Расте недоволството срещу ремонта на ”Дондуков”
В петък в интернет официално беше качен проектът за реконструкцията на столичния булевард “Дондуков“, а общественото обсъждане e на 28 април.
Обратно в новинатаКоментари - Расте недоволството срещу ремонта на ”Дондуков” | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
А бе (нерегистриран)
Преди доста време гледах в холандския град Апелдорн как подменят настилката на ПЕШЕХОДНАТА зона в центъра. Бяха изкопали 70-80 см и подготвяха основата за нова настилка, а приготвените плочки представляваха каменни блокчета с ДЕБЕЛИНА ПОНЕ 30 см. Не виждам какво би могло да ги напука или размести. Впрочем не помня да съм виждал в Холандия, пък и другаде на запад, напукани и разкъртени "плочки". Това го правят за ПЕШЕХОДНА зона! А върху нашия паваж, с неговия наистина изключително здрав материал, но малък размер на паветата (15-ина см) ще тече интензивен поток автомобили, включително тежки, ще се потегля рязко, ще се натискат рязко спирачки - натоварването ще бъде голямо и разнопосочно. Каква ще бъде ПОДПАВАЖНАТА ОСНОВА, как паветата ще се свързват с нея и едно с друго, та паважът да издържа без деформации дълго време? Наблюденията, които всички имаме върху масово празноглавото нашенско изпълнение на подобно строителство, не създават никакви надежди за дълготрайна хубост и функционалност. А иначе и аз много харесвам паважа като улична настилка ...
теодор тошев
В тази държава трябва да има професия протестиращ. И данъци да се внасят за нея. Коквото и да стане все има недоволни и протестиращи. Вчера имаше един дето беше против чешките трамвай щото били унижение. Днес тези са против ремонта щото нямало обосвовка.
То и (нерегистриран)
бившия бул.Ленин,сега Цариградско шосе беше с павета. След реконструкцията му мисля през 70-те години на миналия век поставиха асфалт и от тогава минат, не минат няколко години и все го ремонтират.Ама ремонта е един...............
Гост (нерегистриран)
Целият идеален център - пешеходна зона + градски транспорт. На който не му харесва да патува с градски транспорт, да си ходи от където е дошъл.
алооо (нерегистриран)
Личи си че си гост от Чепръчане. В центъра живеят хора, които на всичкото отгоре имат и коли. Ко прайм?
Истината - четете! (нерегистриран)
Абсолютно никой до тук не спомена за основния недостатък на павираните улици: замърсяването с прах на въздуха. А той е МНОГО СИЛЕН ФАКТОР!!! Навремето по паважите са се движели файтони. Тънките колелета на файтона, покрити с желязна лайсна, не могат да вдигнат прах, минавайки по паваж. Било е даже по-шумно! Широките меки гуми на колите вдигат прах, като създават вакуум и завихряне при преминаването върху настилката. Едни от най-прашните райони са тези с централни улици с павета, като бул. Борис например. През 3-4 пресечки от Борис да живееш, ако оставиш отворени прозорците, ще бършеш дебел слой прах всеки ден. Сори за облика, но паваж измиване няма. Във фугите винаги има кал, респективно прах. Асфалтът се мие. Паважите са за пешеходни зони със съхранен старинен автентичен облик. Паваж за автомобилен път е като терор и принудително разболяване на жителите около него.
