Както стана ясно, прокуратурата разследва “Булгартабак“ в схеми за източване и финансиране на черни каси чрез неизгодни за холдинга стотици договори за милиони левове. Над 2 часа днес Лачев показваше документи как холдингът върши дейността си според закона. Никога не сме имали договор с модна агенция “Евромоделс“, добави Лачев, цитиран от БГНЕС. Той потвърди, че от откакто е ръководител на холдинга само директорът на НСлС Ангел Александров му е искал пари, а бившият зам.-министър по бедствията и аварията Дилян Пеевски е искал да му наложи да работи с определени рекламни фирми. Лачев още тогава е сезирал за това прокуратурата. “В момента “Булгартабак“ работи с 30 рекламни фирми не е задължен да обявява търг по Закона за обществените поръчки съгласно Търговския закон. Не отговаря на истината, че “Булгартабак“ е изхарчил 12 млн. лв. за реклама, добави директорът на холдинга. Той не харчил средства за реклама в чужбина, съобщи БГНЕС. За 2006 г. дал за реклама 5 402 000 лв. и 4 021 000 лв. за последвала реклама, което прави малко над 9 милиона, които не са 12 млн. лв., допълни Лачев. Всичко това станало с решение на УС на холдинга и специално е подготвено във връзка с присъединяването на България в ЕС и на влизането и на конкурентни фирми в България. В началото на всяка година “Булгартабак“ правел сериозен пазарен анализ, който е на МВМD и AC “Нилсън“, като проучването е сред 10 000 пушачи. Лачев уточни, че политическите анализи се правят сред 1000 граждани, а пазарния се прави сред 10 000 пушачи от големите и малките градове и селата. По този начин се подготвя и рекламната стратегия. Той уточни, че няма никакъв рекламен договор за 500 000 лв., в което е обвинен. Най-скъпият му договор, който е за периода 1 юни-30 септември 2006 г., бил за промоции по Черноморието. Според публикации в пресата 6 манекенки за 40 дни миналото лято са похарчили над половин милион лева на “Булгартабак“. Най-големият договор за реклама за тази кампания е за 360 000 лв. с ДДС, уточни Лачев. Той подчерта, че не са сключвали и договори за 2 млн. лв. за коли. На 1 март 2006 г. са установили, че за периода 2001-2005 г. холдингът разполага 15 автомобила в лошо състояние. След проучване установили, че ще им бъде най-изгодно да вземат коли на заем, а не да купят кеш или на финансов лизинг. Директорът на “Булгартабак“ обясни, че работят с 9 дистрибуторски фирми и не е вярно, че те са били преди това дистрибутори на “БТ Благоевград“. Той съобщи печалбите на холдинга: за 2006 г. януари - май 81 241 000 лв., а за същия период 2007 г. - 96 559 000 лв., което е ръст с 19%. Според него е изключителна инсинуация, че са оказвали съпротива на ГДБОП при обиските. Те са дошли цивилни, без оръжие, като са представили заповед на зам.-градския прокурор на София и от "Булгартабак" доброволно са предоставили исканата документация за 2005 и 2006 година, чийто опис е 33 страници, уточни Лачев. Между исканите документи за дейността на холдинга са и тези за създадената фондация. Нейната цел е подпомагане на съкратени служители и семействата им. Били са необходими 12 часа тя да се ксерокопира. Служителите са дошли в 16,30 ч. и са си тръгнали към 4,30 ч. сутринта, като на края са останали само трима служители на ГДБОП, които са подписали протокола. Лачев неколкократно подчерта, че служителите на ГДБОП са се държали изключително коректно и внимателно, както и неговите служители, които са предоставили документацията.