Нови стимули за професионалните гимназии

В план-приема на училищата за следващата учебна година ще бъдат предложени повече професионални паралелки, съобщи министърът на образованието в Стара Загора.

Обратно в новината

Коментари - Нови стимули за професионалните гимназии | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Вземете да оправите материалната база на училищата, защото само с писане и четене добър професионалист не се става. То не е икономика, в която формулите са с думички и толкоз.

Скъпи партийни бизнесмени и държавни ръководители. Децата не са ваша собственост, няма как да ги задължите, да се насочват към ниско квалифицираните професии от миналото и да не е-мигрират. Вместо тава може да се замислите дали бизнесите ви са конкурентни и ако не са да поканите чужди.

Явно все тъпи идиоти назначават да управляват образованието, а после се чудят. Първо смачкаха учителите и достойнството им, после мачкат хората и те бягат навън.... Децата намаляват, а те искат циганите да учат..... Никога няма да се получи, всичко е само на документи, трябва да се вижда реалността..... Там е проблема!

Къде отиде коментарът ми?

Господин министър, в момента слушам и беснея как Вашата колежка "Лили" показва на дело завоя в образУванието. Тя цветисто показва, че се е научила да говори по "европейски" ,съгласно министерството й. Сега с Вашия завой в образУванието остава да работиМЕ и да научиМЕ и останалите европейци да говорят като НЕГО. Надявам се да успееМЕ да ги научиМЕ, иначе може да ГО расърдиМЕ и току виж не получиМЕ потупване по гърба!

Само не знам кой ще накара учителите да преподават след я.т.?Тя напълно го унищожи образованието и никога вече то няма да се възроди.

все същото. Имаше един виц за шоколадовите бонбони от соца. Можеш да познаеш кой какъв е само по кутията. И с проф. образование е същото, можеш да им познаеш професията по диплома, иначе са еднакво "грамотни".

Г-н (жа) "Ами" лъжете най-безобразно-за ползването на чужди езици (английски,немски и други) в работата ни заплашваха допълнително възнаграждение към заплатата ни!

"Работодателите поставиха въпроса за ограничаването на профилираните паралелки в езиковите гимназии, защото завършилите в тези училища напускат страната. " Интересна гледна точка ! Аз предлагам по тази причина да премахнем и висшето образование ...

тежестта на раницата другара миистър не се е изказал, прави се на нечул...

КВИТО И ВРЪТКИ И ДА ПРАИТЕ, АКО НЕ ДАДЕТЕ ДОСТОЙНО ЗАПЛАЩАНЕ КАДРИ НЯМА ДА ИМАТЕ И ЩЕ ВИ СТОЯТ ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ПАРАЛЕЛКИ ПРАЗНИ. ДРУГАРИ "БИЗНЕСМЕНИ"!

Точен коментар.Когато за една работа ти плащат примерно 200 евро или 2000 евро, едва ли някой ще избере да работи за 200 евро.

Най-добре за България е да върнат старото разделение на образованието-ПТУ, СПТУ, ТЕХНИКУМ,УНИВЕРСИТЕТ.Така всеки ще си намира мястото, с една добавка-задължително Ограмотяване -3 или 4 класа,незадължително другото образОвание и заплащането да е спрямо образованието, а не както сега-според ДЕБЕЛИНАТА на врата.

тотално се обърках вече с това образование. какво е това "професионална паралелка"? деца на заплата ли? техникъма си е техникъм, гимназията си е гимназия и е за моми и простовати момци. едно време пуснаха пробен период за деца тръгващи от 6 години на школо. след известно време го спряха. оказа се, че децата тръгващи по-рано усвояват много бързо материала, но само до някъде (6-8 клас) и след това пълен блокаж. сега пък искат, ако има да тръгнат още от родилното. искат децата да бъдат зомбирани и да нямат детство. те и бездруго с тия технологии нямат, че родителите прости и на 4 годишните им купуват смартфони.

1. Премахнете задължителното средно образувание, ще се спестят пари и няма да има вишисти. 2. Които иска да си плаща в КОЛЕЖ, нали така е в САЩ 3.Работодателя да го образова професионално. / как да заварява, копае или чисти не е РАКЕТНА НАУКА?/

моето момче, заваряването е доста комплициран процес, има световно немско сертифициране по ТЮФ и т.н, не се изказвай, че ти се смеем!

И като е немско "сертифициране" кво? На запад това е занаятчийско обучение дори днес, а преди "сертифицястването" в България го правеха най-"необразовани" хора и то перфектно, затова се иска ръка, усет и желание. Немаш никфа идея кво е заваряване! Айде бегай!

