Това решиха на съвместно заседание съветниците от комисиите по местно самоуправление и по транспортна инфраструктура на Столичния общински съвет. На утрешното си заседание Столичният общински съвет предстои да утвърди решенията. Сред тях е изработването на нова транспортна схема на масовия градски транспорт до 31 март 2013 година, както и предложението таксата в Синя зона да скочи двойно.

В първия вариант на промените в градския транспорт се предвиждаше да отпаднат талоните за пет пътувания, комбинираният билет за метро и наземен транспорт, петдневната карта за всички линии, месечните и тримесечните карти за една и две линии, месечните карти за две линии, тримесечните и шестмесечните линии за ученици, студенти и пенсионери. Това означаваше, че единственият вариант за месечен абонамент за наземния транспорт в София щеше да остане месечната карта за всички линии, която трябваше да струва 50 лева.

Кметът на София Йорданка Фандъкова обаче заяви пред БНТ, че хората все пак трябва да имат и друг вариант, за да ходят на работа, и предложи промени преди гласуването, въпреки че промените бяха внесени от ГЕРБ.

На заседание днес съветниците одобриха два варианта за преференциални пакети за юридически лица и нестопански организации, между които и етажни собствености. В първия вариант - при 50 заявени карти за една година за цялата градска мрежа - ще се плаща последователно за първите десет месеца, а следващите два ще бъдат безплатни.
Има възможност и за издаването на по-малък брой карти - 25, но тогава ще се плаща за 11 месеца и 12-ият ще е безплатен.

Въвежда се и възможността при купуването на карта за пътуване от родител на ученик за един месец за всички линии и от ученика - също за всички линии, двете съответно да струват 50 и 10 лева.