Причината за спада на цената е, че на бензиностанциите от днес вече се продава летен дизел, който е по-евтин от зимния. В началото на месеца най-ползваното гориво удари цена от 2.70 за литър.

Компанията свали днес и цените на горивата на едро. Бензин А95Н се търгува по 2450,40 лева за 1000 литра или с 1,5 на сто по-евтино. Бензин А98Н се продава по 2522,40 лева за хиляда литра с 1,46 на сто по-ниска цена. Дизеловото гориво поевтинява на едро с 1,16 на сто до 2430 лева за хиляда литра. Това намаление се очаква да свали от утре цените на горивата на всички бензиностанции, които използват услугите на "Лукойл".

През седмицата дясната опозиция остро разкритикува правителството, затова че толерира рафинерията в монополното и положение. Заради покачването на цените на дизела и бензина на дребно, от ДСБ обявиха, че държавата е абдикирала от задълженията си спрямо "Лукойл".
Според Димитър Бъчваров цените на течните горива са постигнали "исторически максимум, който не кореспондира с историческия максимум на цените на суровия петрол". Той изтъкна, че в момента цената на дизела е по-ниска в седем страни от ЕС. Според него въпросът с "Лукойл" е по сериозен и там правителството е абдикирало от задълженията си "по начин, който показва колко е слаба държавата".

Неистина е, че заради "монопола на Лукойл" цените на горивата в България били по-високи от френските, се казва днес в съобщение от компанията. Справка в Европейския енергиен портал показва колко струват горивата във Франция - 1,627 евро за литър бензин и 1,423 евро за литър дизел. В настоящата си "антимонополна" загриженост, господин Костов удобно забравя, че именно ръководеното от него правителство подписа приватизационния договор за Нефтохим - Бургас и гарантира с подписа си защитата на интересите на държавата и пазара, се казва още в съобщението.

Според Лукойл Бургас не е вярно е "монополизирал цялата база за съхранение, почти 80% от базата за съхранение на течни горива". По експертни данни, в страната има над 1,5 милиона куб.м. складов обем за горива извън резервоарите на комбината в Бургас. От този обем, собственост на Лукойл-България са 400 хиляди куб. м., или около една четвърт, декларират от компанията. От рафинерията отричат, и че не са сложили необходимите измервателни уреди.