Въвеждането на минимални цени на таксиметровите услуги противоречи на пазарната логика и със сигурност ще го атакуваме пред Комисията за защита на конкуренцията. Това заяви Ромео Ценков, собственик на таксиметрова компания в София, цитиран от Клуб Z.

Той посочи, че една от браншовите организации, в която членуват предимно т. нар. "копърки" - Федерацията на таксиметровите водачи, е внесла предложение в Столичния общински съвет минималната цена да бъде 1,30 лева през деня и 1,60 лв./км през нощта. Толкова са и максималните цени на такситата в столицата.

"Не може всички да возят на еднакви цени при положение, че качеството е различно", аргументира се Ценков.

Неговата компания "За 2 евро" ЕООД, както и "Омега Транс" единствени не вдигнаха тарифите преди две години, когато всички останали таксиметрови фирми координирано надуха цените. Те и в момента карат съответно на 59 ст./км и 57 ст./км докато всички останали фирми возят с 20 ст. по-скъпо на километър. Ниски цени държи и новонавлязлата на пазара компания "Панда такси".

Той уточни, че тарифата от 59 ст./км, на която возят неговите автомобили не е под себестойността на услугата.

"Разходите са по-ниски, а и ефективността ни е по-добра от тази при компаниите, които возят на високи цени. При нас на всеки 100 км пробег на таксиметровия автомобил 80 км са с клиент, докато при големите таксиметрови фирми само около 60% от изминатите километри са пълни", обясни собственикът на таксиметровата компания.

Изискването за въвеждане на минимални цени е безумно и се стига до извращения, категоричен е Ценков.

С последните законодателни промени пределната възраст на такситата бе увеличена на 15 години.
"Представете си какво се случва. Чисто новата кола и старата да возят на еднаква цена. Каква е логиката", възмущава се Ценков.

На същото мнение е и собственикът на таксиметровата компания "Омега транс" Николай Пелов.

Въвеждането на минимални цени ощетява потребителите.
"Няма никаква логика да караш хората да купуват нещо скъпо, ако те могат да си го купят евтино", добави той.

Въвеждането на минимални цени на такситата бе гласувано в края на 42-ото Народно събрание. Промяната вмени задължение на общинските съвети по места да гласуват долен праг на тарифите, под който жълтите коли не могат да падат. Тогава аргументите бяха, че в някои градове се вихрела жестока нелоялна конкуренция. Определени фирми возели под себестойност и съсипвали пазара.