36 млн. евро е общинското съфинансиране на проекта. Новият участък на метрото ще бъде с дължина 5 км и ще има 4 метростанции. С пускането на новата отсечка времето за пътуване от летището до централната градска част ще бъде 15-16 минути.

Новата отсечка на метрото трябва да е готова в началото на 2015 година, а в строежа ѝ ще участват близо 1500 работници. В проекта е заложен и строежът на малка жп гара, която ще излиза на кръстовището на булевардите "Кръстю Пастухов" и "Искърско шосе". Участъкът представлява първия от двата лота на етап ІІІ на Проекта за разширение на метрото, включен в Оперативна програма  „Транспорт” на ЕС.

Над 300 хиляди души дневно използват този модерен, бърз и екологичен транспорт, отбеляза Фандъкова, цитирана от "Фокус". Тя посочи, че с метрото се променя и градът – инфраструктурата, озеленява се, изграждат се тротоари.
След изграждането на метрото, започват да се напасват и транспортните връзки, така че да бъдат удобни, обясни Фандъкова.
Тя посочи, че през март се очаква да започне изграждането и на връзка с бизнес парка в столичния квартал „Младост”. Няма по-екологичен транспорт от метрото, каза още кметът.
Разработва се транспортната схема, която ще позволи в началото на следващата година да има по-добра връзка с вече изграденото метро, допълни Фандъкова.

В края на август беше пуснат нов диаметър на Софийското метро, финансиран от ЕС. Тази линия вече свързва кв. "Надежда" с кв. "Лозенец", като минава през НДК и Централна гара.