По думите на Диков това ще стане при реконструкцията на булевардите "Княгиня Мария Луиза" и "Сливница" в района на моста и изграждането на втория лъч на софийското метро в участъка. Работата по проекта ще започне през септември, като в началото ще бъде изместена минаващата в участъка инженерна инфраструктура - топлопроводи, водопроводи, канализационни мрежи, електрически и телефонни кабели.
След завършването на строителството в рамките на две години, в участъка на моста ще се движат само трамваи, а трамвайната спирка ще бъде изместена на самият мост, обясни Диков. Булевард "Сливница" ще минава от двете страни на моста под нивото на бул. "Княгиня Мария Луиза". Заради реконструкцията на участъка ще бъде спряно трамвайното движение, като трамваите ще бъдат заменени с автобуси в реконструиращите се участъци.
Предстои реконструкция на подлеза до НДК, тъй като там ще е единият изход за метростанцията от втория лъч на метрото, каза още Диков. От подлеза ще бъдат премахнати всички магазини, които имат статут на временни обекти. Във връзка с изграждането на втория лъч на метрото предстои и строителството на два подземни паркинга в района на бул. "Витоша". Първият ще е под булеварда между улиците "Алабин" и "Хан Аспарух" и ще е за 500 коли, а вторият - под бул. "Витоша" до НДК и ще е за 700 автомобили.
Трамвайните линии в участъка на бул. "Витоша" ще достигат до ул. "Алабин" от Централна гара, както и до НДК, откъдето ще продължават по бул. "Скобелев" към бул. "Хр. Ботев". Така булевардът ще бъде оформен като изцяло пешеходна зона, обясни още Диков. Предстои второ обявяване на подробния устройствен план за ж.к. "Студентски град", главният архитект. Ще има и трамвайна линия, която ще минава обиколно през целия комплекс.
Предвидената реконструкция на бул. "Александър Малинов" ще включи обособяването на по три платна за движение в двете посоки и на локални платна. Ще бъде направена реконструкция и на излаза от булеварда към бул. "Цариградско шосе", тъй като сегашното решение не е удачно от гледна точка на безопасността на движението.
В края на годината се очаква да започне изграждането на втората част от колектора в "Модерно предградие", за която се кандидатства за финансиране по ОП "Регионално развитие", паралелно с това ще започне изграждането и на трамвайната линия по ул. "Връх Манчо". Плановете на общината са трамвайните релси от бул. "Панчо Владигеров" да продължават по бул. "Сливница", ул. "Връх Манчо" в "Модерно предградие", от ул. "А. Мицкевич" - в кв. "Захарна фабрика", и да се свържат със съществуващото трасе по ул. "Скопие", обясни Диков.
ИЗБРАНО