А по-добре два, защото английският е задължителен. За българинът е по-добре за знае езици пред това да има квалификация. Разбира се най-добре е да знае езици и да има квалификация. При положение, че за неквалифицирана работа в Западна Европа се плаща повече отколкото за квалифицирана у нас няма смисъл да ставаш специалист ако не владееш езици. Брутално е предложението на работтодатели да се ограничава изучаването на чужд език за да може да се ограничи емиграцията. Изключително брутално.

те комунистите това си знаят - нали така ни ограничаваха езиците и преди 89-а!

Помним помним, в заведенията пускаха до една английска песен на вечер.

в българия почти всеки иска минимална работа за много пари, отделно гледат с високомерие на техникумите болшинството, отделно демографска криза = резултата ще е нулев.

В света всеки иска повече пари за по-малко работа. Абсолютно нормално е всеки да иска да получава повече за по-малко работа. Всеки, който иска да работи повече за по-малко пари страда от психическо заболяване.

първо България с главна буква, и сетне, в българия всеки иска много пари, но без изобщо да присъства там, където се работи!

А и в много "професионални гимназии" обучението е формално-немотивирани или негодни учители,липсваща материална база,липсващо съдействие на фирмите и т.н.

нещо като сендов?

Това са едни палиативни лаически мерки,които ще се окаже след години,че отново са били дълбоко погрешни,тъй като отчитат само конюнктурата,а не динамично променящия се характар на труда в модерните държави.Агресивно нахлуват роботизацията,електронизацията,хуманизацията и т.н.Освен това се ограничава правото на свободен и съзнателен избор на професия,гарантиран в конституцията с това обвързване на малките училища с професионалните.Изобщо поредица от антипедагогика в герберски стил.И да попитам колко от техните деца ще отидат в дуалното обучение,вместо в чужбина!?Решението,неуважаеми министерски умове,е известно в цял свят-даржавата осогурява равен старт и равен достъп до професионалното и общообразователното образование,подпомага учениците за тяхното правилно кариерно развитие и избор без да ги замества!Антиобществените прояви сред учениците се дължат главно на дефицита в тяхното общообразователно образование,духовна и нравствена култура.А тези предлагат професионално обучение още в основното училище-та те няма да могат да стигат ръчките на струговате например!Давате ли си сметка за последиците за децата?Грижата за кадрите е грижа преди всичко на работодателите-свърши времето на готовите кадри!Реформата в образованието върви в погрешна посока с новия закон,който е един пълен боклук!Дори африканските държави вдигат средното образование до 13-ти клас т. е. увеличават продължителността му,за да има пълноценно развитие след това.А че ромите не ходят на училище вземете испанския опит в приобщаването на три милиона роми успешно-има решения ,иска се умни и подготвени хора да ги приложат!Но това у нас скоро няма да се случи с малограмотни управници!

Какви стимули, каква оптимизация, като безкомпромисно се работи за досъсипване на образованието и, по такъв начин, за опростачване на младежта, та един ден чорбаджиите да си имат роби ! Сутринта гледах ТВ и не можах да повярвам на ушите си - предложено беше да отпаднат домашните /!!!!!/ и учебниците да си стоят в училище /!!!!!/, та децата да не носят тежко. Това значи децата да не учат самостоятелно ! Ужас ! И дете да не си у нас - оставят те инвалид !

българинът попива като гюдерия всичко лошо. Това ни е в кръвта. На добрите учители, които имат успехи трябва да се дава адекватно възнаграждение, а не на всички. Трябва да има здрав контрол, но това ще е условие за корупция.

Нищо ново не са измислили преди нали си имаше професионални паралелки и техникуми защо ги закриха и продадоха производствените сгради ПУЦ. Сега трябва да се дават наново пари и всичко за се възстанови.

Господа, забелязвате ли мерака на бизнеса? Децата да не учат чужди езици ,за да не бягат! Представете си сега каква е структурата на българския бизнес за да не му трябва образовани хора. Представете си също каква е стратегията на същия този бизнес за бъдещето , която ще я реализира с неграмотни хора! И това се предлага на министър на образованието , чиято основна цел е образованието на децата и той мълчи! Още в турско българския еснаф /бизнеса / дава пари за образование не само на собствените си деца , но и на ученолюбивите , знаейки ползата от образованието. Този български " бизнес" на мутри , нуждаещ се от прости , послушни и неграмотни хора скоро ще затвори и границите . А въвеждането отново на местожителството ще е само на една крачка. Тодор Живков беше прост , но хитър и се обгради с по-умни , макар и послушни хора , от които все пак да вземе нещо. Наследникът му от Банкя се самообожестви ,обгради се с кастрати и мераклийки и замени библията с Винету .

