Очаква се през тази година да излязат на пазара още две лицензни марки пиво. В момента те са седем. През 2006 г. четири нови марки пиво излязоха на пазара, припомни Иванов. 27 марки бира има в момента на българския пазар. “Болярка” е увеличила производството си през 2006 г. с 35%, “Карлсберг” - с 28%, а “Загорка” – с 9%. Над 2400 служители и работници са заети в пивоварната промишленост, а около 12 000 се занимават с дистрибуцията. 120 000 тона пивоварен ечемик и 450 тона натурален хмел се използват годишно в производството на бира у нас. Част от концерните, които оперират в България, внасят хмел от чужбина. Общото производство на пиво за страната е 5,228 млн. хектолитра. Валентин Иванов подчерта, че потреблението на бира у нас зависи от икономическото развитие на страната, като най-ниско е било потреблението по време на финансовата криза през 1997 г. Очакваният ръст на потребление на бира през 2007 г. е 4-5%. В момента вносът на пиво възлиза на 1.5% от общото потребление. Изводът на Съюза е, че българинът предпочита да пие вкъщи, отколкото в заведения, тъй като така му излиза по-евтино. 68 литра на глава от населението е потреблението на бира у нас на година. За сравнение, във Великобритания средното потребление на глава от населението е 100 литра.