на борда до края,а не е избягал като Скетино-Коста Конкордия. Скетино уби над 30 човека и още е на свобода! А този герой останал на борда до последно е за затвора-до живот!

Нашия пръв у лодката! Добър тренинг, баце!

Не става за главна роля в титаник

Да видим сега ще има ли съд,правосъдна система?! Ако това се беше случило в България куп глупости щях да прочета. Гърци/италианци ли нека да видим ще има ли последствия или осъдени за тази трагедия? Никаква организация, ако се случи потъване или запалване на ферибота???? Къде са органите, които проверяват, а??? Мизерници такива, питам само ако това се беше случило и ферибота беше под български флаг? Куп знайни и незнайни организации щях да се изходят, включително и черногледите българи по темата! Вижте какво става с "европейците" гърци, италианци и прочие измет!

140 човека изгоряха живи на фериботът Моби Принц преди 20 и по-вече години и още няма осъдени в Италия!

Ако това се беше случило около България.....мамооо и каква спасителна операция щеше да се проведе.

тъи като много се говори за европа??? хората са се събудили в каютите от пушекът!!! никои не е подал сигнал за пожарът??? било е около четири и нещо сутринта!!! пълен хаос!!! в пет и половина се обажда пасажер на ,,бреговата полиция,, в гърция за да им каже че има пожар??? тогава корабът е бил на около дваисет и пет мили от корфу??? във десет и четиридесет капитанът официално съобщава че корабът е бедстващ и трябва да му помогнат??? след шест часа??? пожар!!! преди всичко ,,бизнесът,,!!! имало е дваисет товарни автомобила в повече!!! капитанът -италианец!!! половината екипаж гърци другата италианци!!!

Много точно казано 100+

Ророто било претоварено и капитанът е чакал живата сила да се издави ,а товарът да изгори. И едва когато показателите за претоварване влязът в нормата се е обадил.

Българина е силно копеле, ръга се, бута се, прережда се и първи скача в лодката.

Все още някои хора имат лош спомен за прехвърлянето от един ферибот на друг в открито море, заради авария и пожар. Спомняме си как през нощта над черната бездна преминаваха камиони и коли с хора!

Кораба е бил претоварен с около 30 транспортни средства и вероятно с около 100 човека. За всичко това е било платено в брой и парите са изчезнали в джобовете на екипажа, начело с капитана. Я по добре да не се правят на герои П.П. Затова властите не знаят колко са пътниците !

Това за гърците е напълно нормално и е винаги!

Който е пътувал на тези кораби знае ,че всички са под гръцки флаг и дори луксозните лайнери са страшно мръсни , експлоатират се постоянно, без необходимата поддръжка , защото са италиански - приходите отиват в Гърция! Така Италия изплаща репарации за втората световна война на Гърция! Гърците са страшни мизерници!!!

Нашенецът скочил пръв в първата лодка. Така де, ние сме наи хитри и най тарикати, какво като има жени и деца, животеца ни е по скъп от дълга за хуманност.

Глупости. Просто нашенците си купуват най евтините билети . За палуба. И реално са най близко до лодките.

За сведение най-евтините билети са най-далече от палубата. Пък ако е за по-евтино може камиона на ферибота, а ти да плуваш зад него.

Радвам се че са живи. Дано не се повтаря този Ад никога.

я, де се пръкнало синчето на цк, в рим бе:)

През тази година италианците за "царе" в морето, а малайзийците в небето.

Било е ад! Спасени са! Единият е спял ,събудил се е скочил в лодката ама тя се уплела ,но все пак паднала във водата! Навън буря, силен вятър, вълни ,дъжд,но са спасени! Нямат документи-изгорели са на кораба. Посланника обаче ще им помогне. Адът свърши!

Адът не е свършил. Корабът е бил претоварен. Не е имало каюти за всички пътници. Някои от пътниците са спали в превозните си средства, където е недопустимо да пребивават. Някой е запалил печка да се посгрее. Адът започва. Виновните са живи. Адът продължава.

Преиграват.

Не ти го пожелавам, ама някой ден ще ти се случи нещо подобно и все ще се намери някоя чума да ти каже, че преиграваш.

Бил съм в морето през зимата на бедстващ кораб. Изобщо не преиграват. В такива ситуации се вижда кой колко струва ...