На бизнеса му трябват шлосери, стругари , заварчици и прочие професии! Завършилите езикови гимназии могат да работят секретарки, ама за тази професия предлагането е голямо и свободни места няма !

Завършилите изикови гимназии могат да работят при чужд работодател в Западна Европа. Моето дете и шлосер да стане ще го натискам да знае поне два чужди езика. Шлосер с два чужди езика е много, ама много по-добре платен от инженер само с български. От държава в която Стоичков говори повече и по-добре чужди езици от поне половината министри и депутати не знам какво очаквмаме. Може би да издигаме в култ незнаенето на чужди езици и охулването на тези, които избират да работят там, където се плаща по-добре, а не за местния дерибей.

АМИ КАТО МУ ТРЯБВАТ ДА СИ ГИ ВНЕСЕ, ТУКА БУДАЛИТЕ СВЪРШИХА!

Ами да си внесат бе. В източна европа е пълно с подготвени кадри, ама не им се плащат парички... Свърши, байовци, няма кой да ви работи ни за 500, ни за 700, ни за 1000.

Професията трябва да се изучава ПРЕЕДИМНО на работното място! Както е било преди комунизЪма. Това австрийците са го запазили до ден-днешен. На училище се ходи само по един месец за учебен срок, а в останалото време децата са напр. в сладкарския цех или в авто-ремонтната работилница на работа, като получават и съответното символично заплащане за чирак.

А който не иска да става автомонтьор или сладкар, той къде ще ходи? Общото образование е нужно за всеки, независимо каква професия ще избере. Проблем на нашето е, че в учебниците преобладава високата наука, която повечето деца не разбират и няма да им трябва никога.

Става въпрос за "занаят", но ти даже незнаеш какво е това и какви съществуват.

Живея в не много голям град със затихващи функции и преобладаващо етнически небългарско население. До нас има професионална гимназия. На 4 етажа, общежитие- на 3. Преди години беше пълно, сега се ползват 2 етажа на училището и два на общежитието- стаите само от едната страна обаче. Учениците говорят на лош български и помежду си на майчиния си език. Пушат си в двора, пият си кафетата и бирата по всяко време. Учителите се правят на разсеяни. Ако няма ученици, няма да ги има и тях. В другото професионално училище наблизо бяха 2 училища в една голяма сграда, сега остана 1 и то полупразно. Мое познато дете ми каза , че в класа са 2 -ДВЕ българчета, останалите са от малцинствата, подиграват им се, пречат им да внимават в час, много често учителите просто ги пускали да си ходят, вместо да карат часове, защото голямата част от учениците са избягали или не са дошли на училище. Е, и каква подготовка получават тези бъдещи кадри със средно специално образование? От които 2/3 заминават веднага след завършване по чужбина? Какво е бъдещето на България без българи, населена с цигани, на които не им пука за работа и учение или всякакви други? Лесно се руши, трудно се гради, лесно се гонеха майстори и инженери, сега реват за квалифицирани кадри,търсят работници по селата и ги вземат и връщат с бусове , ама и те работят по месец -два и си тръгват. Т.н. бизнес с лакомия и простотия сам отряза клона, на който седи и изгони над милион свестни , кадърни хора. Техните деца вече не са българи и няма да се върнат. Сега да се мъчат да образоват циганите и да им работят те - кауза пердута.

Много точно сте описали тъжната истина. Така разбрахме демокрацията и сега си плащаме скъпо. Дано не закрием България.

+10

Наред с всичко ще трябват и качествени преподаватели, но те вече са изключителна рядкост

И Кои би искал да работи за минимална заплата??? 2. Защо ми е средно, като и с основно ще вземам същите пари?

А мандатността на директорите в СОУ. Кастревки и Дамяновки паразитират върху българското образование с нашите пари. Професорката мафия във "ВУЗ" ,особено в УНСС ?

Нека сега видните седесари, които разрушиха образованието, защото било "комунистическо", да обяснят защо след четвърт век отново се връщаме към професионалната подготовка. Един министър /все още жив и здрав/ отсече, че вместо да се мъчат с учене, децата трябва да играят. Съсипахме две поколения, за да се върнем пак към изпитания стар модел - хуманитарни гимназии, техникуми, СПТУ, който ни беше признат и на Запад. Просто трябва да се върнем към него и да тръгнем нагоре.

