Единственият проблем е с терминалите за самообслужване. На хората, които бяха принудени да си закупят винетка по няколко пъти за един и същи период заради някои грешки, ще им бъдат възстановени парите. Съжаляваме за нервите и че им изгубихме времето. Това сподели пред БНТ директорът на Националното тол управление в Агенция "Пътна инфраструктура" Антон Антонов.

"Проблем със системата няма, имаше някои грешки със самообслужването, но този проблем вече е отстранен'', увери Антонов и добави, че сайта bgtoll.bg се поддържа от 54 IT специалисти.

,,Факт е, че в началото сайтът не тръгна добре, но после се справихме'', заяви той.

,,Не очаквам да настъпят някакви загуби покрай този техничен хаос, защото вярвам, че гражданите са добросъвестни и ще си закупят електронни винетки'', заяви Антонов.

По отношение на бъдещата топ система Антон Антонов посочи, че около 15% ще струва нейната издръжка, но все още няма представа колко точно е средната заплата в новото звено на АПИ.

В понеделник предстои в много голяма част от търговските обекти да бъде дадена възможност за закупуване на каса и заплащане на електронна винетка. Това съобщи Радослав Николов, съветник в Министерството на регионалното развитие и благоустройството, пред Нова тв.

"Това със сигурност ще облекчи натоварването на самите терминали и ще се намалят проблемите. Тази възможност не е предоставена по-рано заради много организационни дейности, които трябваше да се осъществят", добави той. Предстои гранично контролно-пропускателните пунктове да бъдат окомплектовани всички с терминали за самообслужване.

"Практиката в голяма част от страните, където се влиза на вход след граница, е да не се закупуват на самите пунктове, а или онлайн - през отделните канали - мобилно приложение или уеб сайт, или през първия възможен търговски обект", обясни Радослав Николов.

Той призна, че не се знае колко ще струва поддръжката на системата за издаване на електронни винетки и отчитане на тол таксите за тежкотоварните автомобили. Според него фирмата, която е ангажирана да внедри системата, ще получи 180 млн. лв., които включват изграждане на софтуера, сайтове, приложения, поставяне на 500 терминала за безкасово купуване на електронни винетки по гранични пунктове и безниностанции и поставянето на т.нар. рамки по пътищата, които да отчитат тол таксите.

Съветникът обаче не потвърди информацията, че след изтичането на 2-годишния гаранционен срок, фирмата-изпълнител ще получава по 700 хил. лв. на месец за поддръжка. Той обясни и какви са причините за спирането на конвертирането на хартиените винетки. По думите му от тук нататък този процес ще бъде спрян, защото има общ риск да бъдат неправомерно конвертирани повече винетки, което ще създаде допълнително трудности. "Предоставянето на невалидни данни по отношение на валидността на винетката създава допълнителни рискове", обясни Николов.