Това подчерта министърът на транспорта Петър Мутафчиев, като отбеляза, че новият терминал отговаря не само на европейските, но и на световните изисквания. Освен четири пъти повечето паркоместа и два пъти повечето чек-ин гишета, новото са отделният вход за вътрешните линии и седемте изхода за заминаващите пътници. Капацитетът на новия терминал е 2,6 млн. души годишно и 2000 пътници в пикови часове. Годишният карго капацитет на съоръжението е 26 хил. тона. Старият терминал на летището ще бъде използван за в бъдеще само за чартърни полети и нискотарифни авиопревозвачи, заяви изпълнителният директор на летище София Пламен Станчев. Сградата на новия пътнически терминал е с площ от 50 000 кв. м и разполага с паркинг за 820 автомобила. В нея са разположени основните зони за обработка на пътниците и техния багаж, както и необходимите технически и административни помещения. ДНСК е издала разрешителни за сградата на новия терминал, паркинга, подходите към летището, но такова все още няма за част от пътеките за рулиране и част от перона, наземното осветление и част от хоризонталната маркировка. Това ще се изпълни до пролетта. Днес ВИП гостите посрещнаха първите пътници, преминали през новия терминал с полет на "България Ер" от Брюксел. "Положителен знак е, че независимо от сложността и мащабите на проекта, той приключи успешно. Това показва, че когато всички усилия се мобилизират, България демонстрира добра способност за усвояемост, което от своя страна е от ключово значение за успешното й функциониране като страна-членка на ЕС". Това заяви еврокомисарят по регионалната политика Данута Хюбнер като поздравление за откриването на терминала.