Христо Радков, председател на Българското обединение на шофьорите,  заяви пред Bulgaria ON AIR, че тази мярка няма да доведе до никакви промени за околната среда.

"Първо е много спорно кое замърсява повече - дизелът или бензинът. Дизелите произвеждат повече азотни окиси, бензиновите произвеждат повече въглеродни окиси", обясни Радков.

Според Боян Рашев, експерт по управление на околната среда и ресурсите, дизеловите двигатели със сигурност са по-вредни за въздуха, но в зависимост от това за какви коли става въпрос.

"Имайте предвид, че новите бензинови коли, всъщност генерират повече прахови частици от старите бензинови коли", подчерта той.

По повод опасенията, че при евентуална забрана на дизелови автомобили в някои немски градове в Западна Европа, България ще се наводни със старите и ненужни вече там коли, Христо Радков обясни, че нашата страна няма да бъде съществено засегната.

"В България леки коли се внасят предимно от Италия. Тези стари коли ще отидат в Русия и в Африка", поясни той.

Експертът по околна среда Боян Рашев пък сподели, че не е толкова лошо, че при евентуална забрана на дизеловите двигатели в Западна Европа, много от тези коли ще се пренесат у нас, защото ще внасяме по-нови дизелови автомобили.

"Ако вие изгаряте един ден дърва и въглища в печка в София, генерирате толкова замърсяване с фин прах, колкото, ако карате дизелова кола 1500 километра", категоричен беше той.