Това решение бе взето днес на среща в Берлин на представители на властите и ръководители на водещи автомобилни концерни в Германия, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Близо половината от тези коли са произведени от групата Фолксваген (Volkswagen), информира Асоциацията на германските автомобилостроители (VDA).

По данни на организацията става дума за автомобили със стандарт Евро-5 и частично - с Евро-6. В момента в Германия има около 8,6 милиона коли по тези стандарти, уточнява списание "Шпигел".

Разходите за преоборудването ще бъдат поети от производителите, като не се предвиждат плащания от собствениците.

Чрез новия софтуер емисиите на азотен оксид би трябвало да бъдат понижени със средно 25-30 процента.

Според научни изследвания с приблизително същия процент може да бъде намалено замърсяването, ако бъдат въведени забрани за движение на дизелови автомобили, допълва асоциацията.

Акциите на автомобилостроителите Бе Ем Ве (BMW), Даймлер (Daimler) и Фолксваген леко поскъпнаха след оповестяването на решението. Инвеститорите оцениха положително факта, че компаниите не са застрашени от скъпо механично преоборудване.

ОБЗОР: Какво е бъдещето на колите с ДВГ