Превърнато в пари това значи 100-30 млн. евро, на база данните за последните 12 месеца.

Три клипа за страната ни ще се въртят по "Eurosport", "Euronews", "National Geographic Channel" и "Discovery Channel", стана ясно вчера.
Проектът на стойност 7 501 480 лева
се финансира по линия на Оперативна програма "Регионално развитие".

Клиповете са изработени при предишното правителство за 483 000 лв. с ДДС. Те са платени на фирма „Идо стил-ТМ” ООД, съобщи БГНЕС.
Част са платени авансово от Държавната агенция по туризма през 2008 г., а финалното плащане е направено през 2010 г. от икономическото министерство.

При презентирането на рекламите в присъствието на икономическия министър Трайчо Трайков, директорът на НДК Христо Друмев, недоволства, че са еднообразни, съобщи КРОСС.
Пред погледите на ръководството на икономическото ведомство, той критикува логото на България, че е безобразно - не е ясно дали е баница, дали е роза.
Зам.-министърът на туризма Иво Маринов обясни, че евентуално ще бъде изработено ново лого, а Друмев му опонира, че клиповете няма да свършат работа. В крайна сметка двамата си стиснаха ръцете.

"Искаме да бъдем целогодишна туристическа дестинация и това е основата на новата стратегия за туризма”, заяви енергийният министър Трайчо Трайков при представянето на проекта. В момента се изработва и нов закон за туризма, с който ще се въведат стандарти за качеството за специализираните видове туризъм.

На журналистическо питане дали Трайков и самият Маринов харесват рекламите, те отговориха, че е въпрос на вкус.
Въпреки че били направени по време на предишното правителство, лентите са доработвани от специална комисия в сегашния екип на икономическото министерство.

Маринов очаква в резултат на мащабната туристическа кампания да се постигне ръст на туристите от 4-5%. В трите клипа страната ни ще рекламира зимните и летните си курорти, еко и селския туризъм, културното наследство и забележителности.

Изборът на зала в столичен хотел, където бяха представени рекламите, предизвика недоволството на всички присъстващи. В крайна сметка стана ясно, че ръководството на НДК било готово да предостави безвъзмездно зала, но предложението не било прието.

Клиповете са озвучени на 5 езика - български, английски, немски, френски и руски. Първоначално рекламите ще бъдат излъчени от 6 септември до 26 декември тази година, а след това от 31 януари до 27 март 2011 г.
Периодите са подбрани така, че да обхващат точно времето, когато излизат каталозите на туроператорите и потенциалните туристи обмислят ваканцията си. Четирите канала, по които ще се излъчват клиповете, са с обща аудитория от над 608 млн. домакинства.

Има ръст от 5-6% на чуждестранните туристи у нас през лятото според данните, които разполагаме до момента, заяви междувременно Маринов. Окончателните данни обаче все още не са ясни.

Българските туристи са нараснали с 20%. Приходите от туризъм през този сезон са малко над 1% спрямо равнището на постъпления през миналата година. Заради проблемите в Гърция чуждестранни туристи са се насочили към България.

Вижте един от рекламните клипове