Трайков: Ще намалим жертвите на пътя с модерни влакове
Бившият икономически министър Трайчо Трайков заяви, че поставената като приоритет борба с жертвите на пътя може да се реши по-лесно с добър жп транспорт.
Обратно в новинатаКоментари - Трайков: Ще намалим жертвите на пътя с модерни влакове | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
П.К. (нерегистриран)
Колкото и да пискат някои, Българските Държавни Железници бяха повече от сто години доказаната и желана от хората социална придобивка. ОБАЧЕ... Тези лъжедемократи разрушиха и изкрадаха де що има. Нищо не им костваше да направят същото и с БДЖ-то. И го направиха без капчица срам, без да ги е еня за обикновенните хора, за които евтиният и безопасен транспорт беше единствената им възможност да отидат до града, или до селото. И сега този доказан в цял свят добър транспорт може отново да заработи, и то по-добре, отколкото преди години. Но за да заработи, на възловите позиции трябва да бъдат поставени оперени и всеотдайни хора, а не хаймани и хайдуци.
правилно! (нерегистриран)
бих добавила и превозване на транзитни товари върху ЖП-платформи -лесно за проверка,чисто и Доходоносно!Хайде де..
Тоя пък (нерегистриран)
Тоя пък е друг кукундрел ... Аз карам от 1973-та ...когато Трайчо още си е траел в кесиите на татко си ... Знам ,свидетел съм какъв железопътен транспорт имахме през тези времена,за инфраструктура, ремонтни и строителни предприятия и заводи да не говорим и най-вече за хилядната армия от високо квалифицирани и най-вече ...социално-финансово МОТИВИРАНИ труженици -служители на БДЖ ! Но ,той пропуска факта ,че тогава БДЖ-то бе единна система ,дори си имаше учебнен институт,не беше разделен както днес ... Товарните превози изнасяха 100% от приходите с печалба-а те бяха денонощни композиции от морето към София и обратно...докато пътническите , преди всичко изпълняваха ...СОЦИАЛНА ФУНКЦИЯ ... често работеща на загуба... Днес това НЯМА КАК ДА СТАНЕ ! Въпреки това ,по него време жертвите по пътищата си бяха над 1 000 човека годишно...
Как си е то! (нерегистриран)
Престанете да се прайте на ударени, Северо-западът на Бг е най-богатият край в "европа"! Това, че продължавате да съсипвате условията за развитието му не значи, че е беден! МърльоФци!
Реалист (нерегистриран)
Ето един умен човек. Добре, че се появи, за да разберем истините за държавата ни. Къде ли е бил досега, та не сме го забелязали? Някой знае ли от къде идва този човек? Явно дсега не е бил в България.
До внука на Георги Трайков (нерегистриран)
Трайчо, Едно време нарочно затрихте БДЖ-то, за да просперират вашите пионки с автобусните превози. За хубави влакове ще ти трябват: 1. Нови ж.п. линии. И няма да стане с проста подмяна на релсите. Трябва фундамента да е по-устойчив. Релсите да са по-точно изработени и по-точно монтирани. Завоите да се направят с по-голям радиус. 2. Нови влакове. 3. Нов обучен персонал. 4. Изолиране на линиите от евентуално попадане върху тях на животни, растения и камъни. 5. Пред вид дисциплината на нашите водачи на мпс и ппс с животинска тяга трябва всички пресичания на ж.п. линии и шосета да се извърши на две нива. С останалото си прав, но вие постъпихте точно както командира, който хвърлил знамето на полка сред редиците на врага и заповядал на войниците си "отнемете им го!".
ценител (нерегистриран)
Тъпотата на теа дето комунистите са определили да бъдат "политици" в БГ наистина е покъртителна. Вероятно щото теа които са решавали дали трайков да бъде поставен на това место са също толкова тъпи.Нелогично е да избереш некой по-умен от теб за своя марионетка.Щото винаги може да ти подложи динена кора и да те изпързаля.То всъщност това е и едно от пропъртитата на комунизмата-това е РЕДИЦА ОГРАНИЧЕНА ОТ ГОРЕ.Които поразбирват от математика знаат кво казвам.А тва от своя страна води до неминуем крах на това дето се моделира с такава редица.Кво искам да кажа?Ми високо скоростните влаци са едни от най-хайтек нещата.Те не са за цървули като БГ щото са много скъпи и просто БГ не може да си ги позволи.Да кажеш тва дето го е казал тоа тъпанар показва колко си далеч от нещата.По причина ТЪПОТА.А решението е съвсем просто.Само дето никога нема да бъде приложено в БГ що има заинтересовани тва да не се случва...хаха.А и и БГ не са от най-умните че да го поискат.Тъпа работа...