Образователната ни система е взаимствана от белгийската и макар и идеологизирана, в миналото даваше чудесни резултати. Наред с общообразователната подготовка в гимназиите, важна роля имаха техникумите, които даваха техническа насоченост. Оттам излизаха бъдещите инженери. СПТУ подготвяха особено важните за икономиката средни технически кадри. Достатъчно е системата да се адаптира към съвременните изисквания и да се вземат мерки за дисциплината в училищата. Така ще дойдат и желаните резултати.

Абе, кфа белгийска система, бе, ратай, чираци и майстори са учени преди турско робство п Българските земи, казва му се занаят, задруга на Майсторите е имало бе! Пфю!

Ти откъде си взаимстван? А взаимното училище от коя част на Белгия е взаимствано? Ако слушаме съвременните историци май от близкия изток, не от Белгия.

В Стара Загора Министърът на Образованието и науката Красимир Вълчев, заяви: -Драматичен е недостига на кадри със средно-техническо образование и обучение за сметка на кадри с висше. -Трябва да се повиши авторитета на професионалното образование. -Ще разширяваме дуалното обучение. Как няма да е драматично това състояние, когато систематичното и тотално разрушаване на нашите добре работещи техникуми и професионални училища през тези изминали 25 години беше държавна политика на ВСИЧКИ предишни правителства. Днес, това е резултатът. Никой не търсеше сметка и отговорност от нароилите се нови службаши-директори-печалбари, които разпродадоха съвременни машини, инструменти лабораторни апарати. Направиха полувисшите институти, които десетки години подготвяха най-добрите професионални кадри от средния ешелон, в "колежи с висше образование", които ги готвят за директори, но не и за работа на модерните машини в заводите. И в момента тези наши колежи се управляват от най-големите некадърници, които някой велможа ги върти на ръководни позиции десетки години. Ние имахме готов и изпитан в практиката, български модел на дуалното обучение. И него захвърлихме с лека ръка и сега търсим чуждите, като плащаме за тях с лихвите. Радостното в цялата тази ситуация е, че след 25 години, настоящето правителство първо бръкна в дълбоките рани на българското професионално образование и обучение и изкара на обществен показ, наистина драматичното състояние. Колкото и да са големи и трудни проблемите за оживяването и стабилизирането на нашето професионално обучение, знаците сочат правилната посока. Пожелавам успехи на всички, които имат съпричастност към това национално дело.

Министърот предлагал обратен завой в образованието!

Тиквите ще направят не завой, а ще съборят образованието в блатото! Стига сте вдигали учителските заплати! Стига сте наливали грешни пари за т.н. приобщаващо и ресурсно образование! никаква полза няма! Ползата е една - електорална подкрепа! СТИГА СТЕ МАРОДЕРСТВАЛИ В ОБРАЗОВАНИЕТО!!!

Пращайте с право на струговете!

били много...Нищо,че лекарите бягат, че има недостиг на детски лекари, анестезиолози...инженери...и др. академични специалности...Трябват им водопроводчици, ел.техници и др. подобни... Това не са лоши професии, просто целта е друга...Явно интелектуалците им пречат, защото разбират нещата, защото са будната съвест...а това вече не е приятно...

Болшинството висшисти са мениджъри, психолози, филолози, юристи и прочие! Проверете бройката на постъпилите и завършили технически специалности!

по журналистика,тия балони... То за това е пълно с дръжки на микрофони!

Това е нормална пазарна икономика. Учи се това което се търси. След като ни налази демокрацията, много години нямаше търсене на инженери и техници. А, тези които изобщо работеха получава абс мизерни заплати за сметка на всякакви чиновници и мениджъри на хй знае кво. Е, убаво, сега трябват, ма това не е хляб да го направиш за макс 1 година, т.е. да посееш, да ожънеш, да смеляш и опечеш... Нужни са бая години. Защото, и тех. университет и техникум дават само начални познания. За да стане добър инженер или добър фрезист се иска бая години работа по специалноста....

Закриха Техникумите и от там насетне само НЕГРАМОТНИЦИ И НЕКАДЪРНИЦИ, Завършили ПУБЛИЧНА АДМИНИСТРАЦИЯ и други подобни ХАЙХУЙСКИ РАБОТИ. Дето не трябва много да се учи.

Товарищ, министър!!! Останаха само миризливи цигани за средните професионални гимназии!!! Не плямпай глупости!!!