Коментари - Разказват българи, пострадали на ферибота-факла | Днес.dir.bg

Разказват българи, пострадали на ферибота-факла

Като истински ад определил случилото се на ферибота “Норман Атлантик” Вергил Доспатлиев. Един от настанените в болница е и Галин Хайтов.

Обратно в новината

Коментари - Разказват българи, пострадали на ферибота-факла | Днес.dir.bg

Коментари

Поне капитана е напуснал последен. Стават такива работи, като се има в предвид колко малоумни хора има, всичко може да се случи. Хубаво е, че булгаристанците са нахални и са успели да се спасят преди децата и пенсионерите.

Да бяха си стояли в България,нищо нямаше да им се случи!

За съжаление България не е толкова безопасна. Но а дано! Би трябвало да бъде.

Абе, вие пътували ли сте с ферибоот, за да знаете какво е!?На тия фериботи винаги има строг ред и отговорност!Куфарите и колите са в трюма, подредени по дестинация, докъде ще се пътува.В гръцките лайнери от Атина до островите е претъпкано, на всеки остров се изсипва сума ти народ-от порядъка на малко градче!Самият ферибот е многоетажен, с много зали, салони, ресторанти, каюти, палуби, тоалетни,огромно пространство!При всяко потегляне и спиране звучи сигнал от сирена, предупреждение и пожелания на много езици!На български няма превод, но който знае езици, разбира напътствията и указанията на персонала!Даже и лете, при хубаво и слънчево време, при спокоен вятър, пак си е страшничко в открито море!Ферибота се люшка и имаш чувството, че всичко се люлее под кратата ти и нямаш стабилна почва!А в такива критични ситуацие си е направо геройство да запазиш самообладание и да действаш бързо и според правилата!Добре, че хората са спасени и критичната ситуация е овладяна!Бог да пази всички ни!

Към всички, които смятат, че само тук в България има безхаберие и безотговорност - ето Ви случай, в който се вижда, че има проявена безотговорност в особено голям и опасен размер. На този ферибот не са имали добра подготовка за евентуална евакуация на хора. Добре че всичко все пак приключи добре и няма много жертви!

Безхаберие има на всякъде където дрънкат и играят пари. А няма капитализъм без дрънкането на пари. БГ с нищо не се отличава по основните неща от останалите капиталистически държави по света.

Aко на кораба беше Б.Борисов,а той е пожарникар,всичко щеше да приключи на минутата....

И какво, сега като са пострадали по време на огъня дайте да ги направи направо хора на годината, националния герои... Това ли искате всички тука дето сте започнали да ги съжалявате? Хайде и по един паметник на всеки в центъра на София да вдигнем на мястото на Сердика... И по един голям булевард да им кръстим на тяхно име не щете ли? Па и да им дадем по 2-3 къщи в Бояна на всеки да си има за всеки случай... Какво ви става бе хора, това са най-обикновени граждани! Ни повече, ни по-малко от нас! Нищо, че имената им ги има по новините! Това не ги прави свръхчовеци! Това не ги прави богопомазани! Разберете го! Не всеки, който го дават по новините е нещо свръхестествено!

Понеже никой друг не се наема да обясни,а пежду пишещите има колеги които са с по-голям морски стаж от мен ...на всяко спасително средство-лодка ,надуваем плот има сателитен предавател за обозначение на мястото където се намира в морето спасителното средство! Как така ,питам аз са били нужни цели 9 часа за да бъдат открити и спасени?! После от момента на подаване на сигнала за бедствие -Мейдей в 4 часа сутринта до моментът на реалните спасителни работи от бреговите служби на Италия са изминали цели 9 -10 часа!!!В моментът когато капитанът е решил,че корабът трябва да се напусне морето не е било толкова бурно, а филмите от първият хеликоптер показва,че даже има и слънце!!!

сигналът за бедствие е подаден шест часа след началото на пожарът!!! ти къде го чу това за четири часът!!!

Спекулации колкото искаш. Разследването ще покаже истините. Важното е че почти всички са спасени. Жалко за МПС-тата. Другото интересно е как точно се разраства пожар на кораб след като всичко е желязо навсякъде. Бил съм на фериботи - нямат дървени облицовки и тем подобни, само в ресторанта евентуално.

...корабът е пет годишен-нов дето се вика.Има телекамери на товарните палуби има сензори за пушек дим огън,нам ко си и явно никой не е следил състоянието на товарните палуби-отговорноста за това е старши помощник капитана.А иначе гори това което може да гори-боята по палубата,автомобилите наблизо-горивото им -пълна трагедия!

