Това е едно от задължителните указания за промяна на Общите условия за продажба на електрическа енергия, дадени от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) на компанията, съобщи "Фокус". Месечните съобщения трябва да бъдат изпращани на адреса на потребителя в плик с цел защита на личните му данни. Известията трябва да съдържат информация за периода на отчитане, количеството потребена енергия, цените на услугите, дължимия данък, както и периода на следващото отчитане.
ДКЕВР отхвърли искането на дружеството за въвеждане на период на отчитане на електромерите по-дълъг от един месец. Според експертите на регулатора право на потребителя е да прецени дали има интерес от заплащане на реално получените услуги или от заплащане на база. Промените трябва да бъдат отразени в 7-дневен срок.
Миналата седмица от Е.ОН заявиха, че месечните известия ще повишат годишните им разходи с 6 млн. лв. Щяло да ги затрудни и разминавания в съществуващите адресни регистрации на абонатите. Те предложиха по-съвременни начини за известяване на абонатите, които желаят - чрез SMS или е-мейл. ДКЕВР обаче отхвърлиха предложенията с аргумента, че не могат да задължат всеки пенсионер да си купи мобилен телефон или да ползва компютър. През юни комисията отряза искането и на чешката компания ЧЕЗ, собственик на енергодружествата от Западна България - София, София област и Плевен, електромерите да се отчитат на 3 месеца. Причината бе същата - недоверие на абонатите към компанията.