БГНЕС
Внимавайте при разпродажби в магазините
Търговците трябва да посочват старата и новата цена на стоките при разпродажба. Това припомня на търговците Комисията за защита на потребителите, съобщи БТА.
Обявяването на цените може да стане чрез поставяне на новата цена до старата, която е зачертана. Търговецът би могъл да посочи и процента на намалението. Друг начин е чрез изрично упоменаване “стара цена“ и “нова цена“, като след тях се изписват съответните цифри. Целта е потребителят да може да се
информира с колко по-евтина след намалението е интересуващата го стока.
Условие да бъде обявено намаление на дадена стока е тя да е продавана в продължение поне на месец на старата си цена. Според Закона за защита на потребителите стара цена е цената, която
търговецът е прилагал през период не по-кратък от един месец преди датата на намалението на цените. Това означава, че ново намаление за същите стоки, които веднъж са били намалени, може да бъде обявено едва след месец - време, в което е действала една цена, и след като се свали процент от нея. Така се изключва възможността търговците да спекулират, като първо вдигнат, а след това свалят цените, за да привлекат допълнително клиенти. Друго изискване при обявяване на намаление е на витрината на търговския обект да е посочен срокът, за който то е валидно. Този срок не може да е по-дълъг от месец и по-кратък от един работен ден. В случай че са намалени само отделни артикули или групи стоки, те трябва да бъдат отделени от останалите в
магазина на специално обозначени за тази цел места и потребителят да бъде информиран за това. Ако има изрични
условия, при които важи намалението, търговецът е задължен да уведоми за тях клиентите.