Davidof (нерегистриран)
Уважавам този човек, защото не мисли като другите "крокодили" ! Това е истина ! Едни пари се дават някъде за строеж на магистрали, на следващата година са готови за ремонт, а много малко се мисли за за ЖП транспорта, първият транспорт след освобождението ни !! Значи тогава са помислили кой трябва да е първия държавен транспорт на БГ !! А сега ?! Да - сега се обслужват частни интереси !! Никой не му пука за ЖП транспорта, защото си е гушнал дивидентите от автомобилните превозвачи !!
Духче (нерегистриран)
Ми... то да се иска особен интелект за това предложение не трябва. То е логично и естествено но при нас в БГ не е. Предвид, че всички ЖП връзки последните 20 г. се съсипват целенасочено и всички малки градчета около големите се орязаха от ЖП, е нормално да караш кола. Същите пари като с автобуса но по удобно. Това няма да стане никога по простата причина, че има огромни интереси в колите и автомобилния транспорт - пътища, ремонти, винекти, внос на трошки и какво ли още не цяла верига за хранене. ЖП, няма как да имаш такава хранилка.
57883 (нерегистриран)
Лелееееее, каква гениалност само! Направо се потресох! Как никой по света не се е сетил да направи по-модерни влакове и въобще ЖП транспорт. Ако не сме ние, то тоя свят е загинал! Да видим сега кой колко парички ще прилапа и точно как ще го изиграят. Поне билети на първи ред в това театро са осигурени на целия бг народ, да седи, да зяпа, да люпи семки и да блее.
д (нерегистриран)
Трайков е много умен и практичен човек но дали боко ще го чуе?че самолюбието при него е голяма нищо че уж мисли доброто на народа! Най-добре е да поканим френски инвеститори да ни направят TGV-train a grande vitesse -суперскоросттни влакове които развиват до 300 км в час и взимат разстоянието париж лион за 2 часа а до ривиерата за 3 часа-освен това са хипер красиви с големи прозорци и много светлина вътре -едно бижу на техниката и цивилизацията а са и хипер екологични -заместват самолета като часове на пътуване за кратки разстояния до 2 000 км са незаменими
И (нерегистриран)
Най мразя влакове.
8 (нерегистриран)
да щото си представяш нашите с вмирисаните тоалетни и грозни а погледни френските -бижу за 3 часа слиза от париж да средиземноморските градове
късно е либе (нерегистриран)
След като 25 години унищожавахте железопътният транспорт в услуга на превозвачи, винетки и продавачи на горива, сега се сетихте че с хубави влакове може да спасявате животи
а (нерегистриран)
трайков ти не виждаш ли ,че тук хора няма да останат кой ще се вози на тези влакове.
дам (нерегистриран)
Хич не съм фен на Трайков, но за това е много прав. А да не забравяме, че турците и пуснаха линията от Истанбул до границата и тунела под Босфора.
Дам-дам (нерегистриран)
Аз пък съм му фен, защото съм забелязал, че често пъти е прав! Забележи и ти!
Роки (нерегистриран)
По принцип е излишно държавата да финансира дублиращ транспорт. Понеже хората масово предпочитат индивидуалния транспорт (автомобилен), излишния остават влаковете. На частни начала нека се развиват железниците, вероятно ще останат няколко товарни линии само.
Диян (нерегистриран)
То това ще е до време - с личния транспорт. Скоро вече ще се удавим в лични коли, от които не може да се върви, да се диша, да се живее и ще се вземат мерки, които силно ще редуцират ползването на лични коли за щяло и нещяло. Дори самите хора ще предпочетат един много по-чист, много по-безопасен, много по-евтин транспорт като железопътния, ако той стане по-приятен!
