Трети ден проблеми с електронните винетките
Шофьори коментираха, че дори и машините да заработят в близките дни, е напълно безумно, че няма предвидена опция за плащания в брой
Трети ден продължават неволите на шофьорите с купуването на електронни винетки, които влязоха в сила от 1 януари.
Тази сутрин екип на bTV отново опита да закупи винетка чрез сайта bgtoll.bg, но не успя. Проблеми има и със закупуването на нови винетки, и с регистрирането на старите хартиени към електронни. Системата блокира и чрез мобилното приложение, и чрез настолен компютър.
А водачите без винетки рискуват да бъдат глобени със 70 лева.
Вчера нервите на стотици шофьори, тръгнали на път, бяха пред скъсване, след като се оказа, че масово терминалите, разположени в магазини и бензиностанции, не функционират.
Шофьори коментираха, че дори и машините да заработят в близките дни, е напълно безумно, че няма предвидена опция за плащания в брой, а само с карта. Според тях това е поредна недомислица, която дискриминира голяма част от хората, като ги задължава да ползват банкови услуги, за да могат да си купят винетка.
Междувременно в социалните мрежи юристът Емил Георгиев алармира, че продажбата на електронни винетки онлайн противоречи на Закона за електронна търговия (ЗЕТ). АПИ осъществява продажбата на електронни винетки и чрез дружество посредник "Интелигентни трафик системи" ЕАД. Всеки доставчик на стоки или услуги онлайн трябва да следва определени технически стъпки при тяхната продажба. Примерно да даде на клиента да избере, да му посочи цената за всеки артикул поотделно, да го информира за начина на доставка, ако има такъв. ЗЕТ задължава доставчиците да предвидят технически средства за установяване и поправяне на грешки при въвеждането на информация, преди да бъде направено съгласие за сключване на договора.
Това означава, че накрая клиентът трябва да вижда какво е на път да купи, например - седмична винетка с конкретен период на валидност, за автомобил с кой регистрационен номер е предназначена и прочее. Идеята е да направи последна проверка и ако се налага, да коригира въведени вече данни, преди да се обвърже окончателно. Тъкмо този елемент на последна проверка преди покупка отсъства от новата система за електронни винетки.
От центъра за обслужване на клиенти на АПИ обясниха, че в действителност има проблем в системата за електронни винетки, породен от включването на терминалите към сървърите на БГ-Тол, поради което работещи терминали към момента има единствено в магазините на един от мобилните оператори.
Междувременно от А1 съобщиха, че всички шофьори вече могат да купят електронна винетка в търговската мрежа на телекома, както и онлайн на a1.bg и през приложението Моят А1. В магазините на А1 клиентите могат да заплатят е-винетка както в брой, така и с дебитна или кредитна карта, а при покупка онлайн на сайта на телекома не е необходима предварителна регистрация.