66-годишният "Дунав мост" се руши (снимки)

На места се е оголила арматурата и има компрометирани фуги

Обратно в новината

Коментари - 66-годишният "Дунав мост" се руши (снимки) | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Не че не може да се направи свестно, но ако се направи добре ще изтрае дълго, а от пътно строителство се краде най-много.

Траяновият мост (на румънски: Podul lui Traian; на румънски: Podul lui Traian; на сръбски: Трајанов мост), най-дългият мост от Античността, е първият дълготраен мост над Дунав, свързвал бреговете на днешните Сърбия и Румъния. Мостът е бил с дължина над 1135 м и се е намирал над Дунав от Дробета-Турну Северин и пътя в скалите през пролома Железни врата до Кладово. Строен е от 103 г. до 105 г. от дърво върху каменни стълбове. Построен е от римската войска заради втория поход на император Траян против даките. Проектиран е от гръка Аполодор от Дамаск, главен архитект на император Траян. Изобразен е на Траяновата колона в Рим. Дървеният мост е разрушен през 270 г. от император Аврелиан, когато римляните напускат Дакия. През 2003 г. са останали само 8 каменни стълба от него. -------- Моста е просъществувал 165 години!!!. Разрушен е нарочно. Сигурно е можел да просъществува още. Да им се чудиш на римляните, как са строили!

Асфалтааа. Що не пробват и ковид болните да зариват с асфарт, белкем и там помогне. Лекари и сестри нема, болници нема, ама асфарта му е майката ...

И до него ще се стигне, не берете грижи. Имаме си градящи управници, за ГЕРБ говоря, естествено. Някой да не помисли, че корнелия става за нещо. БСП трябва да се махнат изцяло. Още депутати от ГЕРБ трябват. Алп тпва стане, рязно ще тръгнем напред!!!

Статията е за моста, тоя тупан въртя-сука да си напише опорките ни в клин, ни в ръкав.

Няма го Кольо Фичето !!!!

Ами спрете го за месец и ...какво толкова го умувате.? Има друг мост. Пуснете фериботи и това е. Сега ще почнат инспекции, анализи, доклади, лаборатории, допитване до Брюксел, дпоитване и до Москва,допитване и до бай Кольо......,който си сшомня със сълзи на очи детските години при комунизма.....

Компрометират се хора, дирници незнаещи Български език. Компромати се правят срещу хора а не срещу мостове. Корупцията вирее в държавния апарат от живи "калинки" на държавни постове а не всред арматурата на РУШАЩИЯТ са Дунав Мост 2. Дунав Мост 1 е построен от Св. Цар Константин Велики и стои непокътнат стотици години. Днес руините му още стоят до Оряхово - след 1700 г.

Абе на който му трябва мост да си го строи. Аз последно го ползвах преди 33 години. Тогава моста беше як и здрав като нас на по 20. Тошо поливаше половин България с напоителни системи. Още има остатъци от помпените станции по Русенския Лом близо до скалния манастир. Трафопоста сега е приватизиран и в него гледат кокошки.

66 години. Отдавна е навъптял възраст за пенсия. Помня старите мостове през десетина години цялата конструкция на пътя се сменяше носещите греди се обследваха и се заменяха започналите гнилостни процеси. Когато е проектиран Дунав мост надали някой е сметнал че ще превинават 2000 товарни камиона с тежестта на два танка Т34. Преди влеме коментирах и строителният техникем/гимназия навремето имаше кадри които можеха да пресметнаг "греди" на две подпори, и в механотехническото училище, а и в бившият ВИМЕС. Да извадят старите чертежи и по тях да се пресметната носещите греди и конзоли при днешното натоварване - това с огледа е ава газа работа. Ще дойде машиниста на печката за топене на битума и какво ще каже, Ами ще закърпим малко дупката, две кофи асфалт валяка -и готова 10 милиона лева.... Ще вземе парите и още зимата като духне вятъра от мъртвите сибирски полета ще почнат да падат буци. Интересно е и как се е счупил гребена на фугата, доколкото си спомням е мартенов продукт а не на доменните пещи. Или да се направи цялостна пресмятане на носещата способност на моста или да мислят за събаряне и ново да продължителност 10 -15 години

Инспекция на всички мостове.

Баси колко некадърно са строили по соц-време! Минат не минат 60-70 години и хоп - ремонт си требе! Не е като сегашната наша строителна гордост - премиеринът ни, царят на магистралите Бойко Борисов - всичко което е построли е супри - до необходимият му основен ремонт минават цееели 100 дни!

Дори не успявате да прокарате тезата си по опорните точки. Да не би премиерът Бойко Борисов да е пресмятал магистралата! Да не би той да е сметнал каква подлока сада се слижи, колко е дабелината на едрият камък в темела, пък после по дребния после трошляка. Ми то най лесното е Бойко е виновен. Да не би магистралите да са били курсовият му проект за избиране и преизбиране. Да не би Бойко Борисов да направи аритметиката на моста Видин Калафат, та отдавне вече вървят профилактичните ремонти на асфалта.

