Това е записано в експертиза на външния консултант на проекта “СТРОЛ 1000 - СКЛ Консулт”, съобщава в. "Труд". Документът е с дата 21 февруари т.г. и е внесен в Министерството на транспорта.

Фирмата извършва проверки на място по договор с ведомството, а с експертизата е запознат и министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев, който отговаря за АПИ.
“От представената документация за проверки на строителните дейности личи, че те се извършват фиктивно”, пише в документа. Оказва се, че една от проверките на строителството е приключила час преди да е възложено започването й.

Още по-скандални са изнесените факти за наличието на преовлажнени участъци на лотове 3 и 4 от трасето, където бил положен негоден за пътни работи материал. При одита е установено още, че лотове 3 и 4 от магистралата изобщо не са били посещавани от проектантите геолози до момента на проверката.

За участъка Ямбол - Карнобат се твърди, че подпочвени води бликат на дълбочина от 50 сантиметра до 1,2 м под трасето. В същото време проектно заложената дълбочина на водите е 3,20-4 метра. Затова одитът на “Тракия” препоръчва нова геоложка експертиза и незабавни мерки за отстраняване на проблемите.

От АПИ съобщиха вчера, че за лот 4 пътната агенция е била запозната с проблема на "слабите почви" и има решение, чрез по-дълбок дренаж да бъде отведена водата.

Също вчера БСП поиска оставката на Росен Плевнелиев заради строителството на магистралата. По думите на Сергей Станишев Лот 2 на автомагистрала „Тракия” се строи върху пепел от българските мини, вместо върху инертни материали.

Нямам никакво намерение да подавам оставка, категоричен бе от своя страна министър Плевнелиев, цитиран от "Фокус". Той коментира искането на БСП с думите: "Партизанската война започна" и обяви, че е разпоредил независима експертиза за действията на всички по веригата на строителството.
Последна актуализация в 10.29 ч.