Център (нерегистриран)
Значи аз живея в центъра и съм много разочарован от тази селянка Сандъкова. В центъра са най-скъпи данъците, плащаме за паркиране, за да може с тези пари да оправят пътищата на руските катакомби в Люлин или Безнадежда, защото са повече гласоподаватели, а центъра дето е най-хубавата част на града е като Луната. Тази измет от Герб с пътищата не ги виждам. София винаги е била с лоши пътища. А тези няколко места с направени пътища е с европари, където всяка една маймуна може да направи проект да даде на фирмата на приятел да го направи както идеално правят заклетите комуняги и охранители на комунистически дикаторти от Гроб. Дондуков е по-зле от факултето в момента и където има павета е пълна мизерия и хората само си трошат колите и избягвайки дупките е доста по-опасо за пешеходците. Развалиха центъра селяните от Герб и тази от Самоков грозноватата. Всички тротоари са потрушени с колчета, за които си плащамне всеки ден за паркиране и си удряме броните. Зимата си плащаш да паркираш в 2 метрова преспа. На моята улица в центъра няма нито едно останало право колче, а плочките под тях са потрушени. Като гледам ще си останем дълго още бананова република. Хората по-света строят най-вискотие сгради на света за същото време, които тия малумници оправят тунел на магистрала, които междувременно убива някой или ремонтират зле един булевард. Но това е демокрацията. Мнозинството си иска както е сега и Герб. Значи всеки народ си заслужава управляващите.
В кой център? (нерегистриран)
Не уточняваш в центъра, на кое село си, защото аз живея на Княз Борис и преди една година асфалтираха улицата и сега е перфектна! Асфалтираха и Асен, която беше гробница. не може всичко изведнъж да се оправи в един град занемарен от 70 години.
user (нерегистриран)
Ама разбира се - трябва да се взима впредвид само мнението на твоят идол бойко борисов ! Откъде накъде хората ще имат мнение а герберастче ? Че даже и всеки човек имал отделно мнение - нечувано ! Трябва всички да мислят еднакво като НЕГО ! Ето виж се тебе - попиваш жадно всяка НЕГОВА дума и си нахранен !
3евзек
Най-удачно за привличане на още туристи ще бъде поставянето на оригинален тракийски паваж, за да връща хората 2000 г. назад в историята.
Светла (нерегистриран)
Аз участвах в гласуването за трите предложени проекта. Моето лично мнение е, че вариантът - комбинация асфалт и паве, в най-голяма степен отговаряше на облика на района. Разочарована съм, че чарът на Дондуков ще изчезне напълно, превръщайки в един най-обикновен асфалтиран булевард....
pileto (нерегистриран)
Не ставайте глупаци! Паветата са много по-издържливи от асфалта.
3евзек
А превозните средства по-издържливи ли стават на павета?
Изтъкнат пешеходец (нерегистриран)
Искам по-бързо да се направят ТРОТОАРИТЕ. Това не е център, а гробища. По-бързо да се сложат издръжливи елементи, за да се гарантира спокойно движение на хората.
emsi_78@abv.bg
Паветата като ги хресвате си ги ги купете за в коридора и спалнята в къщи аз съм от 1932 в гр.София.Искам асвалт и тишина ако е опасно за живота на дондуков значи си гледаи сериала турския по нова и др.и не даваи акъл.:
user (нерегистриран)
Лъжец, 78 набор си палячо, от каква 32 година си в София ! Паветата са символа на повечето улици в София, по-екологични са, по-здрави са - необходимо е само да се реконструират и готово !
79870 (нерегистриран)
Да си ги носят вкъщи тия павета!!! Нали гласувахме, какво искат сега, национален референдум ли?
Математика (нерегистриран)
Искат да сложат асфалт, за да преасфалтират всеки две години и да се крадат милиони левове.
От провинцията (нерегистриран)
Преди години в едно малко, но китно градче премахнаха паважната настилка. Тя беше от краи до краи през целия град и по спомени на стари хора е правена от германци. Асфалтираха, а гранитните павета натрупаха на място, близо до града. След време един досетлив кмет предложи да разчисти безплатно и продаде паветата в южна страна и реализира чиста лична печалба. Та може някои от мушмуроците вече да потрива дланички, а простолюдието да си спори и да се кара помежду си.