той се занимава само финансово с магистралите - с колко ще се напълни чекмеджето и тем подобни сметки и проценти...

мръсни комунисти, дето построиха моста в Генуа, който взе, че се срути. Срам за комундетата!!!

_stankow

Маа им комунисти - нарочно настроиха толкова много, за да компрометират батето Борисов. ! Да му цедят сега бюджета, да прави ремонти ! :D :D

Опитайте с плюнка! Протестиращите ще ви услужат!

Такса "Дунав мост" отива в държавата, дупките и катастрофите остават за община Русе.

Само за размисъл - по времето на древен Рим в българският участък на Дунав е имало точно 2 моста, колкото са и сега. Толкова за прогреса.

Моста се руши само в бг участъка. Другата му половина се поддържа както трябва и всичко и е наред. Просто така е в територията управлявана от прост но нагъл пожарникар.

Комунистът Боко Тиквата ще построи нов-той е велик,най-великия крадец !

Доколкото си спомням май построи. Бихте ли ми обяснили тия дето управляваха 20 години преди него какво по-точно построиха???

Обясни, понеже си отворен, кой колко средства, най-вече от Еврофондове, е "усвоил" и какво е направено срещу това и какво е качеството на изпълнение. Както и на тия 20 години преди ТОЛУПА, който краде 10 години вече.

е обясни тогава на кого спряха еврофондовете и защо...

сега те дочетох, извинявай ;)

България се срина за 30 г. благодапение на псевдодемократичната ерес

Прости коментари. Ама по комунизма били строили-господа тъпаци, по комунизма по тия пътища и мостове годишно минаваха толкова превозни средства колкото сега минават за една седмица. Ама бил се бил повредил-Ами нормално нали когато затворят нещо за основен ремонт, веднага се надига вой ама как нали го построиха преди година две три какъв е тоя основен ремонт ама как така. Навсякъде на места с интензивен трафик се налага поддръжка и ремонти всяка година. Обаче наш Ганьо не приема че някъде трябва да се правят ремонти. Тъй с тоя мост така. А и не само с него. А между другото локалната там администрация, дето уж трябва да се грижи на моста де е спала до момента?? Щото тия администрации 90% от хората са с по 30 40 годишен трудов стаж, и са назначени доста преди ГЕРБ. Ей на и в моята община като изключим шефката и една-две секретарки, останалите всички те са с 20 години стаж и нагоре. Все в тая община.

Калинке Герберова, недей така да се излагаш момиче. Натискай се на мястото си в общината и се моли да са на всаст твоите, и да те държат на работа.

Понеже са некадърни се натискат за места в общините. И държавната администрация. А за разлика от вас аз си работя в частна фирма. И заплатата ми е много повече отколкото в тая общинска администрация. А това което съм го казал си е точно така. Ама не ви харесва.

Бай Иване, извади си главата измежду краката на Калинка Герберова. Факти: през 1967 година тръгнах пеша да отида в Смолян -до Троян не ме настигне нито един камион -стигнах пеша и ме върнаха заради един алкохолик който ме набеди че съм му откраднал ралите. През 1969 година си тръгнах за последно от Плевен излязох на шосето за Бяла - Русе след 5 часа ме настигна едно Берлие на Георги Найденов (Тексим) и ме взе на автостоп -тръгнах пеша защото нямах 2.59 за автобусен билет, както нямах и 2.30 за комбиниран билет през Сомовит.... За леки коли, за Жукове и Ниси въобще не говоря

Ами тогава би трябвало да помниш че всички товар исе возеха от влакове и от жп гарите ги разтоварваха с газката на РПК-то

_stankow

"по комунизма по тия пътища и мостове годишно минаваха толкова превозни средства колкото сега минават за една седмица" Но минаваха милиони тонове товари от и за СССР. А те влаковете го износват моста, не камионите. Под това оронено платно има ЖП линия, все пак !

"Преди дни е направен опит за частичен ремонт на проблемния участък. Той е бил залят със смола, за да се спре разрушаването му. Покритието обаче е унищожено за броени дни от преминаващите автомобили, като е останала само арматурата, а бетонът е напукан." И кой идиот реши да ремонтира чрез заливане със смола?!!! Хич да нямаш познания по пътно строителство, пак знаеш, че там, където минават превозни средства, настилката трябва да е солидна и трайна. Смола сложили.... Герберски иновации.

И арматура, вместо армировка... ;-)

Важно е да харчим милиарди за самолети щото там комисионните са супер, а и Чичко Сам е доволен и обича диктаторчета като Бойко услужливо загробващи собствения си народ.

тва Боко не го прави - тук няма далавера

Моста беше ремонтиран преди 5г? Да ви ...... И ремонта.

Преди 2 месеца през него с основание се притеснявах за живота си. Такъв разбит мост освен в полу-изоставени села не съм виждал.

2011 не е преди пет години.

България се управлява от мутри, тарикати и дилетанти и това е резултатът

България са управлява от масони, алчни пионки на Запада.

Така е, защото са го построили комунистите и последните 30 години не са го ремонтирали !!!

