Преди това звуча националният химн и бе отслужен водосвет от видинския митрополит Дометиан и румънски свещеници. На церемонията бяха министърът на транспорта Петър Мутафчиев, неговата заместничка Весела Господинова, представители на румънското транспортно министерство и на фирмата изпълнител на проекта Fomento de Construcciones y Contratas (FSS). Присъства и ръководителят на постоянното представителство на Европейската комисия у нас Майкъл Хъмфрис. “Когато пристигнах, попитах хората за днешното събитие и те ми отговориха, че все още се съмняват, че то ще се случи. Днешният ден е ден, от който няма връщане назад. От 1 март текат сроковете за строителство за моста. Аз говорих с представителите на FSS и ме увериха, че до дни ще започнат подготвителните работи, така че мост ще има и то в сроковете, които са определени”, успокои народа Станишев. По договор фирмата изпълнител има 38 месеца за реализация на проекта и 12 месеца за отстраняване на дефекти. Според премиера Дунав мост 2 е приоритет на ЕС, а не само на Видинския регион или на България, защото построяването на моста означава отпушването на цял европейски транспортен коридор. Станишев подчерта, че мостът ще помогне за икономическото и социално развитие на региона. Министърът на транспорта Петър Мутафчиев припомни, че нито един от търговете за изпълнение на проекта не е бил обжалван, като доказателство за прозрачността на процедурите. По-късно министърът отиде да запали свещ за успеха на строителството, но се оказа, че храмът “Свети Димитър” във Видин е затворен. Мостът при Видин–Калафат е включен в регионалните инфраструктурни проекти на Пакта за стабилност за Югоизточна Европа. С построяването му ще се ускори развитието на транс-европейския транспортен коридор №4, като част от общата европейска транспортна мрежа, съобщава Дарик радио. Общата стойност на проекта е 236 млн. евро, от тях 226 млн. са за строителни работи, а 10 млн. евро са за предпроектни проучвания, проектиране и консултантска помощ. Проектът е подкрепен финансово от програмите ФАР и ИСПА на Европейския съюз, от Европейската инвестиционна банка, Кредитната институция за възстановяване на Германия, Френската агенция за развитие и от Държавния бюджет на България. Дължината на моста ще е 1971 метра. Той ще бъде с четири пътни ленти и една железопътна линия.