Русофил
АЗ СЪМ КОРЕНЯК СОФИАНЕЦ И СОФИЯ МИ Е В СЪРЦЕТО!!!ОБИЧАМ ДА СЕ РАЗХОЖДАМ ПО-МАЛКИТЕ УЛИЧКИ В ЦЕНТЪРА,КЪДЕТО МАКАР И ВЕХТ Е ЗАПАЗЕН ДУХЪТ НА СТАРА СОФИЯ!!!НО СМЯТАМ,ЧЕ ОСНОВНИТЕ БУЛЕВАРДИ,ИЗКЛЮЧЕНИЕ ПРАВЯТ ЖЪЛТИТЕ ПАВЕТА,Е ПО РАЗУМНО ДА СА АСФАЛТИРАНИ!!!
ха ха (нерегистриран)
духът на стара София в малките улички ,задръстени от возила, и след всеки ремонт все по-тесни тротоари..., отдолу асфалт, а като вдигнеш поглед - само алуминий и стъкло ....... Фалшива романтика не ни е нужна - живеем в ново време и новия начин на живот налага да се промени старата романтика.
хванати в гората (нерегистриран)
Всички ли "КОРЕНЯК СОФИАНЕЦИ" крещят като хванати в гората!?:)
3евзек
Е да ама вече не сме в 18-и век. Пределно ти е ясно, че има сили, които се стремят да спрат духа на модерна София.
платен соросоид (нерегистриран)
ти си кореняк русофил, т.е. дебил
Putio (нерегистриран)
Да не живеем с миналото. Да живеем с бъдещето. Нека е удобен асфалт, но и легнали полицай през 150 метра за ниска скорост
че то по "Дондуков" (нерегистриран)
пресечките са през 50 метра - това значи че трябва да има и пешеходни пътеки (а в ЗДП пише да не са на по-малко от 350 метра) ........ Е, и що за "централен булевард" ще да е това?!
тук всички коментират само (нерегистриран)
пътната настилка, но аз мисля, че при ремонта ще е по-важен въпроса КЪДЕ ЩЕ МИНАВАТ ТРАМВАЙНИТЕ РЕЛСИ И КАК ЩЕ СЕ ОСИГУРИ СЪВРЕМЕННО НИВО НА ПЕРОНИТЕ , ПОЗВОЛЯВАЩО НА ИНВАЛИДНИТЕ КОЛИЧКИ УДОБЕН ДОСТЪП, А СЪЩО НИСКИ СТЪПАЛА ЗА ВЪЗРАСТНИТЕ ПЕШЕХОДЦИ. Лично аз не нямам представа как инженерите ще решат този проблем, но ми се струва, че колкото и натоварен да е този булевард, не бива да се превръща в скоростна отсечка. Търсете обходен път за возилата и ограничете трафика през центъра.
Flo1 (нерегистриран)
Болшинството пишещи на тази тема нямат никаква историческа памет, камо ли визия за бъдещото на бул. Дондуков и затова София все повече заприличва на провинциален град със "стъргалото " по Витошка, с изчезването на очарователните места като "Монтето", "Кравай", " "Попа" и много други пръснати във всеки софийски квартал.
да бе... (нерегистриран)
Попа си е там където си е бил винаги, Кравай беше една малка долнопробна соц. закусвалня, известна най-вече с това, че през 80 те пред нея се събираха млади хора заклеймявани от власта като "неформални" защото бяха пънкари, металисти и т. н. Колкото до Монтето, това беше една сдухана занемарена естрада, на която се сбираха съмнителни типове да игртаят незаконно хазарт и ние ученици от оклните училища да пушим. И аре стига с тая платена форумна носталгия!
