Това заяви на пресконференция Боряна Колева, изпълнителен директор на фирма за топлинно счетоводство, предаде БТА.

Според данни от непредставително проучване, извършено от специалисти от Мобилния център на фирмата в четири столични района, абонатите на топлофикация, които ще сменят топлинния си счетоводител, търсят месечен отчет на уреди на добра цена, добри условия за закупуване и преносимост на уредите.

Клиентите знаят, че за ежемесечно отчитане на уредите се заплаща допълнително, но търсят тази услуга, защото така се засича точно изразходваната енергия, коментира Боряна Колева. Тя добави, че преминаването към ежемесечен отчет се затруднява от това, че не всички съседи в дадена сграда са съгласни.

Като основен проблем на услугата топлинно счетоводство анкетираните са посочили, че не разбират сметките си. Близо 24 на сто от запитаните 475 потребители на парно биха сменили топлинния си счетоводител, а близо 59 процента още не са решили.

“Топлофикация-София“ започна да предлага услугите си като топлинен счетоводител.