Влекачът “Шкода Мадара” бил с неработещи спирачни цилиндри на предните колелета. Регулаторът на спирачките за задния мост е бил изолиран, вероятно, за да може да спира с тях. По електрическата система са извършвани промени като снаждане на проводници. Ремаркето пък е било със заварени метални листове, за да се увеличи двукратно обема му. В резултат на преустройството се е увеличила и собствената му маса с около един тон. Според събраните доказателства полуремаркето е било и претоварено с 1 540 кг пшеница. Заключението на експертите е, че всички тези изменения са в причинно-следствена връзка с произшествието на 7 декември 2006 г. Шофьорът явно ги е знаел, защото преди наклона се е движел с ниска средна скорост. Ако е имал достатъчно опит, е можел да опита да спре автовлака, като го отклони на подходящо място извън пътното платно. Вероятно камионът се е спускал по наклона на трета скорост. Според експертите при дадената ситуация той би трябвало да се движи на втора скорост. Те са изчислили скоростта на камиона по наклона - 87,50 кмв/ч., а в момента на удара - 91 км/ч. Около една секунда преди сблъсъка с автобуса шофьорът на камиона е задействал ръчната спирачка, но спирането на автовлака е било невъзможно. По катастрофиралия автобус няма установени неизправности, които да имат връзка с произшествието. Днес следобед експертизата беше предадена на русенския прокурор Бесарабов.