И днес продължават шофьорските неволи с купуването на електронни винетки. Десетки сигнали за нередности са подадени от хора, които са опитали без успех да си платят пътната такса.

Електронните винетки се купуват по три начина - онлайн, чрез мобилно приложение и на терминал. Проблемите са основно при работа с устройствата, разположени в търговски обекти и бензиностанции. Част от тях са били извън строя или са давали грешка. Запитване на Dir.bg до мобилния оператор А1 установи, че за разлика от външните терминали, мобилното приложение работи без проблеми и няма нито едно постъпило оплакване.

От Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) са категорични, че цялостен срив в системата не е имало.

"Един пример - когато попаднете на банкомат, който не работи, значи ли, че банковата система се е сринала?", коментира шефът на АПИ Светослав Глосов. На този аргумент шофьорите отвърнаха с въпрос дали ако банкоматът не работи, може да не си плащат глобата. Заради различни проблеми, които е отчитала системата при покупка чрез терминал, или не успявали да купят електронна винетка, или били таксувани двойно.

От АПИ информираха, че в такива случаи гражданите могат да сигнализират нейните служители. Ако се установи, че системата е таксувала някого неправомерно, средствата ще бъдат възстановени.

Членът на УС на АПИ Дончо Атанасов увери, че всички проблеми ще бъдат отстранени в най-скоро време.

Междувременно се разбра, че до 25 януари работна комисия на експерти от АПИ и Столична община трябва да излезе с решение за винетките по Северната скоростна тангента (ССТ) в София. С това решение трябва да се удовлетворят исканията както на агенцията, така и на общината във връзка с ползването на участъци от републиканската мрежа на територията на общината, включително и на ССТ.