абе... (нерегистриран)
що не ги пратят там, където им е мястото, разните измислени организации на "зелените" /разбирай червени, та червени/, "урбанистични" - оглавявани от селяни и други подобни. Те са платени да провалят всяко добро и полезно начинание било на кметовете, било на правителствата, без сериозна обосновка на претенциите им. Те трябва да бъдат забранени със закон. А ако живеещите на този булевард са против асфалтирането му - общината да замрази проекта и да не го пипа до 2050 година. Нека им шумят трамваите и трополят по едрия паваж рейсовете и автомобилите, да изглежда "ретро", както се опитват да го изкарат много "старо софийски". Подпис : четвърто поколение софиянка /откакто София е столица на България/, жевееща в дом на жълтите павета до Парламента
Nikolay (нерегистриран)
Асфалт, категорично!!! По - малко шум, по-малко вибрации, по-малко щети по колите, по-голям комфорт при возене!!! Преди години когато са поставяли паветата, трафика е бил значително по-малък, скороста на движение по-ниска, светът се променя, с други думи еволюира! Нека не расъждаваме толкова примитивно! Да започнем да се променяме към по-добро!
mmmm (нерегистриран)
Николайчо, нещо да си чул идентичност, от такива като теб нищо не остана от София ,ама София, а не сегашното гето......
паважна идентичност!?!?!?! (нерегистриран)
Кое е идентичност бе ммм/ршо. Ако искаш истинска идентичност трябва да върнеш калните софийски улици без настилка описани толкова сполучливо от Иречек. Живеем в 21 век!!! Алооо!!!
SysRq (нерегистриран)
Един добре направен паваж е пъти по-добър от асфалт, а и "Дондуков" е с големите павета.Да не говорим, че е и екологично.
незнайко (нерегистриран)
На Дондуков са малките павета , големи са на бил Прага.
Маргарит Костадинов
В БГ.павьори отдавна няма.Това е майсторска работа и с цигани не става.
6869 (нерегистриран)
Добре направен паваж в България е доказано невъзможен. Да продължават да се опитват с малките улици ако искат.
Мони (нерегистриран)
Има достатъчно нови квартали където могат да експериментират и да правят каквото си искат. За съжаление, да речем, уличките между Дондуков и Сливница вече са обезобразени в плана на тяхната автентичност.
NIKI (нерегистриран)
При движението по асвалтов път шума е по малко,вибрациите ,които пораждат звукови вълни също.Ако някой не е чувал за вредата от шума ,моля да прочете повече по темата.По-високата скорост на преминаване е с по-малко разход на гориво и съотвено по малко вредни емисии. Единствено по- добро решение е ако има алтернативен маршрут,който за съжаление аз лично не вийдам.Мног станахме в София.Трябва да се върнем в провинцията.
Waffen SS (нерегистриран)
Ами тогава да спрат и въздушния трафик ,защото посокота на излитане и кацане преминава почти над Дондуков
3евзек
Логиката ти е грешна и е от типа на "след като така или иначе едвам носиш 100 кила, то защо да не ти дадем още 50".
Милена (нерегистриран)
Това е абсурд. Този господин да дойде да поживее няколко дни на бул. Дондуков, за да му се разясни ситуацията. По света улиците , които оставят с паваж , заради историческият им характер са малки и обикновенно пешеходни.Тук говорим за основна пътна артерия обслужваща пожарна , линейките на ИСУЛ и кортежите на министерски съвет и президентство. Булевардът е грозен , мръсен , дрънчащ и никакво пренареждане не може да направи уличното платно функционално. Майсторите на паваж отдавна са измрели и сега ги редят цигани.Резутатът е до 3 месеца отново " тих бял Дунав " и безмислено харчене на средства за пренареждане на нещо , което отдавна трябваше да е сменено.Паветата носят много повече мръсотия , прах , шум и вибрации отколкото асфалта. Това идиотско мнение за запазването им може да е само на човек , който не си разбира от РАБОТАТА !!!
Waffen SS (нерегистриран)
Също такива са и майсторите на асфалта и тогава развълнувания Дунав ще ви се види като тихо езерце.Справка бул.Ленин
3евзек
Опорната точка за развълнувания Ленин вече губи от цената си, защото вече девета година няма нито една дупка.
