Преди това в сряда бе подписан Колективният трудов договор в "БДЖ Товарни превози", което прекрати недоволството. 

Стачните комитети в Национална компания "Железопътна инфраструктура" взеха решение за прекратяване на стачката от събота,  въпреки че няма подписано стачно споразумение и Колективен трудов договор, съобщи председателят на железничарския синдикат на КНСБ Петър Бунев, предаде БГНЕС.
"Те не виждат смисъл повече да се стачкуват при положение, че не може да се постигне нищо или ако се постигне, да бъде по-лошо от преди. Ако ръководството на НКЖИ тръгне да намалява доходите, ще започнем процедура за нова стачка", каза той.
Бунев обясни, че по-рано през деня синдикатите са напуснали преговорите по новия колективен трудов договор за работещите в НКЖИ, тъй като не са били съгласни с предложението на ръководството на дружеството за съкращенията.
 
"Ще предложа днес на стачните комитети в БДЖ и там да се прекратят стачните поне до средата на януари. Не искам да мъчим най-уязвимата част от населението и пенсионерите да не могат да си видят внуците заради стачката. Ние показахме, че можем да правим стачка, но най-важното е да имаме резултати", каза още Бунев.

Преговорите на ниво работни групи за новия колективен трудов договор в "БДЖ- Пътнически превози" продължават и в момента, съобщиха по-късно от БДЖ. Председателят на съюза на транспортните синдикати в България Екатерина Йорданова обяви по бТВ, че има надежда да се постигне споразумение.
Към момента от над 40-те точки в предлагания нов колективен трудов договор, разминавания има само по 6-7.
Основните несъгласия са по отношение на предлаганата защита от уволнение, исканото намаляване на броя на дните отпуск и промяната на плащането на членския внос на синдикалните членове. Профсъюзите искат работодателят да удържа парите по ведомост, след което да им ги превежда. Сега всеки сам и доброволна плаща вноските.

От БДЖ съобщиха още, че в петък от 244 влака, които е трябвало да се движат по времето на стачката, спрени са били 35. Според синдикатите спрените влакове са били 60. Двете страни и днес имат различни гледни точки за това колко души са стачкували. Според БДЖ са стачкували около 20 железничари, а според синдикатите - стотина. 

Общо 1050 служители на БДЖ са приели предложението на ръководството за доброволно напускане, сочат още данните на компанията към 16 декември.