Роки (нерегистриран)
Докато ги чакаш хората да предпочетат влаковете колите ще станат електрически, малки, тихи и екологични и пак коли ще се карат :)
Виж (нерегистриран)
Е ,идеята е супер, но ББ строи само магистрали и всяка друга идея му се струва чужда. Трайчо , добрите идеи не са за прост народ с още по-прости управници.
Гле'ам (нерегистриран)
Ама сега ли ти хрумна изведнъж, или докато беше управленец знаеше, че не може да се осъществи в рамките на едно правителство.
tih velikan 681 (нерегистриран)
мисля че траиков се е побъркал нещо. жертвите включително и баща ми са по пътя,коли с коли или коли срещу пешеходци.какви влакове какви технологии бре траико???!!! как ще излекуваш болен манталитет на шофиране и за младите шофиори минимум 3 месеца курс каране с инструктор..какви влакове???? хората ще си оставят колите и ще хукнат с влаковете ли?? нещо съвсем си откачил...
Иван Георгиев
Нещо да не вие познато като проблеми изброени от Трайча? Този, вместо да прескочи до Катар и да се попече пак на горещ пясък, раздава акъл на простия народ. Акъллия момче, та чак мозъкът му прилива през носа, когато е хремав.
? (нерегистриран)
След разсипията,след унижението на кадрите в БДЖ,кога смяташ това за възпожно бе траьо.Пак ще е трай коню за зелена трева.Идеи без никаква перспектива вече тук на тази ТЕРИТОРИЯ.Крадци долни пълни с идеи.
Хаха (нерегистриран)
Тоя е пил газ. И колко ще струват модерните влакове ? Кой ще ги плаща ? Ново заемче ? А освен влакове, не трябват ли нови автобуси, нови гари и т.н. И как точно ще стане с грохналите и смърдящи вагони и автобуси да накарате някой да си зареже колата, макар и 20-годишна ? Е - може да се напънете и да изсе...е някоя свирепа такса (поредната) за явтомобилите.
Ясен (нерегистриран)
Рано или късно ще трябва да слезе всеки от 20-годишната си кола, пък било то поради свирепа такса. Както и трябва да бъде.
само (нерегистриран)
Само празни приказки ,действия никакви.Никой не ви вярва за нищо.
добре, добре (нерегистриран)
ще праиме състезание с влака, кой дига повече
55 (нерегистриран)
Магистралите в БГ се строят защото има работеща схема за крадене на пари!!! А в строителството на ЖП линии още не са я направили. Няма "наши" фирми които да го изпълнят, а ако дойдат чужди не могат да им кажат кои да са подизпълнителите!!!
Още по мъдър съвет (нерегистриран)
След аварията в Хитрино, пък ми дойде идея вместо влакове да ползваме дирижабли!
ПР (нерегистриран)
Идеята е много добра. Експресни,скоростни,чисти,климатизирани влакове,които не закъсняват.Много хора биха ги предпочели и биха се върнали към този вид превоз. България е с много километри електрифицирана жп релсов път.Въпросът е да се случат инвестициите.Не случайно,това се случва в Европа и печели популярност-от всяка гледна точка.
СОРОСОИДЕН ГЬОН (нерегистриран)
А билета, колко ще струва? по 100 лева на човек ли?
Е (нерегистриран)
Виж сега. Когато имах кола (вече нямам), установих, че всяка година давам за нея поне 2000 лв. за неща от типа на Гражданска, данък, паркинг, смяна гуми, поддръжка. Това без возенето. Така че горивото до Варна може да ми струва 60 лв., обаче всъщност аз плащам, с другите разходи, поне 100. Предпочитам един бърз и хубав влак, вместо да карам 500 км. по пътища, по които препускат стада идиоти. Освен това аз ще пътувам дотам няколко пъти в годината и в крайна сметка пак ще ми излезе много по-евтино, отколкото да поддържам кола. А всичките инвестиции, които Боко иска, ще дръпнат от джоба ни поне още толкова.