рицар-каруцар (нерегистриран)
1. всички които настояват да се съхрани историческата стойност да започнат да ходят на работа с кон/каруца, защото все пак самият аспарух така е правил и това е най-историческо. 2. то и сега Дондуков си е скоростна отсечка, само дето сега има и риск да изхвърчи и да те прасне през главата и някое паве, отхвръкнало от хвърчаща 30-годишна раздрънкана барака
Рицарю (нерегистриран)
на каруците, то у ваше село си ходил на работа с каруца, та за това реши, че в София колата е единственото превозно средство на света.
рицар-каруцар (нерегистриран)
живях 10 години на дондуков, сега живея от 4 във виена - павета тук по основни пътни артерии НЯМА. дай ми алтернастивно на колата транспортно средство в София (ако я познаваш, въобще), което не е пред разпад, надежно е, комфортно е и осигурява удобна връзка с всяка точка на града и може и да се замисля над иначе заядливия ти коментар
Men (нерегистриран)
ИСторическа стойност, ахахах леко че за малко да умра от смях
село Банкя, Шоплук (нерегистриран)
В царството на Асфарт-паша друга настилка освен асфалт не може да има, също така както и друго решение на кръстовище освен кръгово
Софиянец (нерегистриран)
Намирам за много разумно предложението на г-н Буров. За съжаление в София не се правят поддържащи ремонтни работи, а всичко се изоставя и след 10-20-30 или 40г. се правят скъпоструващи генерални ремонти. Подобно на Дондуков е положението и на бул. Джеймс Баучър в отсечката от Семинарията до бул.Черни връх. Разбити тротоари, занемарени тревни площи, недобре поддържана паважна настилка. И двата булеварда са украшение не само за София, а са достойни за всяка европейска столица.
svetoslav (нерегистриран)
"Те се притесняват, че ако се премахнат паветата ще се наруши историческата стойност на тази отсечка. В резултат на това, асфалтовата настилка ще превърне булеварда в "скоростна отсечка", която ще застраши живущите там." Кой мисли за историческата стойност докато кара там и си троши колата? А от втория коментар изглежда приоритетно забаването на колите чрез кофти настилка... ами що не махнете 5-10% от паветата и така ще се кара още по-бавно, а може и тотално да се спре движението за да не са заплашени хората наоколо. Какви са тези пълни глупости????
Мирослав
Аз също съм шофьор, но смятам, че колите нямат работа в идеалния център на града. Транзитните потоци трябва твърдо да бъдат изведени оттам и бул. Дондуков да обслужва само локален трафик.
Център (нерегистриран)
Ти ако живееш в Бусманци или кв. Толстой ти е много лесно да ревеш "вън колите от центъра", ама аз живея в този център вече трето поколение и имам кола, която няма да махна заради комплексирани недоносчета.
Светльо (нерегистриран)
не те знам от кое село си, затуй иди се прави на интересен в родното ти място, щото там едва ли има някакви забележителности за опазване. Та с две думи си Бай Ганьо който единствената ценност, която има е таратайката му.
хахахаха (нерегистриран)
а лузъри като тебе и това нямат!
НАЙ
В САЩ също заговориха за пращане на войски в Украйна, Путин отново заплашва с ядрено оръжие
Русия предупреди, че може да удари британски военни обекти и техника в Украйна и отвъд
Бившата депутатка от ПП-ДБ Петя Ставрева почина на 47 години
Голямото прибиране: Кошмарни тапи на Е-79 и АМ "Тракия"
Страховита находка под дома на Гьоринг във "Вълчата бърлога"
В САЩ също заговориха за пращане на войски в Украйна, Путин отново заплашва с ядрено оръжие
Русия предупреди, че може да удари британски военни обекти и техника в Украйна и отвъд
НАТО ще се намеси пряко във войната в Украйна, ако Русия пресече една от две червени линии
Берлин отзова посланика си от Русия, Москва привика британския дипломат №1
Болница "Мама и аз" към президента: С какво точно пречим на държавата?