Това предвиждат приетите от Народното събрание промени в Закона за автомобилните превози на второ четене, съобщи БТА.

Общинският съвет във всяка една община ще определя размера на глобата за нередовен пътник в обществения транспорт. Това обясни председателят на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения Настимир Ананиев от Реформаторския блок.

Глобата за нередовен пътник ще е в размер от 10 до 50 лв., в зависимост от решението на съответния общински съвет. Глобата за нередовен пътник за междуселищни превози остава 50 лв., за международни превози остава 300 лв.

Ананиев призова Столичният общински съвет да вземе решение за намаление на глобата в София, която в момента е 40 лв.

С промените бяха завишени някои глоби и административни наказания. Променени са и определенията за републиканската и областната транспортна схема, с което се цели текстовете да станат по-точни, без да се променят понятията по същество.

Депутатите гласуваха и промени, според които един и същ превозвач може да има само два лиценза - един за превоз на пътници в ЕС или в България и съответно лиценз за превоз на товари в ЕС и страната.

Депутатите решиха още формирането на цените и пределните цени за автогарово обслужване да се определят съгласно методика, утвърдена от министъра на транспорта.

Определянето на цените ще става на база категоризиране на автогарите. Цените ще могат да се актуализират веднъж годишно.

Съгласно приетите промени, когато маршрутът на междуселищна автобусна линия съвпада с маршрута на друга такава или пътнически влак и са от едно и също направление, между часовете на тръгване от общите им спирки трябва да има интервал. Интервалите между часовете на тръгване и редът за проверка на изискването се определят с наредба.