По-големият бюджет, който Столична община залага за 2021 г. е донякъде изненадващ, но всъщност е резултат от добрата данъчна политика, от повечето привлечени пари от държавата, както и от защитените европейски проекти. Това заяви в интервю за БТА председателя на Столичния общински съвет (СОС) Елен Герджиков. 

Той посочва, че се очаква ръст на приходите по отношение на сделките с недвижими имоти, тъй като се видя, че този сектор не е засегнат от кризата. И е категоричен, че няма да се увеличават размерите на местните данъци и такси за столичани през 2021 г., тъй като според него в момент на криза това би било неуместно. 

Елен Герджиков подчертава и че с решението на общинския съвет в София за заем от Европейската инвестиционна банка се дава възможност да бъде осигурено финансиране за изграждане и рехабилитация на ключови за града пътни обекти, които трябва да бъдат завършени през следващите 5 години. По думите му това са липсващи на този етап участъци от вътрешните рингове на София, нови трамвайни трасета и реконструкция на съществуващи, както и изграждане на първия етап от Зеления ринг на София - общо 10 стратегически обекта, които ще променят транспортната схема на столицата. 

Герджиков коментира и че COVID-кризата и предстоящите парламентарни избори не позволяват дебатите в СОС да се водят по същество. "Амбициите за изява - били те лични или партийни, на някои колеги от опозицията често надделяват. Иска ми се да вярвам, че след парламентарния вот, фокусът на дискусиите в общинския съвет отново ще е насочен към подобряване качеството на живот в града ни", казва председателят на Столичния общински съвет. 

Относно недостига на места в детските градини той открои тригодишната програма на Столичната община за изграждане на нови 67 детски градини. Програмата е приета от СОС и по думите му представлява сериозна стъпка към преодоляване на недостига. Очаква се със строителството на нови сгради и реконструкцията на съществуващи да бъдат разкрити близо 6000 нови места. Основната цел е осигуряване на места за всички деца от 3 до 6 години, както и чувствително увеличаване на местата в яслените групи, каза Герджиков. 

Готова е и т. нар. тикет система. "Всички необходими устройства са монтирани, включително и по третата линия на метрото. Две от основните функционалности на системата работят още от декември. Става въпрос за видеонаблюдението и мониторинга на пътникопотока. Заявката на директора на Центъра за градска мобилност е, че от май цялата система ще функционира", обясни той. 

Освен пътуването с карта за градски транспорт, ще има възможност за закупуване на билет с дебитна или кредитна карта, телефон или смарт часовник, информира Герджиков. По отношение на самото таксуване - за време или разстояние, както и за неговия размер, председателят на СОС казва, че общинският съвет трябва да вземе решение, но на база точни данни от мониторинга на пътникопотока. Според него за София е по-подходящо да бъде въведено таксуването за време, тъй като това ще даде възможност в рамките на 60 или 90 минути всеки да се придвижи в града, сменяйки различни превозни средства, на цената на едно пътуване.