Кметът на Русе Пенчо Милков внесе в Общинския съвет предложение за приемане на Генерален план за организация на движението в Русе, съобщиха от местната управа.

Документът предвижда мерки за усъвършенстване на системата за регулиране на движението, подобряване на благоустройствената изграденост на техническите елементи на уличната мрежа, за реконструкции на кръстовища и улични участъци, изграждане на нови светофарни уредби, паркинги, пешеходни пространства и др.

Към момента Община Русе не разполага с одобрен и действащ ГПОД и това е наложило необходимостта от неговото възлагане и разработване.

Мерките, предвидени в плана, се разделят на:

  • краткосрочни - изпълняват се в рамките на една година, като организационно-административни мерки, които обхващат сигнализиране с пътни знаци, маршрути на движението на ППС и пешеходни преминавания, предимства за преминаване през конфликтни зони, възможни места за престой и паркиране и забрани за това, скорости на движение и др.;
  • дългосрочни в рамките на перспективния период - строителни мерки за реконструкции на уличната мрежа и принадлежностите й, нови редовните линии за обществен транспорт за превоз на пътници (РЛОТПП) и др.; препоръки за изготвяне на инвестиционни проекти, които задължително са придружени от част "Организация и безопасност на движението" във фаза технически проект.
  • От "Института по транспортно строителство и инфраструктура" ООД са разработили проекта, спазвайки следните приоритети: пешеходно движение; обществен транспорт; велосипедно движение, както и движението на индивидуални електрически превозни средства; движение на леки автомобили; движение на товарни автомобили; транзитно движение на автомобили.
  • Във връзка с избягване на евентуални правни спорове, касаещи използването на термините "Синя зона" и "Зелена зона" , ще се използват термините "Зона" №1 и "Зона" №2.

Предвижда се въвеждане на Синя зона в централната градска част, едновременно със "Зона 30" (ограничение на скоростта за движение до 30 км/ч) . С въвеждането на Синя зона ще се ограничи безразборното паркиране повсеместно, ще се премахнат многото пътни знаци за всяко отделно паркомясто и ще се води ясна статистика за броя на паркоместата. Могат да се изградят системи и приложения за улесняване на гражданите при намиране на свободно паркомясто, както и за неговото заплащане.