ПР (нерегистриран)
Да не е 100 лева,но задължително по-скъп от сега и конкурентен на автобусите.Хем по-малко сиганин ще се качва.Вижте,ако се инвестира в това-ще се изплати.Хората избягаха от жп мизерията.Направи ли се нещо модерно,бързо,качествено,ще го предпочетат.С кола никак не е евтино,нали?
трайчо (нерегистриран)
Питай Вилхелм Краус, сина му, Галя Топалова и депутатите от 5 поредни Народни събрания, къде са влаковете!
не става (нерегистриран)
с влак не мое да си гъзар, друго си е - 25 годишно БМВ с 200км.
ГУДЕРИАН (нерегистриран)
На мен думите на Трайчо ми звучат като някаква ГАВРА! Гаче този екземпляр е спал някъде през последните 8 години и сега рипнал та се събудил с велика идея! Абе, Трайчо, ти къде беше, когато твоят колега, дето седи на масата срещу теб в Министерски съвет ликвидираше БДЖ, продаваше вагони и уволняваше хората?! БЕЗСРАМНА ГАВРА!
Влаковете са за простосмъртни (нерегистриран)
Аутобаните са за почесване на самочувствието на богоизбраните.
статистики (нерегистриран)
И фериботи за тировете.Това са вид кораби ,на тях се товарят тирове,надстройката са хотели за самите шофьори.България е имала фериботи.Също и товарни влакове за превоз на товари.Сега тировете,създават предпоставки за катастрофи.На времето Стамболов за 6 год и 8 месеца-5343 км пътища:529 км ж.п линии.Стамболов е построил 1672 училища,32 болници.След т.н.демокрация закриване на ж.п линии от всички правителства.
АЗ (нерегистриран)
529 КМ Ж.П. ЛИНИИ И ТО В НАЧАЛОТО НА 20 ВЕК НАРЕД С ПЪРВИТЕ В ЕВРОПА !!
чичо гошо (нерегистриран)
Тези с бмв отиват на пътя само заради белята.Без цел и посока.
чичо гошо (нерегистриран)
Тези с бмв отиват на пътя само заради белята.
Е (нерегистриран)
Такава е тенденцията в страни като Швейцария, Франция, Германия. Обаче ние не ги харесваме и от тях акъл не щем, пари ни дайте!
Ammmm (нерегистриран)
А ЗАПЛАТОВАТА тенденция каква е там? Наеш ли, че един билет струва 60 ЕВРАКА
Е (нерегистриран)
Заплатовата тенденция там е такава, че хората могат да си позволят тези цени. Ние и в това сме наопаки, разбира се. Тук робовладелците си мислят, че хората вечно ще им работят безплатно, но ще са много добри в работата си. Номерът вече започва да не минава.
БГ (нерегистриран)
ЧУДЕСЕН МИНИСТЪР- ПРЕДСЕДАТЕЛ БИ СТАНАЛ... АМА ДЕ ГО ТОЗИ КЪСМЕТ
m (нерегистриран)
Това е едно изключително популистско изказване от Трайчо. Бил е във властта и много добре знае какво е положението. А то е, че ЖП транспортът у нас НЕ МОЖЕ ДА СЕ САМОИЗДЪРЖА. Причините са много, но основната е, че стандартът у нас е много нисък. В страните с развити жележници, цената на билетче за 20-30 км пробег варира между 7 и 10 евро (в едната посока). Амстердам - Париж, например (около 450 км) с бързия влак, струва от 100 до 200 евро. Горе-долу толкова е разстоянието Пловдив-Варна. Ама кой ще даде у нас толкова? С кола превозваш четирима-петима за тези пари. Съвсем показателен е и фактът, че никой не пожела да купи БДЖ. Защото няма пари да се издържа този бизнес.
Гад такава (нерегистриран)
Някой май-май напира за комисионна? Майтапа на страна, този "държавен мъж" наистина ли смята, че някой, освен циганите, ще се вози на влак, при условие, че от запад на изток родината се минава за 5 часа? Не е ли по-добре тези пари да се дадат за качествени пътища? Хубавият влак е скоростният влак, ние докато ускорим, току-виж сме пристигнали! И въпросът не е само във вагоните, нова жп инфраструктура трябва. Всеки, който има кола, ще предпочита д се вози с кола. Пенсионерите няма къде да пътуват, седят си на село и толкова. Тук да не е Германия? Прищяло му се на дядо Ханс и се метнал на влакчето да види някое замъче. Тук батакът ще е револвиращ, защото се возят само бедняци. И Ориент експрес да пуснат, пак само циганор ще е вътре. А той, както се знае, не плаща!
