При непредставяне на двете части на свидетелството за регистрация водачът рискува да отнесе глоба от 40 до 100 евро, предаде БНТ.

До момента в Пътна полиция не са получавали писмо за изискванията на властите в Будапеща. Такава информация обаче е била качена на сайта на нашето външно министерство още на 1 октомври.

Българското посолството е отправило запитване след оплаквания на наши шофьори, които били изненадани, че тамошните униформени им искат и големия талон, казаха от ведомството, цитирани от Дарик.

Местните власти обяснили, че двете части на свидетелството са неделим документ. Те не признават копия, искат оригинали на документите.

В голямата част на свидетелството се съдържат данни колко лица могат да бъдат превозвани в автомобила, за товароподемността на камиона и др. Съдържат се още специфични кодове за държавите членки. Тази информация я няма в малкия талон и затова унгарската полиция изисква и големия талон.

От Будапеща се позовават и на европейска директива от 1999 г. Водачите на лизингови коли могат да носят копие от свидетелството за регистрация, но придружено с нотариална заверка на английски език, обясниха от МВнР.

Вероятно Унгария е затегнала контрола по пътищата, тъй като държавата открай време е „гара разпределителна” за крадени возила, пише „Преса”.

Преди месеци гръцката полиция започна да глобява наши шофьори за липсата на оригинален голям талон, който не е задължително да се представя при пътни проверки у нас. Там се санкционират най-вече шофьори на камиони.

В КАТ имат информация също, че макар и рядко, са глобявани и водачи на леки коли. В южната ни съседка санкциите са от 1000 до 8000 евро, свалят се и номерата на колата. До Нова година Гърция е обещала да промени правилата си и ще започне да признава и копия на големия талон.

Заради пропуските в българското законодателство работна група от Пътна полиция вече е изработила нов образец на малкия талон, съобщи Бойко Рановски, шеф на отдел в Главна дирекция „Охранителна полиция”. Документът ще бъде в същия размер, но на две страници. В него ще се съдържа техническата информация за автомобила, която сега е само в големия талон.

Освен това на всичките 23 официални езика на ЕС ще бъде изписано „свидетелство за регистрация”. Защитите на документа трябва да се съгласуват с ДАНС. Новите образци ще се издават след Нова година, като смяната няма да е задължителна.