Това каза по БНТ транспортният министър Ивайло Московски, цитиран от БГНЕС. 
Не можем да сключваме договори с никой друг превозвач, това са частни субекти и не можем да водим преговори с тях.
Министърът ще бъде изслушан в парламента днес по решение на депутатите.

Междувременно автобусни превозвачи заявиха, че са готови да поемат голяма част от пътниците.

На това, че всеки ден стачката ще струва 600 000 лв. и за това кой ще носи отговорност, транспортният министър отговори, че "ръководството на БДЖ си носят отговорност, за синдикатите не мога да твърдя пред кого носят отговорност".
"Как така синдикатите ще спрат движението, а след това няма да поемат отговорност за това, как така?", попита Московски.

Междувременно от КНСБ и КТ "Подкрепа" съобщиха, че възприемат като несполучлив манипулативен опит становището на юристите на БДЖ, че стачката е незаконна, предаде БТА.
Вчера от ръководството на компанията заявиха, че стачката е незаконна и ще бъде подаден иск за прекратяването й в съда. Ако съдът го уважи, ще се търси дисциплинарна отговорност от конкретни хора.
Според синдикатите с това се цели единствено внасянето на смут и на съмнения сред работниците и служителите в железниците за упражняването на законното им право на стачка.
Затова те предупреждават всички работници и служители да не се съобразяват и да не изпълняват заповеди, с които им се вменяват допълнителни задължения извън това да стоят на работното си място.

Напълно незаконосъобразна е и заповедта, издадена от инж. Ивайло Димитров - управител на поделение "Пътнически превози" в БДЖ, с която работниците и служителите се задължават да декларират писмено намеренията си да стачкуват, допълват от КНСБ и КТ "Подкрепа".

Шефът на Борда на директорите на БДЖ Владимир Владимиров посочи по-рано по bTV, че няма да се наказват служители затова, че стачкуват. Ако има непристойни действия, които уронват престижа на холдинга, например употреба на алкохол по време на стачката или грубо отношение, тогава ръководството може да се намеси в стачните действия. Той съобщи още, че ще има регистър на стачкуващите, "защото трябва да е ясно на кой ще се плаща и на кой не".
Хората в регистъра нямало да бъдат съкратени.

Московски припомни, че "през тези 7-8 г. БДЖ има 800 млн. задължения със знанието и политическата воля на управляващите преди нас. Всички са били наясно, че няма как да се изплащат тези пари.
"Колегите (от синдикатите) могат да отворят търговския регистър, където е публикуван одитният доклад за БДЖ, там се казва, че финансовото положение на БДЖ е технически фалит", подчерта Московски.

Ще бъдат спрени 138 влака, а не 150, като мярка за намаляване на разходите, каза по БНР Владимиров. С това се освобождават 100 милиона лева, с които ще бъдат платени дългове на банките кредитори, посочи той пред bTV.
Владимиров призова железничарите при стачката да не спират влаковете там където няма алтернативен транспорт.

Владимиров заяви, че премиерът няма право в момента да помогне на БДЖ.
По-късно днес предстои среща на Бойко Борисов със синдикалните лидери.