Фирмата, която извърши ремонта на фаталния участък край Своге, в който преди няколко дни 17 души загубиха живота, разпространи отворено писмо до медиите. В него от "Трейс Груп" обясняват, че "един от минималните критерии за спечелване на проекта е изпълнителят да разполага с лаборатория".

По-рано стана ясно, че лабораторията, която е дала "зелена светлина" за качеството на асфалта на фаталния завой, е част от структурата на "Трейс Груп" и е управлявана от Галин Михайлов - син на собственика Николай Михайлов.

От фирмата отново подчертават вече заявеното от техния собственик, че проектът е изпълнена така, както е зададен от възложителя АПИ. По-рано той каза, че възложителят в лицето на Агенция "Пътна инфраструктура" и проектантът по проекта определят как да бъде извършен ремонтът, както и "Аз не одобрявам изграждането на бордюри до пътното платно особено в такъв рисков участък, където стана катастрофата".

"Изборът на Изпълнител по Проект: "Лот 17-ТRP V/17 Път II-16 "Мездра - Елисейна - Своге - Нови Искър" се провежда по правилата и процедурите на Програма "Транзитни пътища V", на база на международното ратифицирано споразумение за нея, а не по Закона за обществените поръчки на Р България. 65% от финансирането е на Европейската инвестиционна банка", уточняват от "Трейс Груп".

През седмицата Dir.bg направи неколкократни опити да зададе своите въпроси на Николай Михайлов, но вместо отговор, засега получаваме единствено прессъобщения.