Ясла и градина за всяко дете при пълен мандат на Мая Манолова в София
"Тротоарите са изпитание за гражданите", възнегодува кандидатът за столичен кмет
"В програмата за управление на София сме заложили изискването до края на мандата да бъдат изградени детски ясли и градини за всяко дете". Това заяви независимият кандидат за кмет на София Мая Манолова днес в квартал "Манастирски ливади", където майки споделиха за проблем с недостига на места в детски градини и детски ясли.
"Ще постигнем това, като терените, които са частна собственост и са отредени за детски градини, ще бъдат отчуждени, а техните собственици справедливо обезщетени. Детски заведения ще се изградят и на други общински терени, които са подходящи за целта и които в момента пустеят", обясни тя.
Тя допълни, че "дотогава, до края на мандата, за да няма нито едно дете в столицата, което да е извън детско заведение, Общината ще сключи договори с частни детски ясли и детски градини, като ще предоставя за издръжката на децата в частните заведения сумата, която предоставя в общински такива."
"Частните детски ясли и градини, на които Общината ще предоставя средства, за да поема децата, които са извън детски заведения, ще се избират с публична процедура, на конкурсен принцип, така че всичко да е светло, ясно и прозрачно и да бъдат избрани най-добрите", завърши тя.
"В "Манастирски ливади" няма тротоари. Те са пълни с автомобили вместо с пешеходци, а там, където има тротоари, те са в безобразно състояние. Така, за съжаление не е само в "Манастирски ливади", така е в целия град. Те са изпитание за столичани", добави при срещата с майки с детски колички Мая Манолова и ги увери, че това ще се промени в нейния мандат като кмет.
"В предизборната си програма съм заложила на четиригодишна програма за възстановяване, ремонт и изграждане на тротоари, които са част от средата за пешеходци. Залагаме и на по-добро улично озеленяване и осветления, така че средата да е естетична и безопасна за гражданите, на по-добра проходимост в центъра на града и в кварталите, на свързаност между отделните зони, на достатъчен брой пешеходни пътеки, които да са обозначени с качествена маркировка, на реконструкция на подлезите на града в съответствие с европейските норми", каза още Манолова.
"Средата трябва да е по-достъпна за хорта с увреждания, за майките с колички, затова сме предвидили конкретни мерки - скосени тротоари, рамки и платформи за подлезите, както и работещи асансьори за метрото, защото това в много от случаите е недостъпно за хората с увреждания и за майките с количките дори в центъра на града, а какво остава по кварталите", посочи още Манолова.
По думите на Манолова пътната безопасност е пред скоби. "Вчера бях в "Подуяне", където, пред 95-то училище, се е случил инцидент точно на първия учебен ден заради недобра маркировка, заради недобре обмислено действие на светофарите, така че там също има проблеми с безопасността на децата, с маркировката и тротоарите, и децата ежедневно са изложени на риск", подчерта още тя.
Според Манолова е подобна ситуацията около много други училища и детски градини в столицата, а като решение тя посочи следните мерки - пътна маркировка, която да осигурява пешеходна безопасност и безопасност на движението по улиците, особено в районите с много деца, ефективно и интелигенто управление на светофарите, така че да осигуряват безопасност при преминаването, достатъчно тротоари около местата, които се посещават от деца - училища, детски градини, спортни зали, паркове, площадки.
"Програмата ми залага преференции за хора с увреждания, за социално слабите и за хора в социални и здравни заведения по тоношение на синята и зелената зона. В момента с привилегии са общиснките служители и техните близки, които разполагат с карти за безплатно паркиране в "синя" и "зелена" зони и това ще бъде веднага прекратено, защото не те са нуждаещите се от подкрепа хора", каза още Манолова.
"Ще сложа точка на това. Програмата ми предвижда всички средства от "синя" и "зелена" зони да се инвестират в изграждането на паркинги и в центъра на града, и в кварталите, както и буферни паркинги по крайните спирки на метрото, допълни още тя.