Мога само да кажа,че ако това се беше случило по линията-Игуменитца -Бари,или Игуменитца-Бриндизи броят на българите на борда щеше да бъде десетократно по-вече! Морските конвенции за превоз на пасажери трябва спешно да бъдат променени!!! Морето е екстремна среда и в него обикновенни пасажери без и най-малък опит за оцеляване нямат място!Пасажерите преди да се качат на борда на плавателното средство трябва да бъдат обучени -какво е сигнал за общокорабна тревога къде са изходите на кораба водещи до спасителните средства и никога да не скачат зад борд!

Колко от пишештите тук,например знаят ,какво означава сигнал с звънците на кораб-7 къси и един дълъг? Много е вероятно също така сигналът за общокорабна тревога да е бил издаден на време ,но пасажерите не са знаели какво означава той и какво трябва да правят в такива моменти!

дя-до

"Галин е сред първите качили се на спасителните лодки" На Титаник е имало 91 българи. Оцелели са 53 - 58%. Били са в трета класа, където общият процент на оцелелите е 25%. Били са само мъже, а правилото е било да се спасяват първо жените. Да се гордеем ли, да се срамуваме ли с умението на българина да оцелява в такива ситуации?

Това си е за срам. Близо половината нашенци са се издавили. Требва да се гордеем, ако например само българите бяха оцелели. Е това е як резултат!

Чул си го от българските новини, е те използват гоогле за превод. Я надникни в оригиналните сайтове за новини.

Капитаните на кораби са хора с дълга плавателна практика с голям опит в корабоводенето,и лица с отговорности! Тепърва ще се доказва как и кога е издаден сигналът на борда за общокорабна тревога! Имало ли е хора ,които са допускани да спят в автомобилите си!Редовна практика ли е било това?!Защо в спасителните лодки не е бил попълнен броят на местата а е допускано лодка с вместимост 150 човека да се спуска на вода със само-50 човека! Как на практика е провеждал капитанът евакуацията на хората и още и още.... За ограничаването и гасенето на пожара се споменава,че на товарните палуби е имало две независими системи за гасене! Едната е била с вода а другата с пяна!Как са били използвани те? ТТова следствието евентуално ще докаже по късно,ако има желание някой да доказва каквото и да е !

Е тя пък за къде се е разбързала. Винаги се дава път на младите.

Гледам и не вярвам на очите си. Какви глупости,колко излишни приказки. Колко от многознайковците тук са попадали в критични ситуации и са реагирали правилно. Дали като капитани,дали като пилоти,дали като шофьори или просто в ежедневието. В това ежедневие сме свидетели на какви ли не безмислици при които дори загиват хора. И все търсим вината в ръководния фактор и все той ни е виновен. Как мислите дали е по силите на един човек, пък бил той и капитан да се справи сам с кораб на който има 50 души персонал,400 пътника,200коли. Или са допуснати ред нарушения,които еди човек няма как да обхване чисто физически. Да не би капитана да продава билетите, или да подрежда колите, или да ги укрепва. Да не би той да стои на всяка лодка и да следи как се спуска на вода или през това време да гаси с пожарната система, докато разговаря с властите по телефона. Да не би ферибота да е негов и той да си набира екипажа. Или да е присъствал на последната инспекция. Както капитана,така и пилотите,така и машинистите отиват на работа, качват се на машината и я управляват. Годността и техническата поддръжка се сертифицират и извършват от други. Така че не очаквайте и не си мислете че един човек може да е бог.

Капитанът е отговорен за живота на пасажерите,за плавучеста на кораба,за организирането и провеждането на спасителните операции за запазване животът на всички хора намиращи се на борда!

Това да не е кораб с 15 души екипаж. Той да не е сторъкия Шива или си мислиш че е господ. Не е ,той е просто човек.

Случвало ми се да се държа и като герой, и като последния страхливец- човек не знае как ще реагира в определенна ситуация; най- лесно на топло зад прикритието на комповете си да се правим на отворени, но истината е една- в минути на стрес и страх човек реагира първосигнално и само малцина наистина са героите, в повечето случаи чувство за самосъхранение надделява и човек в последствие мисля и премисля къде сгреши и как би тлябвало да действа.

Като ни се случи нещо лошо уреваваме целия свят,нещо което много ме дразни.

Турци и сирийци са раздавали шамари на жени и деца за да бъдат първи спасени от хеликоптерие на военните!