Комунистите нищо не са построили. Построили са го войниците от трудови войски, с безплатен труд. Панимаеш ?

Психодесен нали ?!?

А кой управлява тогава когато се е строял моста? Боко-мутрата или фашистите на Борис трети? Дебил соросоидно-либерастки-педалски!

Говори по същество бе червено говедо. "Комунистите" строили нещо си... Дтеба в червената кратуна, дтеба..

Добре си се кръстил..особено втората част на думата :) А иначе кой бил управлявал.. Когато цялата държава ти е концлагер, можеш да ги впрягаш да построят и планина..труда е безплатен Ама си прост..

Еи сега ще се появят фирмите на Дебелянчо и ще мъ ударят един ремонт на хартия за няколко миллиарда ....

Ми нормално, след като 30 години се поддържа "на парче" - няма нищо невероятно една конструкция, от КОГОТО и да е построена, да се руши. Дори Голдън Гейт ако не го поддържат ВСЕКИ ДЕН, ще се разкапе ,ама никой не е тръгнал да мучи колко лошо строят американците.

Тука ако правиш ремонт и поддръжка на даден път, значи си го построил калпаво. в България когато построиш нещо не трябва нито да го поддържаш нито да го ремонтираш щото това ще значи че докато си строил си спестявал материала.

И кво, не можа да изкара и 10 г. след основен ремонт ли?

На туй дето ние му викаме основен ремонт, на запад му викат ... и аз не знам как му викат "оправяне на част от проблемите" ?

"Основния ремонт" се състоеше от основно пребоядисване и запълване на някоя и друга дупка! Това на снимката може да се каже , че е идеално състояние -преди имаше истински дупки , ръката си можеше да пъхнеш в нея , виждаше се ж.п. линията отдолу!

така е при демокрацията. нещо, правено преди 100-на години сега се руши. ама е изкарало без проблеми 66 год. и няма кой да го поправи...

Даа..точно така е. В Германия , в САЩ, в Япония е точно, ама точно така! Откъде ви копаят такива болшевишки тикви, не е ясно...

Спокойно, на всеки 10 години ремонт на цената на колкото един нов мост.

Това е КОМУНИСТИТЕ са виновни!... от мойте асфалтови пътечки, след 66 години и снимки у ГУГЛЕ-то няма да са останали

За 3г съм минавал 6 пъти и последния път бях очарован от състоянието на моста от румънска страна. А от българска страна състоянието е плачевно.... Има инфраструктурни проекти но явно моста е сред маловажните и никой не му обръща внимание.. От румънската страна беше с нов асфалт, нови снадки и осветление а от нашата смачка асфалт събран в краят на платната и там кадето са снадките имаше големи дупки а за осветление няма да коментирам!

Трябваше да предложим на румънците да направят и нашия участък. Така щеше да ни излезе хем по-евтино, хем по-качествено. Щото ние ако го метнем, после пак ще има сума кусусри, а за цената - поне двойно от тази на румънците.

бързо Коцето и Балтата да идват да го гипсират и една перука да му турят, нали са най-новите спецЬОве по пътищата

Това е чудесна новина за управляващите Сега Бойко ще мине с джипа, ще отпусне спешно едни 400 милиона - при дължина на Дунав мост от 2 км това ще са рекордните 200 милиона на километър Знам даже и коя фирма ще спечели обществената поръчка за ремонта Чосле ще режем ленти

Ха сега се сети и чия фирма е правила ремонта преди 11 години.

Видими резултати ?!

ми има едно изпитано типично българско решение! забранете минаването на камионите!! да не вземе някой да го ремонтира? глупости!!! забранете движението на тежки автомобили и ще изкара още петилетка! после може да забраните преминаванито и на леки овтомобили!

Нали му правихте основен ремонт преди 5-6 години? Колко милиона усвоихте тогава? Баси крадците...

2011 са пет-шест години... Знаеш ли не е лошо да спреш с употребата на тия вещества.

Добре де, 9 години. Хвърлиха пари за половин нов мост. И 9 години по-късно - пак ремонт. Що не питаш германците, дали мостовете при тях се ремонтират основно на всеки 9 години? А там транспортът е много по развит от тук... Отворко нещастен!

бе, строят бе, ама докато построят едно парченце, предното се срутва!

Брей, не знаех че Дунав мост в Русе е строен от ГЕРБ, преди 66 години.

Е нали има идея за нов мост, който да е продължение на пътя В.Търново - Русе? Разправяха, че някъде около Мартен щял да бъде? Има ли някакво развитие на тази идея?

А таксата за преминаване, която събират, в чий джоб отива? Защото явно не отива за поддръжката на моста! Лапането и алчността нямат край! Пак трябва да има човешка жертва, за да се размърдат малко :(

А бе то поддържат, ама бетона не е вечен. Още повече бетон газен от камиони ежедневно. На мост строен за многократно по малък трафик. Решението е нов мост ама... за Дунав мост 2 чакахме 30 години, та за Дунав мост 3 не ми се мисли, колко ще се чака.