Разположена на европейско-азиатския коридор, България е на средата на силно натоварено междунардно трасе, което смесва туристическия трафик с транспорта на стоки, машини и услуги, като затруднява и двете. Но лъкатушните пътища и липсата на магистрали, от които България има само 350 км, в сравнение с три пъти по-малката Швейцария с повече от 1600 км, не са единствените проблеми. Хиляди дупки застрашават шофьорите по всички видове пътища, като забавят движението, предизвикват задръствания и много често инциденти и дори катастрофи, много от които тежки. Ситуацията се влошава от тежката зима, когато снегът прикрива дупките и ги превръща в опасни капани за колите, отправили се към туристическите ски центрове Пампорово, Боровец и Банско. Същото е с 485-километровото трасе от София до черноморския курорт Златни пясъци. Това е седемчасова агония на бавно и опасно лъкатушене между автобуси, камиони и дори каруци. Също толкова бавно и мъчително е 400-километровото пътуване от София до Бургас на брега на Черно море или до всяка по-голяма туристическа дестинация в тази Балканска страни. Това не е добре за страна, която отбеляза забележително бърз ръст на туризма през последните пет години. Сега, когато членството в ЕС е само след три месеца, страната се надява да види най-после подобряване на своята инфраструктура. Българските лидери смятат да похарчат 9 млрд. евро или 11.4 млрд. долара, като половината са от фондовете на ЕС, а другата половина ще бъдат взети на заем, до 2015 година, за да удвоят дължината на магистралите, като преодолеят част от сегашните проблеми.