ЕЕЙ (нерегистриран)
ТИ СИ ГАД !!! ПОГЛЕДНИ ЕВРОПА , СВЕТА И ДАЖЕ РУСИЯ КАКВИ ЖП ВЛАКОВЕ ИМА , КАК СЕ ПОЛЗУВАТ .... ПРОСТОТИЯ ДО ШИЯ !?!
Гад такава (нерегистриран)
Нали това ти обяснявам, умнико, разстоянията са други!!! Колко трябва да струва билетчето, за да има ако не възвръщаемост, то поне да се вържат двата края? 20 лв. до морето? И как ще поддържаш жп транспорт с такива цени? Големи сте мечтатели всичките, ама с калема не другарувате, май!
отговора го знам (нерегистриран)
А бе в София нали щяхте да слизате от колите като ви направиха метрото ко стана? Слязохте ли?
Е (нерегистриран)
Аз слязох още преди 8 години и си продадох колата. Сега се придвижвам с колело и градски транспорт.
ба си (нерегистриран)
Е как влизаш на работа потен ли?
Илиян Илиев
Дойдоха други идиоти с коли ! Гъзари в БГ само да искаш :)
Тънки (нерегистриран)
Намеци.Нали искат да подарят. ПЕГАЛИВШОТО ЛЕТИЩЕ СОФИЯ, а с тези пари да налеят в ограбе ите железници.Тоя министър вместо да оздрави железниците ,той ги доунищожи.ЦЕЛТА НА. ВСИЧКИ ДЕПУТАТИ ДА ГРАБИ ДЪРЖАВАТА КОЙ ОТКЪДЕТО МОЖЕ,НИКОГА НЯМА ДА СЕ ОПРАВИМ
Враца баце (нерегистриран)
Много по-лесно и резултатно ще е да се качат всички транзитно преминаващи камиони на ЖП.
чук чук доказано не става (нерегистриран)
Щом по КПП-тата опашките за ТИР-ове са от 2-до 5 км като прибавим и тези които още са на път на Трайчо ще му трябват влакови композиции дълги по 15 км. и то не е една.
Враца баце (нерегистриран)
Няма да сме първата държава въвела това. Опашките са от друго.
704 (нерегистриран)
Следните стъпки: 1. Простолюдеито каращо БМВ да му бъдат иззети ръждилниците и да им бъде забранено да шофират! Ако бъдат хванати да шофират - обесване на крайпътно дърво на момента! 2. Причинителите на ПТП със жертви останали живи да се обесват на околните дървета на момента! 3. Причинителите на тежки ПТП без жертви да им бъде забранявано доживот. Ако бъдат хванати да шофират - обесване на крайпътно дърво на момента! Друг начин за справяне с простолюдието дивеещо по пътищата няма!!!
4 (нерегистриран)
Да бяха само тия с БМВ-тата...
704 (нерегистриран)
Трябва да се започне от някъде...
Филип Мърльоу (нерегистриран)
И за каква сума ще превозиш 4 членно смейство до Бургас примерно Трайчуу? За МОДЕРНИ ВЛАКОВЕ се изискват Модерни Заплати и пенсии Ще ми обявиш 120 лева нали?
704 (нерегистриран)
Щото с кола 4 членно семейство ще похарчи по малко. Я стига. Само спиране за обяд в крайпътно заведение е поне 50лв. Като сложиш и още 60-70лв за гориво.
ми тъй де ко (нерегистриран)
Трайчо дава идея, ако някой се блъска на опашката за хляб да оборудва всички домакинства с домашна хлебопекарна. Ами аз предлагам тоя който се блъска да не му се дава хляб.
