Новите законодателни решения може да се разглеждат и като проява на лобизъм от страна на заинтересовани кръгове, се казва в съобщението на президенството за наложеното вето.
Малко по-късно министърът на транспорта Петър Мутафчиев се срещна с председателката на Държавната агенция по туризъм Анелия Крушкова заради скандалната промяна в закона между първото и второто четене, която разреши нощните превози на учениците. След заседанието той заяви: Няма да има никакви текстове в закона, които да разрешават пътувания на деца през нощта. Според него ще бъде намерен вариант на текст, който да задължи туроператорите в случай на закъснение на самолет да оставят екскурзиантите да нощуват в населеното място, където е летището. Крушкова пък каза: Зная, че обвиняват мен, но това не е вярно. Според нея трябва да бъде намерен такъв текст, който да постави туроператорите в такава клопка, че да не си позволяват никаква волност, да бъдат ясни техните задължения, но също и техните права. На специална пресконференция заместник-председателят на транспортната комисия Радослав Илиевски от БСП разказа как се е стигнало до спорния текст в Закона за автомобилните превози, предаде News.bg. Той цитира стенограмата от последното заседание на комисията, като каза, че не знае кой е формулирал гласувания текст. Според Илиевски може да бъде сезиран Конституционният съд, тъй като не е била спазена процедурата и негласуван текст е влязъл в доклада на комисията. Бързият вариант за решаване на проблема, абстрахирайки се от ветото, е да се направят промени в Закона за туризма, като бъдат допълнени преходните и заключителни разпоредби, в които да бъде регламентирано какво означава трансфер. Председателят на транспортната комисия Йордан Мирчев съобщи пред медиите, че спорният текст е влязъл в доклада като предложение на комисията и е формулиран от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрdция". Той отправи обвинения към заместника си в транспортната комисия Радослав Илиевски, че е лобирал по всички закони, гледани в комисията.