Във Франция освен таксиметрова има и железопътна стачка.

По главните пътни артерии на Париж бяха измерени близо 270 км задръствания заради протеста на таксиметровите шофьори.

Рано сутринта те потеглиха на операция "охлюв" от аерогарите "Шарл де Гол" и "Орли" към столицата. Протестни акции има и в Лион, Марсилия и Ница.

Секторът се чувства застрашен от конкуренцията на туристическите автомобили с шофьор и протестира вече за трети път, въпреки че през април френското правителство разработи документ с предложения за разрешаване на конфликта.

Според директорите на таксиметровите компании техните конкуренти плащат по-малко вноски и надвишават правата си.

Французите не могат да се спасят в обществения транспорт заради още по-мащабната стачка на жп компанията SNCF, недоволна от проекта за реформа на сектора. От снощи стачкуват около 50% от машинистите и контрольорите. Жп транспортът в страната е полупарализиран.

Вижте снимки>>>

Протестното движение започна във Великобритания, където прословутите черни таксита, които работят заедно с туристическите автомобили с шофьори от години, се разтревожиха заради нарастващото присъствие на калифорнийска транспортна компания, която е в дъното на създалия се конфликт.

Техните притеснения споделят и колегите им от други страни, които решиха да се присъединят към акцията им и да обявят европейска стачка, която е прецедент, уточни АФП, цитирана от БТА.

В италианската столица Рим таксиметровите шофьори правят "стачка на обратно" или с други думи да работят цял ден и да събират най-много 10 евро за пътуване, за да приложат схемата на конкуренцията, "без правила, толкова дълго, колкото поискаме", се посочва на Таксистори (Taxistory), блога на таксиметровите шофьори.

Такситата в Милано стачкуват от 06:00 по Гринуич до 20:00 часа по Гринуич, гарантирайки минимално обслужване (транспорт на възрастни и болни хора, както и на хора с увреждания).

В Германия има шествия на таксита в Берлин и Хамбург. Германските таксиметрови шофьори се противопоставят на практиката на ЮбърПоп (UberPop) да свързва клиенти с частни лица, които имат шофьорска книжка и кола.

В Мадрид
по улиците нямаше никакви таксиметрови коли, след като шофьорите се отзоваха на призивите за протест срещу Юбър.