Мен (нерегистриран)
Правилно и мъдро решение на Г-н Трайков. Не само в Европа , но и в света основно се ползва ж.п.транспорт. А там не са по гтлупави от нас. Но мафията тук не позволява. Причина за катастрофите, основно са многото огромни товорни автомобили, движещи се с малка дистанция помежду им, в колони. Ако решиш да изпревариш не ти дават възможност да се провреш между тях. По равно някои карат с високи скорости, дори над 120 км/ч. А при изкачване забавят и леките автомобили не са в състояние да ги изпреварват. Да не говорим, че големите им размери пречат да се вижда пътя пред тях. Много правилно би било, както са и европейските проекти транспорта на товари да бъде чрез ж.п. превози. С изключение на бързоразвалящи се продукти. Няма да има толкова замърсявания, катастрофи, проблеми с горивата. А и това ще доведе до намаляване транспортните разходи. Да не говорим за километричните опашки и чакания по границите. Ж.П. транспорт е и може да бъде още по евтин за превоз на пътници. По надежден, спокоен и бърз, без умора и натоварване. Съвремените автоматични системи могат и осигуряват безпроблемно пътуване.
Ти (нерегистриран)
Ти ще да си някой министерски блюдолизец (щях да напиша гъз.лизец, ама ще ме изтрият)
Anton (нерегистриран)
Цяла Европа се движи с влакове...В Холандия влаковете са нови, удобни, чисти и за през 15-20 мин. за всяка точка на страна + Белгия и Германия. Транспорта обаче е скъп, но пак си струва.
Roxana (нерегистриран)
Скъп е за хората с минимални доходи. Но спрямо средните доходи за тези страни, е смешно ефтин. При както си описал, чист и редовен транспорт, и работеща система, хората имат страхотни удобства и икономиката цъфти и просперира, защото транспорта (по думите на Ленин ли беше) е кръвоносната система на една икономика. Бех потресена при последното ми връщане, страната е буквално разграбена и разбита! всичко е в руини! мръсно, допотопно, раздрънкано, несигурно.... СТРАШ-НО-Е! Не се учудвам, че хората продължават да бегат - но просто нема ко да те задържи - сичкото е разбито, нефункциониращо, ограбвано, съсипвано - СИС-ТЕМ-НО - с ДЕ-СЕ-ТИ-ЛЕ-ТИ-Я!
Кибик (нерегистриран)
Тоя лумпен още ли не е в затвора?
Илиян Илиев
Ще се съглася с Трайчо когато видя , че в рамките на БГ всички държавни ръководители начело с министър-председателя почнат да го ползват при всяко пътуване извън Сф !
Men (нерегистриран)
Айде бе?! Значи фиксиран и тотално негъвкав транспорт със съсипана инфраструктура е по-добре от камери следящи средната скорост и автоматизиране на издаването на актове и присъди за нарушения? Единственото решение е да се разкара човешкия фактор при контрола на правилата, така и корупцията ще намалее ама как корумпиран сам да се прецака....
тройчо (нерегистриран)
Кой ще 'съветва' Китайците е въпросът на дена, а? Кой разви частният превозен бизнес за сметка на БДЖ? Кой тройчо? Кой остави пътищата да се съсипят с 7ма ръка камиони, носещи гинес нива на претоварване? Пак за да ги оправим с нови де, по-добри! Нямало как казвате, иначе полицията щяла да почне да спира влакове за проверка на аптечка и фарове. Може да сте прави - това е Вашата полиция!
Аз (нерегистриран)
Оохххх боже боже.Ами то най-безопасния транспорт е въздушния.Да направим летища до всеки град да купим самолети и готовооооо.
аЗ (нерегистриран)
ТОя е напълно изтрещял, само не е ясно кога ТОЙ ще се качи на влак. Пълен кретен.
НАЙ
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
Борисов: Поздравявам новата сглобка, ще се изредят още 5-6 служебни правителства
Фолк певицата Дебора, хваната да шофира с близо 3 промила: Бавно разграждам алкохола
Родителите на Амая, която не дочака новото си сърчице, дариха събраните пари за други деца
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Борисов: Поздравявам новата сглобка, ще се изредят още 5-6 служебни правителства
Петков: Желязков изпълняваше повелята на Пеевски и Борисов, отправихме им ясно съобщение
Денков: Защо не видяхме снимките на Калин Стоянов със Стефан Димитров? Да обвинят пудела