В италианските медии и по форумите пишат,че капитанът-италианец бил герой.Останал бил на борда до края,а не е избягал като Скетино-Коста Конкордия. Скетино уби над 30 човека и още е на свобода! А този герой останал на борда до последно е за затвора-до живот!

Нашия пръв у лодката! Добър тренинг, баце!

Не става за главна роля в титаник

Да видим сега ще има ли съд,правосъдна система?! Ако това се беше случило в България куп глупости щях да прочета. Гърци/италианци ли нека да видим ще има ли последствия или осъдени за тази трагедия? Никаква организация, ако се случи потъване или запалване на ферибота???? Къде са органите, които проверяват, а??? Мизерници такива, питам само ако това се беше случило и ферибота беше под български флаг? Куп знайни и незнайни организации щях да се изходят, включително и черногледите българи по темата! Вижте какво става с "европейците" гърци, италианци и прочие измет!

140 човека изгоряха живи на фериботът Моби Принц преди 20 и по-вече години и още няма осъдени в Италия!

Ако това се беше случило около България.....мамооо и каква спасителна операция щеше да се проведе.

тъи като много се говори за европа??? хората са се събудили в каютите от пушекът!!! никои не е подал сигнал за пожарът??? било е около четири и нещо сутринта!!! пълен хаос!!! в пет и половина се обажда пасажер на ,,бреговата полиция,, в гърция за да им каже че има пожар??? тогава корабът е бил на около дваисет и пет мили от корфу??? във десет и четиридесет капитанът официално съобщава че корабът е бедстващ и трябва да му помогнат??? след шест часа??? пожар!!! преди всичко ,,бизнесът,,!!! имало е дваисет товарни автомобила в повече!!! капитанът -италианец!!! половината екипаж гърци другата италианци!!!

Много точно казано 100+

Ророто било претоварено и капитанът е чакал живата сила да се издави ,а товарът да изгори. И едва когато показателите за претоварване влязът в нормата се е обадил.

Българина е силно копеле, ръга се, бута се, прережда се и първи скача в лодката.

Все още някои хора имат лош спомен за прехвърлянето от един ферибот на друг в открито море, заради авария и пожар. Спомняме си как през нощта над черната бездна преминаваха камиони и коли с хора!

Кораба е бил претоварен с около 30 транспортни средства и вероятно с около 100 човека. За всичко това е било платено в брой и парите са изчезнали в джобовете на екипажа, начело с капитана. Я по добре да не се правят на герои П.П. Затова властите не знаят колко са пътниците !

Това за гърците е напълно нормално и е винаги!

Който е пътувал на тези кораби знае ,че всички са под гръцки флаг и дори луксозните лайнери са страшно мръсни , експлоатират се постоянно, без необходимата поддръжка , защото са италиански - приходите отиват в Гърция! Така Италия изплаща репарации за втората световна война на Гърция! Гърците са страшни мизерници!!!

Нашенецът скочил пръв в първата лодка. Така де, ние сме наи хитри и най тарикати, какво като има жени и деца, животеца ни е по скъп от дълга за хуманност.

Глупости. Просто нашенците си купуват най евтините билети . За палуба. И реално са най близко до лодките.

За сведение най-евтините билети са най-далече от палубата. Пък ако е за по-евтино може камиона на ферибота, а ти да плуваш зад него.

Радвам се че са живи. Дано не се повтаря този Ад никога.

я, де се пръкнало синчето на цк, в рим бе:)

През тази година италианците за "царе" в морето, а малайзийците в небето.

Било е ад! Спасени са! Единият е спял ,събудил се е скочил в лодката ама тя се уплела ,но все пак паднала във водата! Навън буря, силен вятър, вълни ,дъжд,но са спасени! Нямат документи-изгорели са на кораба. Посланника обаче ще им помогне. Адът свърши!

Адът не е свършил. Корабът е бил претоварен. Не е имало каюти за всички пътници. Някои от пътниците са спали в превозните си средства, където е недопустимо да пребивават. Някой е запалил печка да се посгрее. Адът започва. Виновните са живи. Адът продължава.

Преиграват.

Не ти го пожелавам, ама някой ден ще ти се случи нещо подобно и все ще се намери някоя чума да ти каже, че преиграваш.

Бил съм в морето през зимата на бедстващ кораб. Изобщо не преиграват. В такива ситуации се вижда кой колко струва ...